F1: Massa Piquet és Senna nyomában

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.15. 13.30

Felipe Massa a héten megkezdte az érdemi munkát új csapatánál, a Williamsnél, ahol olyan nagy elődök nyomába lép, mint Nelson Piquet és Ayrton Senna.

Felipe Massa 2013 végén nyolc év után elhagyta a Ferrarit, 2014-től a Williamsnél versenyez. A brazil veterán kedden kezdte meg az érdemi munkát a grove-i központban, ahol arra is szakított időt, hogy a szurkolók kérdéseire válaszoljon. 
Hogy telt a szünidő?
“A karácsony nagyszerűen telt, jó volt a családdal lenni otthon, Brazíliában. Szilveszterre Miamibe mentem, nagyon jól éreztem magam. Aztán hazatértem, nemrég pedig megtartottuk az éves jótékonysági gokartversenyemet. Mindig nagy móka, sok F1-pilóta is ott van, szóval eléggé meghozta a kedvemet”
Edzettél a télen? Mikortól kezdődik a 2014-es felkészülés?


“Még az ünnepek alatt is edzettem, abban sosincs megállás. 11 napig voltam Miamiben, ott is minden nap csináltam valamit. Szeretek sportolni, mindig aktív vagyok, teniszek vagy futok. Most már jön a tesztelés, ami több edzőtermi munkát jelent. Jobban szeretem a játékos sportokat, mint az edzőtermi tréninget, de ez van, csinálni kell. Van saját edzőm, aki minden versenyen ott van velem és a Williamshez is követett. 2007 óta dolgozunk együtt, szóval nagyon jó a kapcsolatunk. Otthon, Brazíliában is van személyi trénerem.”
Melyik idei változást találod a legizgalmasabbnak, mi lesz nagy kihívás?
“Idénre nagyon sok minden változik, de mindannyian ugyanabban a cipőben járunk. Amíg nem ülünk be az autóba, nem tudjuk, hogy mit kell megtanulni és mi marad ugyanúgy, hogyan kezeljük a gázpedált a sokkal nagyobb nyomaték és az erősebb ERS tekintetében. Az autóknak kisebb leszorítóereje lesz tavalyhoz képest, főleg a szezon elején. Nagy változások jönnek, igyekeznünk kell a lehető leghamarabb alkalmazkodni.”
Mi a benyomásod a csapatról?
“A Williamsnek nagyszerű gyára van, jó erőforrásokkal, tudom, hogy itt minden megvan ahhoz, hogy versenyképesek legyünk. Nagy múltú, jelentős csapat, szóval a fő, hogy a részletek összeálljanak és a jó irányba induljunk. Igyekszem a lehető legtöbb csapattaggal megismerkedni, mindenki kedves volt hozzám, és jól megy a munka a mérnöki stábommal.”
Két napot töltesz a gyárban, mi a menetrend?
“Az első az üléspróba, a jó üléspozíció megtalálása az autóban. Általában nincs szükségem sok módosításra az évek során, de nyilván egy új csapatnál eltart egy darabig, míg megtaláljuk a megfelelő, kényelmes pozíciót. Sok megbeszélésem is lesz a különböző részlegeknél, ahol felkészítenek az első, jerezi tesztre és persze én is elmondom a meglátásaimat.”


A Williams mindig is közkedvelt volt Brazíliában, mit szólnak a brazil szurkolóid az igazoláshoz?
“A szurkolóim nagyon örülnek, hogy a Williamshez kerültem, hiszen a csapat múltjában olyan brazil pilóták voltak, mint Nelson (Piquet) és Ayrton (Senna). Miattuk igen híres a csapat Brazíliában, szóval örülök, hogy itt lehetek és remélem, hogy segíthetek majd abban, hogy újra ott legyünk, ahol régen, újra a győzelmekért küzdhessünk.” 
Milyen a kapcsolatod Frankkel (Williams, alapító-főnök)?
“Frank az egyik legnagyobb név a paddockban, mindenki felnéz rá a Forma-1-ben elért sikerei miatt. Ő a Forma-1 történetének szerves része. Korábban nem ismertem közelebbről, de a mostani együtt töltött idő alapján nagyon kedves ember, örömmel versenyzek nála.” 

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.