A Vodafone még 2013 márciusában jelentette be, hogy az idény végén, hét év együttműködés után elhagyja a McLarent. Az új névadó/főszponzor kiléte továbbra is titok, viszont korábban felmerült, és ezt maga a csapatfőnök, Martin Whitmarsh is megerősítette, hogy az autó – a megfelelő imázzsal rendelkező támogató megtalálása esetén – narancsszínű lehet, ez ugyanis a McLaren tradicionális színe.


Az olasz Omnicorse most arról ír, hogy egyelőre nem érdemes erre számítani, az autó idén is krómszínű marad. A háttérben Ron Dennis friss hatalomátvétele lehet, a csapatnál inkább kivárnak az utolsó mercedeses évet még ezüstben töltik, hogy aztán 2015-ben, a Honda beszállásakor alakítsák át a teljes imázst.
A vezérigazgatói posztra visszatért Dennis nyilatkozatában is határozott változásokat ígért, és a hírek szerint múlt pénteken Wokingban az alkalmazottak előtt még egyértelműbb, ugyanakkor nagyon lelkesítő beszédet tartott.
Az egyik leglátványosabb változás természetesen a Forma-1-es csapat élén következhet, hiszen a pocsék 2013-as szezon után nem kívánna különösebb magyarázatot a Dennisszel amúgy is köztudottan más elveket valló Whitmarsh elmozdítása.
Természetesen rögtön felmerült a Honda-kapcsolattal rendelkező, a Mercedestől 2013 végén távozott Ross Brawn neve is, de jó néhány szakértő úgy véli, hogy ennek nincs sok realitása, nem férne össze az irányításmániás Dennisszel. Az egykori McLaren-pilóta, John Watson például így nyilatkozott a GPUpdate-nek:


“Én nehezen tudom elképzelni ezt a felállást. Először is, Rossnak még vannak kötelezettségei a Mercedes felé, nem ugorhat egy másik csapathoz azonnal. Ezen kívül a 1996-tól egészen Michael (Schumacher) távozásáig, 2006-ig nem volt épp felhőtlen a viszony a McLaren és a Ferrari vezetése között. Az övékénél ellenségesebb viszonyt elképzelni is nehéz lett volna”- utalt arra, hogy Dennis akkor még csapatfőnökként irányította a McLaren, miközben Brawn a Ferrari technikai igazgatója volt.
“Meglepne a dolog. Az emberek tisztában vannak Ross hondás kapcsolatával, azonban véleményem szerint Ross csakis teljesen autonóm pozíciót fogadna el. Ha nem lenne teljhatalma, akkor minek menne oda? Én nem tudom ezt elképzelni, persze sosem lehet tudni.”
Az ötszörös futamgyőztes angol a Daily Mailben is kifejtette a véleményét Dennis visszatéréséről, arra figyelmeztetett, hogy nem várható azonnali ugrás.
“Az ezredfordulón a Ferrari szorította háttérbe a McLarent, aztán két évig a Renault volt a nyerő, négy idényben Sebastian Vettel és a Red Bull uralkodott, most pedig a Mercedes is igen esélyesnek látszik. Nem könnyű visszatérni a csúcsra, pusztán Ron visszatérésétől még nem válik sima üggyé. Építkezni kell majd, a folyamat az új motorszabvánnyal kezdődik, és aztán a Honda 2015-ös beszállásával folytatódik majd a további években.”