Kimi Räikkönen két év kihagyás, majd két lotusos idény után 2014-re visszatért a Ferrarihoz. A finn versenyző a hét elején kezdte meg a munkát Maranellóban, de a Ferrarinál arra is szakítottak időt, hogy egy FF volánjánál csevegjen az autóról, az új kihívásokról, a szurkolókról. A videók alapján Räikkönen pillanatnyilag kimondottan jó passzban van, ritka, hogy ennyire laza és bőbeszédű legyen a nyilvánosság előtt.

Ferrari FF

Az olasz márka 2011-ben bemutatott, első sorozatgyártású összkerékhajtású kupéjában 6,3 literes V12-es motor dolgozik, teljesítménye 660 lóerő, csúcsnyomatéka 683 Nm. 3,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, és ha a vezető úgy akarja és a körülmények is megfelelők, akár 335 km/óráig gyorsulhat.

Az autót illetően elmondta, hogy korábban még nem vezette a modellt, de tetszik neki. Räikkönen a hét elején találkozott a leendő mérnöki stábjával és a szimulátoron is gyakorolt, azt mondja, az F1-esen lévő gombokat gyorsabban megtanulja majd, mint a kollégák nevét, ugyanis pocsék a névmemóriája. 
A versenymérnökével, Antonio Spagnolóval azért nem lesz ilyen probléma, őt már az előző ferraris korszakából ismeri, akkor adatelemző mérnökként dolgozott a finn mellett, és az elmúlt egy-két évben is mindig váltottak pár szót, amikor összefutottak a paddockban.
Míg sokan a szabályváltozások, az új erőforrások miatt nagy átállást jósolnak a versenyzők számára is, de Räikkönen nincs erről meggyőződve: 
“Nekem az az érzésem, hogy nem lesz annyira már a Forma-1, mint az emberek hiszik, persze tévedhetek. Remélhetőleg kiderül, hogy egyszerű lesz a dolgunk. Nyilván a műszaki szakembereknek nehéz dolga van az új motorokkal, új sebességváltókkal meg az ilyenekkel, de versenyzőként szerintem lesz nagyon más a vezetés. Persze lesznek új gombok, új dolgokra is kell majd figyelni, de majd meglátjuk. Az első teszt után többet mondhatunk.” 
A finnt az egyik legvitatottabb újításról, a duplapontos szezonzáróról is megkérdezték.
 
“Mindenkire érvényes a dolog. Nyilván egyeseknek jól jön majd, másoknak meg rosszul, és azoknak tetszik majd, akik jól járnak vele. De nekem mindegy, ez van és kész. Ez a szabály, akár tetszik, akár nem, változni nem fog.”
A Ferrari szurkolói, a tifosi közismerten az egyik legfanatikusabb szurkolói csoport, Räikkönennek pedig jól esik, hogy érte szorítanak: “Jó érzés, hogy a szurkolókat érdekli, mi van velem és hogy örülnek a visszatérésemnek. Jó újra itt, remélhetőleg jó eredményeink is lesznek és újra megszerezzük a bajnoki címet! Csakis ez lehet a cél, a bajnoki cím, a csapattal pedig erre hajtunk majd.” 
“Hosszú és nehéz idény lesz, és az új szabályok miatt különösen nehéz megtippelni, hogyan is alakul. De sok jó szakember van a csapatban, nagy szaktudás, mi pedig beleadunk mindent, aztán majd meglátjuk. Minden esélyünk megvan a jó eredményre.”