F1: Mégsem lesz narancssárga a McLaren?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.20. 13.40

A korábbi főszponzor távozása miatt ugyan felmerült, hogy a McLaren autója 2014-re a márka hagyományos színét, a narancsot kapja, de úgy tűnik, inkább kivárnak.

A Vodafone még 2013 márciusában jelentette be, hogy az idény végén, hét év együttműködés után elhagyja a McLarent. Az új névadó/főszponzor kiléte továbbra is titok, viszont korábban felmerült, és ezt maga a csapatfőnök, Martin Whitmarsh is megerősítette, hogy az autó – a megfelelő imázzsal rendelkező támogató megtalálása esetén – narancsszínű lehet, ez ugyanis a McLaren tradicionális színe.


Az olasz Omnicorse most arról ír, hogy egyelőre nem érdemes erre számítani, az autó idén is krómszínű marad. A háttérben Ron Dennis friss hatalomátvétele lehet, a csapatnál inkább kivárnak az utolsó mercedeses évet még ezüstben töltik, hogy aztán 2015-ben, a Honda beszállásakor alakítsák át a teljes imázst.
A vezérigazgatói posztra visszatért Dennis nyilatkozatában is határozott változásokat ígért, és a hírek szerint múlt pénteken Wokingban az alkalmazottak előtt még egyértelműbb, ugyanakkor nagyon lelkesítő beszédet tartott.
Az egyik leglátványosabb változás természetesen a Forma-1-es csapat élén következhet, hiszen a pocsék 2013-as szezon után nem kívánna különösebb magyarázatot a Dennisszel amúgy is köztudottan más elveket valló Whitmarsh elmozdítása.
Természetesen rögtön felmerült a Honda-kapcsolattal rendelkező, a Mercedestől 2013 végén távozott Ross Brawn neve is, de jó néhány szakértő úgy véli, hogy ennek nincs sok realitása, nem férne össze az irányításmániás Dennisszel. Az egykori McLaren-pilóta, John Watson például így nyilatkozott a GPUpdate-nek:


“Én nehezen tudom elképzelni ezt a felállást. Először is, Rossnak még vannak kötelezettségei a Mercedes felé, nem ugorhat egy másik csapathoz azonnal. Ezen kívül a 1996-tól egészen Michael (Schumacher) távozásáig, 2006-ig nem volt épp felhőtlen a viszony a McLaren és a Ferrari vezetése között. Az övékénél ellenségesebb viszonyt elképzelni is nehéz lett volna”- utalt arra, hogy Dennis akkor még csapatfőnökként irányította a McLaren, miközben Brawn a Ferrari technikai igazgatója volt.
“Meglepne a dolog. Az emberek tisztában vannak Ross hondás kapcsolatával, azonban véleményem szerint Ross csakis teljesen autonóm pozíciót fogadna el. Ha nem lenne teljhatalma, akkor minek menne oda? Én nem tudom ezt elképzelni, persze sosem lehet tudni.”
Az ötszörös futamgyőztes angol a Daily Mailben is kifejtette a véleményét Dennis visszatéréséről, arra figyelmeztetett, hogy nem várható azonnali ugrás.
“Az ezredfordulón a Ferrari szorította háttérbe a McLarent, aztán két évig a Renault volt a nyerő, négy idényben Sebastian Vettel és a Red Bull uralkodott, most pedig a Mercedes is igen esélyesnek látszik. Nem könnyű visszatérni a csúcsra, pusztán Ron visszatérésétől még nem válik sima üggyé. Építkezni kell majd, a folyamat az új motorszabvánnyal kezdődik, és aztán a Honda 2015-ös beszállásával folytatódik majd a további években.” 

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.