F1: Kimi még sosem beszélt ennyit

Furikázik, cseveg a Ferrari-pilóta

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.18. 13.10

Kimi Räikkönennek megeredt a nyelve, egy Ferrari FF vezetése közben lazán csevegett a Maranellóba való visszatérésről. Videóözön a 2007-es bajnokkal.

Kimi Räikkönen két év kihagyás, majd két lotusos idény után 2014-re visszatért a Ferrarihoz. A finn versenyző a hét elején kezdte meg a munkát Maranellóban, de a Ferrarinál arra is szakítottak időt, hogy egy FF volánjánál csevegjen az autóról, az új kihívásokról, a szurkolókról. A videók alapján Räikkönen pillanatnyilag kimondottan jó passzban van, ritka, hogy ennyire laza és bőbeszédű legyen a nyilvánosság előtt.

Ferrari FF

Az olasz márka 2011-ben bemutatott, első sorozatgyártású összkerékhajtású kupéjában 6,3 literes V12-es motor dolgozik, teljesítménye 660 lóerő, csúcsnyomatéka 683 Nm. 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, és ha a vezető úgy akarja és a körülmények is megfelelők, akár 335 km/óráig gyorsulhat.

Az autót illetően elmondta, hogy korábban még nem vezette a modellt, de tetszik neki. Räikkönen a hét elején találkozott a leendő mérnöki stábjával és a szimulátoron is gyakorolt, azt mondja, az F1-esen lévő gombokat gyorsabban megtanulja majd, mint a kollégák nevét, ugyanis pocsék a névmemóriája. 
A versenymérnökével, Antonio Spagnolóval azért nem lesz ilyen probléma, őt már az előző ferraris korszakából ismeri, akkor adatelemző mérnökként dolgozott a finn mellett, és az elmúlt egy-két évben is mindig váltottak pár szót, amikor összefutottak a paddockban.
Míg sokan a szabályváltozások, az új erőforrások miatt nagy átállást jósolnak a versenyzők számára is, de Räikkönen nincs erről meggyőződve: 
“Nekem az az érzésem, hogy nem lesz annyira már a Forma-1, mint az emberek hiszik, persze tévedhetek. Remélhetőleg kiderül, hogy egyszerű lesz a dolgunk. Nyilván a műszaki szakembereknek nehéz dolga van az új motorokkal, új sebességváltókkal meg az ilyenekkel, de versenyzőként szerintem lesz nagyon más a vezetés. Persze lesznek új gombok, új dolgokra is kell majd figyelni, de majd meglátjuk. Az első teszt után többet mondhatunk.” 
A finnt az egyik legvitatottabb újításról, a duplapontos szezonzáróról is megkérdezték.
 
“Mindenkire érvényes a dolog. Nyilván egyeseknek jól jön majd, másoknak meg rosszul, és azoknak tetszik majd, akik jól járnak vele. De nekem mindegy, ez van és kész. Ez a szabály, akár tetszik, akár nem, változni nem fog.”
A Ferrari szurkolói, a tifosi közismerten az egyik legfanatikusabb szurkolói csoport, Räikkönennek pedig jól esik, hogy érte szorítanak: “Jó érzés, hogy a szurkolókat érdekli, mi van velem és hogy örülnek a visszatérésemnek. Jó újra itt, remélhetőleg jó eredményeink is lesznek és újra megszerezzük a bajnoki címet! Csakis ez lehet a cél, a bajnoki cím, a csapattal pedig erre hajtunk majd.” 
“Hosszú és nehéz idény lesz, és az új szabályok miatt különösen nehéz megtippelni, hogyan is alakul. De sok jó szakember van a csapatban, nagy szaktudás, mi pedig beleadunk mindent, aztán majd meglátjuk. Minden esélyünk megvan a jó eredményre.”

Kommentek

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

Alonso benézett az Indycar-futamra

Az idei Indy 500-on induló Fernando Alonso a hétvégén az amerikai versenyszéria egyik fordulóján járt körülnézni. Elmondta, hogy miért vág előbb az Indynek, és miért jöhet később Le Mans.

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Szabálytalan előzés egy körforgalomban, van, aki szerint ez még belefér

Az esetet Angliában vették videóra. A BMW türelmetlen sofőrje megunta a kamion mögötti tötyörgést, és szándékosan rossz irányban hajtott be a körforgalomba.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.