F1: Mégsem lesz narancssárga a McLaren?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.20. 13.40

A korábbi főszponzor távozása miatt ugyan felmerült, hogy a McLaren autója 2014-re a márka hagyományos színét, a narancsot kapja, de úgy tűnik, inkább kivárnak.

A Vodafone még 2013 márciusában jelentette be, hogy az idény végén, hét év együttműködés után elhagyja a McLarent. Az új névadó/főszponzor kiléte továbbra is titok, viszont korábban felmerült, és ezt maga a csapatfőnök, Martin Whitmarsh is megerősítette, hogy az autó – a megfelelő imázzsal rendelkező támogató megtalálása esetén – narancsszínű lehet, ez ugyanis a McLaren tradicionális színe.


Az olasz Omnicorse most arról ír, hogy egyelőre nem érdemes erre számítani, az autó idén is krómszínű marad. A háttérben Ron Dennis friss hatalomátvétele lehet, a csapatnál inkább kivárnak az utolsó mercedeses évet még ezüstben töltik, hogy aztán 2015-ben, a Honda beszállásakor alakítsák át a teljes imázst.
A vezérigazgatói posztra visszatért Dennis nyilatkozatában is határozott változásokat ígért, és a hírek szerint múlt pénteken Wokingban az alkalmazottak előtt még egyértelműbb, ugyanakkor nagyon lelkesítő beszédet tartott.
Az egyik leglátványosabb változás természetesen a Forma-1-es csapat élén következhet, hiszen a pocsék 2013-as szezon után nem kívánna különösebb magyarázatot a Dennisszel amúgy is köztudottan más elveket valló Whitmarsh elmozdítása.
Természetesen rögtön felmerült a Honda-kapcsolattal rendelkező, a Mercedestől 2013 végén távozott Ross Brawn neve is, de jó néhány szakértő úgy véli, hogy ennek nincs sok realitása, nem férne össze az irányításmániás Dennisszel. Az egykori McLaren-pilóta, John Watson például így nyilatkozott a GPUpdate-nek:


“Én nehezen tudom elképzelni ezt a felállást. Először is, Rossnak még vannak kötelezettségei a Mercedes felé, nem ugorhat egy másik csapathoz azonnal. Ezen kívül a 1996-tól egészen Michael (Schumacher) távozásáig, 2006-ig nem volt épp felhőtlen a viszony a McLaren és a Ferrari vezetése között. Az övékénél ellenségesebb viszonyt elképzelni is nehéz lett volna”- utalt arra, hogy Dennis akkor még csapatfőnökként irányította a McLaren, miközben Brawn a Ferrari technikai igazgatója volt.
“Meglepne a dolog. Az emberek tisztában vannak Ross hondás kapcsolatával, azonban véleményem szerint Ross csakis teljesen autonóm pozíciót fogadna el. Ha nem lenne teljhatalma, akkor minek menne oda? Én nem tudom ezt elképzelni, persze sosem lehet tudni.”
Az ötszörös futamgyőztes angol a Daily Mailben is kifejtette a véleményét Dennis visszatéréséről, arra figyelmeztetett, hogy nem várható azonnali ugrás.
“Az ezredfordulón a Ferrari szorította háttérbe a McLarent, aztán két évig a Renault volt a nyerő, négy idényben Sebastian Vettel és a Red Bull uralkodott, most pedig a Mercedes is igen esélyesnek látszik. Nem könnyű visszatérni a csúcsra, pusztán Ron visszatérésétől még nem válik sima üggyé. Építkezni kell majd, a folyamat az új motorszabvánnyal kezdődik, és aztán a Honda 2015-ös beszállásával folytatódik majd a további években.” 

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.