F1: Mindkét pilótát dobta a sereghajtó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.21. 08.30

Azt egyelőre nem tudni, ki versenyez majd a Caterhamnél 2014-ben, de azt már igen, hogy ki nem: Charles Pickel és Giedo van der Gardével sem hosszabbítottak szerződést. A holland a Sauberhez került, a francia a Lotusnál köthet ki.

A Forma-1 2014-es 22 helyéből 20 már elkelt, csak a sereghajtó Caterham pilótáit nem jelentették még be. Az utóbbi pár napban már felröppent, hogy mindkét tavalyi versenyzőnek búcsút intenek, hogy a pénzes és tapasztalt Kobajasi Kamuit és a még pénzesebb és tehetséges újoncot, Marcus Ericssont igazolják, de hivatalos információ mostanáig nem volt.


Hétfő estére egy dolog világossá vált, a 2012-ben a Marussiánál bemutatkozott, tavaly a Caterhamnél versenyző Charles Pic biztosan nem marad a kiscsapatnál, ezt maga főnök, Cyril Abiteboul erősítette meg.
“Sajnos Charles nem lesz már velünk. Kár hogy véget ér a kapcsolat, azonban így is szeretnék köszönetet mondani neki a tavalyi munkájáért!” – nyilatkozta a csapatvezető a francia Infosportnak.
Bár Abiteboul a másik pilótát, Giedo van der Gardét nem említette, a távozását valószínűsítette, hogy a csapat honlapjáról 
lekerültek a holland pilóta támogatója, a McGregor logói, majd kedden kora délelőtt be is jelentették, hogy a Sauber tartalékosaként folytatja 2014-ben.
Pic tavaly – pontosabban 2012 végén – a motorszállító Renault hátszerlével került a Caterhamhez, a francia gyártó pedig valószínűleg nem is hagyja teljesen magára a 23 éves versenyzőt, néhány napja már felmerült, hogy az egykori gyári alakulatnál, az enstone-i Lotusnál lehet tartalékos idén. 
Kérdés, hogy a Lotus új szponzori szerződése mekkora kényszert jelent a dán Marco Sorensen igazolásának tekintetében, mindenesetre a két évnyi versenytapasztalat egyértelműen Pic mellett szól. 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.