F1: A fél mezőny kiesik Melbourne-ben?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 09.30

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner igen ijesztő jóslattal állt elő, szerinte a 2014-es Forma-1-es idény kezdetén pocsék lesz az új autók megbízhatósága.

Közismert, hogy 2014 óriási műszaki változásokat hoz a Forma-1-ben, új, 1,6 literes V6-os turbómotorok, sokkal hangsúlyosabb hibrid komponens, alaposan átírt aerodinamika, korlátozott alkatrészmennyiség és korlátozott üzemanyag-fogyasztás jellemzi majd az új idényt.


…valamint pocsék megbízhatóság, ha hinni lehet a Red Bull csapatfőnökének, Christian Hornernek, aki másokhoz hasonlóan rég nem látott kiesési rátát jósol:
“Azt hiszem, nagyon sok kiesést láthatunk majd a szezonnyitón, akár 50 százalékot is. Idén nagy kihívás lesz a fogyasztás, ugyanis csak 100 kg üzemanyagunk lesz (óránként), és a korai futamokon kritikus lesz a megbízhatóság. Emellett pedig egész évre csak öt motor jár (büntetés nélkül)” – nyilatkozta a Bloomberg TV-nek.
A hatalmas változásokra természetesen a gazdagabb, főképp a gyári csapatok tudnak jobban felkészülni, ami Horner szerint gondot is jelent majd a kisebb alakulatoknak. 
“A mezőny hátsó felében óriási kihívást jelentek majd az új erőforrással járó költségek. Nagyobb különbségek lesznek a csapatok között. Egy ilyen újrakezdésnél mindig a nagyobb keretből gazdálkodó, több erőforrással rendelkező csapatok állnak elő a jobb autókkal.”
“Azt hiszem, 2014-ben előfordulhat, hogy két osztályra szakad a Forma-1. Ezért is fontos a stabilitás, hiszen stabil szabályok mellett a mezőny összerázódik és csak az apróságok döntenek. De az idei új szabályok mindent átírnak, ez egyértelmű.”


Új, igaz nem műszaki jellegű szabály az is, hogy 2014-ben a szezonzáró versenyért – az Abu-Dzabi Nagydíjért – kétszer annyi pontot osztanak majd, a cél a bajnoki küzdelem izgalmának fenntartása. A címvédő Red Bull vezetője ugyan ott volt a szabály előkészítésénél, de mostanra nem nagyon örül, hogy meg is valósult a dolog.
“Kétélű dolog, jól és rosszul is jöhet a résztvevőknek. Helyes dolog, hogy egy futam ekkora súllyal rendelkezzen? Vajon nem értékelődik így le az egész éves munka. Szerintem igen, szóval alaposan meg kellene gondolnunk ezt!”
“Az pedig nem a mi hibánk és felelősségünk, hogy az ellenfelek nem voltak elég jók az elmúlt pár évben” – utalt arra Horner, hogy a változtatást bevallottan a Red Bull és Sebastian Vettel fölénye ösztönözte.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.