F1: Kimi még sosem beszélt ennyit

Furikázik, cseveg a Ferrari-pilóta

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.18. 13.10

Kimi Räikkönennek megeredt a nyelve, egy Ferrari FF vezetése közben lazán csevegett a Maranellóba való visszatérésről. Videóözön a 2007-es bajnokkal.

Kimi Räikkönen két év kihagyás, majd két lotusos idény után 2014-re visszatért a Ferrarihoz. A finn versenyző a hét elején kezdte meg a munkát Maranellóban, de a Ferrarinál arra is szakítottak időt, hogy egy FF volánjánál csevegjen az autóról, az új kihívásokról, a szurkolókról. A videók alapján Räikkönen pillanatnyilag kimondottan jó passzban van, ritka, hogy ennyire laza és bőbeszédű legyen a nyilvánosság előtt.

Ferrari FF

Az olasz márka 2011-ben bemutatott, első sorozatgyártású összkerékhajtású kupéjában 6,3 literes V12-es motor dolgozik, teljesítménye 660 lóerő, csúcsnyomatéka 683 Nm. 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, és ha a vezető úgy akarja és a körülmények is megfelelők, akár 335 km/óráig gyorsulhat.

Az autót illetően elmondta, hogy korábban még nem vezette a modellt, de tetszik neki. Räikkönen a hét elején találkozott a leendő mérnöki stábjával és a szimulátoron is gyakorolt, azt mondja, az F1-esen lévő gombokat gyorsabban megtanulja majd, mint a kollégák nevét, ugyanis pocsék a névmemóriája. 
A versenymérnökével, Antonio Spagnolóval azért nem lesz ilyen probléma, őt már az előző ferraris korszakából ismeri, akkor adatelemző mérnökként dolgozott a finn mellett, és az elmúlt egy-két évben is mindig váltottak pár szót, amikor összefutottak a paddockban.
Míg sokan a szabályváltozások, az új erőforrások miatt nagy átállást jósolnak a versenyzők számára is, de Räikkönen nincs erről meggyőződve: 
“Nekem az az érzésem, hogy nem lesz annyira már a Forma-1, mint az emberek hiszik, persze tévedhetek. Remélhetőleg kiderül, hogy egyszerű lesz a dolgunk. Nyilván a műszaki szakembereknek nehéz dolga van az új motorokkal, új sebességváltókkal meg az ilyenekkel, de versenyzőként szerintem lesz nagyon más a vezetés. Persze lesznek új gombok, új dolgokra is kell majd figyelni, de majd meglátjuk. Az első teszt után többet mondhatunk.” 
A finnt az egyik legvitatottabb újításról, a duplapontos szezonzáróról is megkérdezték.
 
“Mindenkire érvényes a dolog. Nyilván egyeseknek jól jön majd, másoknak meg rosszul, és azoknak tetszik majd, akik jól járnak vele. De nekem mindegy, ez van és kész. Ez a szabály, akár tetszik, akár nem, változni nem fog.”
A Ferrari szurkolói, a tifosi közismerten az egyik legfanatikusabb szurkolói csoport, Räikkönennek pedig jól esik, hogy érte szorítanak: “Jó érzés, hogy a szurkolókat érdekli, mi van velem és hogy örülnek a visszatérésemnek. Jó újra itt, remélhetőleg jó eredményeink is lesznek és újra megszerezzük a bajnoki címet! Csakis ez lehet a cél, a bajnoki cím, a csapattal pedig erre hajtunk majd.” 
“Hosszú és nehéz idény lesz, és az új szabályok miatt különösen nehéz megtippelni, hogyan is alakul. De sok jó szakember van a csapatban, nagy szaktudás, mi pedig beleadunk mindent, aztán majd meglátjuk. Minden esélyünk megvan a jó eredményre.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.