F1: A legötletesebb idei orrkúpterv

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 19.30

A rajongói tervek között is akad új ötlet, ez pedig a dupla orr. Nyilván a szabályértelmezés szempontjából aggályos a kialakítás, de meglátjuk, él-e valaki ezzel a lehetőséggel.

Mint a virágszirmokat tépő, fülig szerelmes kamasz érzései, úgy váltakoznak az idei évre jósolt orrkúpok tervei. Ronda-nem ronda, szeretem-gyűlölöm, már szinte mindent láttunk, a szabályok keretei alapján az összes verziót felvázolták az önjelölt tervezők, szakértők. Vagy mégsem? Gyanús, hogy azért az F1 berkeiben dolgozó mérnökök között akad majd olyan, aki mindenkire rácáfol majd!

Mert úgy tűnik, a rajongói tervek között is akad még új ötlet, ez pedig a dupla orr. Nyilván a szabályértelmezés szempontjából aggályos a kialakítás, hiszen a karosszériából kilógó aerodinamikai elemeket 2008 után betiltották, és az eredeti orr fölé húzott második orr valahogy mégis ebbe a kategóriába esik. Mindenesetre az elgondolás érdekes, és most már tényleg nagyon-nagyon kíváncsiak vagyunk, mit hoz a valóság!

F1: A legötletesebb idei orrkúpterv 1

F1: A legötletesebb idei orrkúpterv 2

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.