F1: Massa Piquet és Senna nyomában

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 13.30

Felipe Massa a héten megkezdte az érdemi munkát új csapatánál, a Williamsnél, ahol olyan nagy elődök nyomába lép, mint Nelson Piquet és Ayrton Senna.

Felipe Massa 2013 végén nyolc év után elhagyta a Ferrarit, 2014-től a Williamsnél versenyez. A brazil veterán kedden kezdte meg az érdemi munkát a grove-i központban, ahol arra is szakított időt, hogy a szurkolók kérdéseire válaszoljon. 
Hogy telt a szünidő?
“A karácsony nagyszerűen telt, jó volt a családdal lenni otthon, Brazíliában. Szilveszterre Miamibe mentem, nagyon jól éreztem magam. Aztán hazatértem, nemrég pedig megtartottuk az éves jótékonysági gokartversenyemet. Mindig nagy móka, sok F1-pilóta is ott van, szóval eléggé meghozta a kedvemet”
Edzettél a télen? Mikortól kezdődik a 2014-es felkészülés?


“Még az ünnepek alatt is edzettem, abban sosincs megállás. 11 napig voltam Miamiben, ott is minden nap csináltam valamit. Szeretek sportolni, mindig aktív vagyok, teniszek vagy futok. Most már jön a tesztelés, ami több edzőtermi munkát jelent. Jobban szeretem a játékos sportokat, mint az edzőtermi tréninget, de ez van, csinálni kell. Van saját edzőm, aki minden versenyen ott van velem és a Williamshez is követett. 2007 óta dolgozunk együtt, szóval nagyon jó a kapcsolatunk. Otthon, Brazíliában is van személyi trénerem.”
Melyik idei változást találod a legizgalmasabbnak, mi lesz nagy kihívás?
“Idénre nagyon sok minden változik, de mindannyian ugyanabban a cipőben járunk. Amíg nem ülünk be az autóba, nem tudjuk, hogy mit kell megtanulni és mi marad ugyanúgy, hogyan kezeljük a gázpedált a sokkal nagyobb nyomaték és az erősebb ERS tekintetében. Az autóknak kisebb leszorítóereje lesz tavalyhoz képest, főleg a szezon elején. Nagy változások jönnek, igyekeznünk kell a lehető leghamarabb alkalmazkodni.”
Mi a benyomásod a csapatról?
“A Williamsnek nagyszerű gyára van, jó erőforrásokkal, tudom, hogy itt minden megvan ahhoz, hogy versenyképesek legyünk. Nagy múltú, jelentős csapat, szóval a fő, hogy a részletek összeálljanak és a jó irányba induljunk. Igyekszem a lehető legtöbb csapattaggal megismerkedni, mindenki kedves volt hozzám, és jól megy a munka a mérnöki stábommal.”
Két napot töltesz a gyárban, mi a menetrend?
“Az első az üléspróba, a jó üléspozíció megtalálása az autóban. Általában nincs szükségem sok módosításra az évek során, de nyilván egy új csapatnál eltart egy darabig, míg megtaláljuk a megfelelő, kényelmes pozíciót. Sok megbeszélésem is lesz a különböző részlegeknél, ahol felkészítenek az első, jerezi tesztre és persze én is elmondom a meglátásaimat.”


A Williams mindig is közkedvelt volt Brazíliában, mit szólnak a brazil szurkolóid az igazoláshoz?
“A szurkolóim nagyon örülnek, hogy a Williamshez kerültem, hiszen a csapat múltjában olyan brazil pilóták voltak, mint Nelson (Piquet) és Ayrton (Senna). Miattuk igen híres a csapat Brazíliában, szóval örülök, hogy itt lehetek és remélem, hogy segíthetek majd abban, hogy újra ott legyünk, ahol régen, újra a győzelmekért küzdhessünk.” 
Milyen a kapcsolatod Frankkel (Williams, alapító-főnök)?
“Frank az egyik legnagyobb név a paddockban, mindenki felnéz rá a Forma-1-ben elért sikerei miatt. Ő a Forma-1 történetének szerves része. Korábban nem ismertem közelebbről, de a mostani együtt töltött idő alapján nagyon kedves ember, örömmel versenyzek nála.” 

Kommentek

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.