F1: Kimi még sosem beszélt ennyit

Furikázik, cseveg a Ferrari-pilóta

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.18. 13.10

Kimi Räikkönennek megeredt a nyelve, egy Ferrari FF vezetése közben lazán csevegett a Maranellóba való visszatérésről. Videóözön a 2007-es bajnokkal.

Kimi Räikkönen két év kihagyás, majd két lotusos idény után 2014-re visszatért a Ferrarihoz. A finn versenyző a hét elején kezdte meg a munkát Maranellóban, de a Ferrarinál arra is szakítottak időt, hogy egy FF volánjánál csevegjen az autóról, az új kihívásokról, a szurkolókról. A videók alapján Räikkönen pillanatnyilag kimondottan jó passzban van, ritka, hogy ennyire laza és bőbeszédű legyen a nyilvánosság előtt.

Ferrari FF

Az olasz márka 2011-ben bemutatott, első sorozatgyártású összkerékhajtású kupéjában 6,3 literes V12-es motor dolgozik, teljesítménye 660 lóerő, csúcsnyomatéka 683 Nm. 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, és ha a vezető úgy akarja és a körülmények is megfelelők, akár 335 km/óráig gyorsulhat.

Az autót illetően elmondta, hogy korábban még nem vezette a modellt, de tetszik neki. Räikkönen a hét elején találkozott a leendő mérnöki stábjával és a szimulátoron is gyakorolt, azt mondja, az F1-esen lévő gombokat gyorsabban megtanulja majd, mint a kollégák nevét, ugyanis pocsék a névmemóriája. 
A versenymérnökével, Antonio Spagnolóval azért nem lesz ilyen probléma, őt már az előző ferraris korszakából ismeri, akkor adatelemző mérnökként dolgozott a finn mellett, és az elmúlt egy-két évben is mindig váltottak pár szót, amikor összefutottak a paddockban.
Míg sokan a szabályváltozások, az új erőforrások miatt nagy átállást jósolnak a versenyzők számára is, de Räikkönen nincs erről meggyőződve: 
“Nekem az az érzésem, hogy nem lesz annyira már a Forma-1, mint az emberek hiszik, persze tévedhetek. Remélhetőleg kiderül, hogy egyszerű lesz a dolgunk. Nyilván a műszaki szakembereknek nehéz dolga van az új motorokkal, új sebességváltókkal meg az ilyenekkel, de versenyzőként szerintem lesz nagyon más a vezetés. Persze lesznek új gombok, új dolgokra is kell majd figyelni, de majd meglátjuk. Az első teszt után többet mondhatunk.” 
A finnt az egyik legvitatottabb újításról, a duplapontos szezonzáróról is megkérdezték.
 
“Mindenkire érvényes a dolog. Nyilván egyeseknek jól jön majd, másoknak meg rosszul, és azoknak tetszik majd, akik jól járnak vele. De nekem mindegy, ez van és kész. Ez a szabály, akár tetszik, akár nem, változni nem fog.”
A Ferrari szurkolói, a tifosi közismerten az egyik legfanatikusabb szurkolói csoport, Räikkönennek pedig jól esik, hogy érte szorítanak: “Jó érzés, hogy a szurkolókat érdekli, mi van velem és hogy örülnek a visszatérésemnek. Jó újra itt, remélhetőleg jó eredményeink is lesznek és újra megszerezzük a bajnoki címet! Csakis ez lehet a cél, a bajnoki cím, a csapattal pedig erre hajtunk majd.” 
“Hosszú és nehéz idény lesz, és az új szabályok miatt különösen nehéz megtippelni, hogyan is alakul. De sok jó szakember van a csapatban, nagy szaktudás, mi pedig beleadunk mindent, aztán majd meglátjuk. Minden esélyünk megvan a jó eredményre.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.