F1: 40 milliárdos tartozás a Lotusnál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 08.30

Gérard Lopez, a Forma-1-es Lotus tulajdonosa szerint semmi jelentősége nincs annak, hogy a csapat nem készül el az autóval az első jerezi tesztre, ahogy a pénzügyi nehézségek sem fenyegetik a csapat létét.

Gérard Lopez, a Forma-1-es Lotus tulajdonosa szerint semmi jelentősége nincs annak, hogy a csapat nem készül el az autóval az első jerezi tesztre. Lopez őrült pletykának tartja, hogy a csapat teljesen kifutott a pénzből, sőt még a vb-n való indulása is veszélyben van (az FIA hivatalos nevezési listáján is két csillaggal szerepel a gárda – a szerző).


“Eleve rossz elnevezéssel vagyunk a listán. Mindenkit megnyugtathatok, ott leszünk a bajnokságban” – mondta a Genii Capitalt vezető Lopez, megerősítve, hogy a Lotus nem lesz ott Jerezben. “Így is nagyon elégedettek vagyunk az autó fejlesztésével, a szélcsatornás fejlesztések nagyon jól haladnak.”

Lopez szerint a hiányzó kilométerek nem jelentenek nagy problémát, mert a motorszállító Renault-tól megkapnak minden adatot. “És különben is, 15-16 fok lesz Jerezben, mi fog kiderülni a hűtésről és a gumikról? Jobb egyenesen Bahreinbe repülni, az első igazi teszt ott lesz. Addig meg a gyárban találhatunk néhány tizedet.”

A renault-s szerződés így is érdekes kérdés, mert hivatalosan továbbra sem jelentették be a közös munkát. “Renault-motorral megyünk, de az igaz, hogy régóta dolgozunk egy számunkra előnyös szerződésen. A Lotus nem egyszerű ügyfél, a mérnökeink is benne voltak a KERS fejlesztésében.”

Lopez elismerte, hogy a Quantum zsákutca volt, nem kapott egy fillért sem a csapat a remélt befektetőtől. “A lyukakat ismét mi foltoztuk be. 2014-re a PDVSA-val (Maldonado szponzora) teljes a költségvetés, nem kell új adósságtól tartanunk. Jelenleg körülbelül 114 millió fonttal (41 milliárd forint) tartozunk, de a pénz nálunk, a cégünkben van, teljesen biztonságban. Majd meglátjuk, hogyan tudjuk kivenni újra, de az tény, hogy egy ideje költségtakarékosan kell gondolkoznunk. 250 embertől is meg kellett válnom.”

Lopez sokat vár az idei évtől, mert szerinte Romain Grosjean és Pastor Maldonado személyében az “egyik leggyorsabb” páros állt össze a Lotusnál.

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.