Di Resta fél lábbal az F1-ben?

A DTM-be tér vissza idén

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.21. 11.40

Véglegessé vált, hogy Paul di Resta nem lesz ott a Forma-1-es rajtrácson 2014-ben, a skót pilóta három év után visszatér a Német Túraautó-bajnokságba. Azért talán F1-es szerepe is lehet.

Bár már jó ideje világos volt, mostantól tény is: Paul di Resta három Force Indiá-s idény után nem lesz aktív szereplője a Forma-1-nek, a skót pilóta a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) folytatja a pályafutását 2014-ben.
Di Resta emelt fővel térhet vissza a legnépszerűbb túraautó-szériába, hiszen 2010 végén bajnokként távozott, a Mercedes örömmel is alkalmazta újra.
“Jó érzés visszatérni a DTM-be és újra látni az ismerős arcokat. A DTM egy fantasztikus sorozat , három prémiummárkával, nagyon versenyképese mezőnnyel, nagyon hasonló képességű pilótákkal.  Alig várom, hogy újra a Mercedesszel dolgozhassak és újra a bajnoki címért küzdhessünk! Sok minden változott az utolsó, 2010-es versenyem óta, újak az autók, újak a szabályok és már egy harmadik gyártó is szerepel, ellenben a siker iránti vágyam ma is ugyanaz. Tudom, hogy nem lesz könnyű dolgom, hiszen az ellenfeleimnek már két évnyi tapasztalata van az új autókkal, de a ma kezdődő tesztektől azonnal mindent beleadok, hogy a hockenheimi szezonnyitón már győzelmi esélyes lehessek!” – mondta. 


Az Autosport egyébként úgy tudja, hogy a skót versenyző nem feltétlenül fordít teljesen hátat az F1-nek, a tapasztalata alapján teszt- és tartalékos pilótai posztot kaphat a gyári csapatnál:
“Nem, semmiképp sem zárult még le az F1-es pályafutásom. Szomorú vagyok a távozás miatt, de volt három nagyon jó évem, nem azért kell távoznom, mert nem tudtam teljesíteni, más okok vannak a háttérben. Elég fiatal vagyok még ahhoz, hogy visszatérjek, ha lesz rá lehetőség.”
“A DTM-ben való versenyzés logikus, és mellette fél lábbal az F1-ben is megmaradhatok, hátha akad valami lehetőség. Szerintem a Mercedesnél is tudják, hogy ez a fő célom, és élvezem is a támogatásukat. Nagyon szeretnék ezután is szerepet vállalni az F1-ben, úgy gondolom, sokat adhatok a csapatnak, hiszen van már tapasztalatom. Meglátjuk, mi lesz, bár egyelőre nincs semmi konkrétum. Elsősorban a DTM-re kell most koncentrálnom, újra bele kell lendülni, aztán meglátjuk, milyen lehetőségek vannak.”

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.