F1: Vettel elmondta, miért kérte az 5-öst

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 09.30

Bár címvédőként Sebastian Vettel az 1-es rajtszámmal indul idén a bajnokságban, a Red Bull szupersztárja az 5-öst választotta állandó Forma-1-es rajtszámának. Íme az okok!

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt pénteken hozta nyilvánosságra a Forma-1-es pilóták által választott és a 2014-es idénytől F1-es karrierjük végéig használandó rajtszámokat.


Címvédőként Sebastian Vettel ugyan az 1-est viseli majd idén is, de akkorra, amikor valaki más lesz a bajnok, neki is választania kellett egy valódi számot, ez pedig az 5-ös lett. A német Bildnek mondta el, hogy miért:
“Azért döntöttem az 5-ös mellett, mert 2001-ben sikeres voltam vele a gokartozásban, és azzal nyertem az első bajnoki címemet is 2010-ben. Ezen kívül mások is lettek már világbajnokok az 5-össel – Michael Schumacherre és Nigel Mansellre gondolok.”
A 2013-as győztesként Vettelé volt az első választás joga, és ahogy láthatjuk, nem is teketóriázott, pillanatnyilag a sportág történetének mindkét legeredményesebb száma az övé. Nem meglepő módon a mindenkori bajnok által használt 1-essel összesen 181, míg az 5-össel 130 futamot nyertek, ami több mint kétharmada az eddigi összes győzelemnek.
Apró adalék, hogy Vettel első két teljes Forma-1-es szezonjában (2008 – Toro Rosso, 2009 – Red Bull) is viselte már ezeket a számokat, igaz egyben: a 15-össel indult.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.