F1: Kicsit csúnya, kicsit furcsa autók

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.20. 09.30

A Forma-1-es versenyigazgató, Charlie Whiting sem titkolja, hogy a 2014-es autók nem a szépségükkel hódítanak majd.

A 2014-es új szabályok több ponton átalakítják a Forma-1-es autók megjelenését, a leglátványosabb dolog viszont egyértelműen az orr lehet majd. 
A biztonsági megfontolásból egészen alacsonyra kényszerített orrkúpra nem épp szépségdíjas megoldások születtek, erősítette meg a Nemzetköz Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben az F1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting is.


“Természetesen nem árulhatok el túl sokat, de láttam már pár dolgot, amik a korábbiakhoz képest furcsák, főképp az orr csúcsa, aminek most 300 mm-rel lejjebb kell érnie. Minden csapat igyekszik ellensúlyozni az ebből fakadó aerodinamikai hátrányt, különböző megoldásokkal álltak elő. Azt hiszem, látunk majd érdekes dolgokat, amelyeket egyesek kicsit csúnyának, kicsit furcsának találnak majd. De szerintem megszokjuk ezeket is!” – nyilatkozta.
“Láttam néhány igen furcsa akármit, hiszen az orrkúpoknak le kell érni egy bizonyos értékig, viszont nem feltétlenül az egész orr megy le, csak egy külön elem. A csapatok igyekeznek a lehető legtöbb tiszta levevőt áramoltatni az orr alatt, viszont a csökkentett orrmagasság miatt változott a viszony az első szárny és az orr között. Ezt próbálják helyrehozni, miközben követik a szabály betűjét – szerintem nagyon furcsa dolgokat szül majd ez.”

Kommentek

F1: Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.