F1: 40 milliárdos tartozás a Lotusnál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 08.30

Gérard Lopez, a Forma-1-es Lotus tulajdonosa szerint semmi jelentősége nincs annak, hogy a csapat nem készül el az autóval az első jerezi tesztre, ahogy a pénzügyi nehézségek sem fenyegetik a csapat létét.

Gérard Lopez, a Forma-1-es Lotus tulajdonosa szerint semmi jelentősége nincs annak, hogy a csapat nem készül el az autóval az első jerezi tesztre. Lopez őrült pletykának tartja, hogy a csapat teljesen kifutott a pénzből, sőt még a vb-n való indulása is veszélyben van (az FIA hivatalos nevezési listáján is két csillaggal szerepel a gárda – a szerző).


“Eleve rossz elnevezéssel vagyunk a listán. Mindenkit megnyugtathatok, ott leszünk a bajnokságban” – mondta a Genii Capitalt vezető Lopez, megerősítve, hogy a Lotus nem lesz ott Jerezben. “Így is nagyon elégedettek vagyunk az autó fejlesztésével, a szélcsatornás fejlesztések nagyon jól haladnak.”

Lopez szerint a hiányzó kilométerek nem jelentenek nagy problémát, mert a motorszállító Renault-tól megkapnak minden adatot. “És különben is, 15-16 fok lesz Jerezben, mi fog kiderülni a hűtésről és a gumikról? Jobb egyenesen Bahreinbe repülni, az első igazi teszt ott lesz. Addig meg a gyárban találhatunk néhány tizedet.”

A renault-s szerződés így is érdekes kérdés, mert hivatalosan továbbra sem jelentették be a közös munkát. “Renault-motorral megyünk, de az igaz, hogy régóta dolgozunk egy számunkra előnyös szerződésen. A Lotus nem egyszerű ügyfél, a mérnökeink is benne voltak a KERS fejlesztésében.”

Lopez elismerte, hogy a Quantum zsákutca volt, nem kapott egy fillért sem a csapat a remélt befektetőtől. “A lyukakat ismét mi foltoztuk be. 2014-re a PDVSA-val (Maldonado szponzora) teljes a költségvetés, nem kell új adósságtól tartanunk. Jelenleg körülbelül 114 millió fonttal (41 milliárd forint) tartozunk, de a pénz nálunk, a cégünkben van, teljesen biztonságban. Majd meglátjuk, hogyan tudjuk kivenni újra, de az tény, hogy egy ideje költségtakarékosan kell gondolkoznunk. 250 embertől is meg kellett válnom.”

Lopez sokat vár az idei évtől, mert szerinte Romain Grosjean és Pastor Maldonado személyében az “egyik leggyorsabb” páros állt össze a Lotusnál.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.