F1: Mégsem lesz narancssárga a McLaren?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.20. 13.40

A korábbi főszponzor távozása miatt ugyan felmerült, hogy a McLaren autója 2014-re a márka hagyományos színét, a narancsot kapja, de úgy tűnik, inkább kivárnak.

A Vodafone még 2013 márciusában jelentette be, hogy az idény végén, hét év együttműködés után elhagyja a McLarent. Az új névadó/főszponzor kiléte továbbra is titok, viszont korábban felmerült, és ezt maga a csapatfőnök, Martin Whitmarsh is megerősítette, hogy az autó – a megfelelő imázzsal rendelkező támogató megtalálása esetén – narancsszínű lehet, ez ugyanis a McLaren tradicionális színe.


Az olasz Omnicorse most arról ír, hogy egyelőre nem érdemes erre számítani, az autó idén is krómszínű marad. A háttérben Ron Dennis friss hatalomátvétele lehet, a csapatnál inkább kivárnak az utolsó mercedeses évet még ezüstben töltik, hogy aztán 2015-ben, a Honda beszállásakor alakítsák át a teljes imázst.
A vezérigazgatói posztra visszatért Dennis nyilatkozatában is határozott változásokat ígért, és a hírek szerint múlt pénteken Wokingban az alkalmazottak előtt még egyértelműbb, ugyanakkor nagyon lelkesítő beszédet tartott.
Az egyik leglátványosabb változás természetesen a Forma-1-es csapat élén következhet, hiszen a pocsék 2013-as szezon után nem kívánna különösebb magyarázatot a Dennisszel amúgy is köztudottan más elveket valló Whitmarsh elmozdítása.
Természetesen rögtön felmerült a Honda-kapcsolattal rendelkező, a Mercedestől 2013 végén távozott Ross Brawn neve is, de jó néhány szakértő úgy véli, hogy ennek nincs sok realitása, nem férne össze az irányításmániás Dennisszel. Az egykori McLaren-pilóta, John Watson például így nyilatkozott a GPUpdate-nek:


“Én nehezen tudom elképzelni ezt a felállást. Először is, Rossnak még vannak kötelezettségei a Mercedes felé, nem ugorhat egy másik csapathoz azonnal. Ezen kívül a 1996-tól egészen Michael (Schumacher) távozásáig, 2006-ig nem volt épp felhőtlen a viszony a McLaren és a Ferrari vezetése között. Az övékénél ellenségesebb viszonyt elképzelni is nehéz lett volna”- utalt arra, hogy Dennis akkor még csapatfőnökként irányította a McLaren, miközben Brawn a Ferrari technikai igazgatója volt.
“Meglepne a dolog. Az emberek tisztában vannak Ross hondás kapcsolatával, azonban véleményem szerint Ross csakis teljesen autonóm pozíciót fogadna el. Ha nem lenne teljhatalma, akkor minek menne oda? Én nem tudom ezt elképzelni, persze sosem lehet tudni.”
Az ötszörös futamgyőztes angol a Daily Mailben is kifejtette a véleményét Dennis visszatéréséről, arra figyelmeztetett, hogy nem várható azonnali ugrás.
“Az ezredfordulón a Ferrari szorította háttérbe a McLarent, aztán két évig a Renault volt a nyerő, négy idényben Sebastian Vettel és a Red Bull uralkodott, most pedig a Mercedes is igen esélyesnek látszik. Nem könnyű visszatérni a csúcsra, pusztán Ron visszatérésétől még nem válik sima üggyé. Építkezni kell majd, a folyamat az új motorszabvánnyal kezdődik, és aztán a Honda 2015-ös beszállásával folytatódik majd a további években.” 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.