F1: 40 milliárdos tartozás a Lotusnál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.16. 08.30

Gérard Lopez, a Forma-1-es Lotus tulajdonosa szerint semmi jelentősége nincs annak, hogy a csapat nem készül el az autóval az első jerezi tesztre, ahogy a pénzügyi nehézségek sem fenyegetik a csapat létét.

Gérard Lopez, a Forma-1-es Lotus tulajdonosa szerint semmi jelentősége nincs annak, hogy a csapat nem készül el az autóval az első jerezi tesztre. Lopez őrült pletykának tartja, hogy a csapat teljesen kifutott a pénzből, sőt még a vb-n való indulása is veszélyben van (az FIA hivatalos nevezési listáján is két csillaggal szerepel a gárda – a szerző).


“Eleve rossz elnevezéssel vagyunk a listán. Mindenkit megnyugtathatok, ott leszünk a bajnokságban” – mondta a Genii Capitalt vezető Lopez, megerősítve, hogy a Lotus nem lesz ott Jerezben. “Így is nagyon elégedettek vagyunk az autó fejlesztésével, a szélcsatornás fejlesztések nagyon jól haladnak.”

Lopez szerint a hiányzó kilométerek nem jelentenek nagy problémát, mert a motorszállító Renault-tól megkapnak minden adatot. “És különben is, 15-16 fok lesz Jerezben, mi fog kiderülni a hűtésről és a gumikról? Jobb egyenesen Bahreinbe repülni, az első igazi teszt ott lesz. Addig meg a gyárban találhatunk néhány tizedet.”

A renault-s szerződés így is érdekes kérdés, mert hivatalosan továbbra sem jelentették be a közös munkát. “Renault-motorral megyünk, de az igaz, hogy régóta dolgozunk egy számunkra előnyös szerződésen. A Lotus nem egyszerű ügyfél, a mérnökeink is benne voltak a KERS fejlesztésében.”

Lopez elismerte, hogy a Quantum zsákutca volt, nem kapott egy fillért sem a csapat a remélt befektetőtől. “A lyukakat ismét mi foltoztuk be. 2014-re a PDVSA-val (Maldonado szponzora) teljes a költségvetés, nem kell új adósságtól tartanunk. Jelenleg körülbelül 114 millió fonttal (41 milliárd forint) tartozunk, de a pénz nálunk, a cégünkben van, teljesen biztonságban. Majd meglátjuk, hogyan tudjuk kivenni újra, de az tény, hogy egy ideje költségtakarékosan kell gondolkoznunk. 250 embertől is meg kellett válnom.”

Lopez sokat vár az idei évtől, mert szerinte Romain Grosjean és Pastor Maldonado személyében az “egyik leggyorsabb” páros állt össze a Lotusnál.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.