Önmaga ellen beszél a Forma-1?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 14.30

A McLaren csapatfőnöke szerint Sebastian Vettel dominanciájának állandó emlegetésével önmagának árt a Forma-1, unalmasabbnak láttatják a szériát, mint valójában.

A Red Bull-os Sebastian Vettel a 2013-as idény második felében egyszerűen tarolt, sorozatban kilenc futamot nyerve húzta be zsinórban negyedik világbajnoki címét. 
A riválisok nem sokat tehettek Vettel-Red Bull páros dominanciájának elismerésén kívül, de a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh úgy véli, kicsit túlzásba estek már ezzel, és rosszabb színben tüntették fel a Forma-1-et a valóságnál.


“Mindenki gyorsan beszáll a kórusba, főleg Vettel kilenc győzelme kapcsán. Pedig az elmúlt pár évben volt néhány igazán izgalmas bajnokságunk. A tavalyi év nem volt egy klasszikus, de ha őszinték akarunk lenni, azért voltak jó versenyek. Az emberek egyszerűen könnyen felejtenek, mellett pedig megjelenik a cinizmus is, amit ki nem állhatok” – mondta az Autosportnak.
“A Forma-1 nagyszerű sport! Egyesek mindig valami aranykort emlegetnek, de szerintem az elmúlt pár év egyenesen fantasztikus volt a KERS-szel és a DRS-sel megerősített versenyzés, az előzések szempontjából.” 
Whitmarsh a fentiekkel együtt azért maga is elismeri, hogy az egyes jó versenyek önmagukban még nem jelentenek megváltást, a bajnoki küzdelemnek is izgalmasnak kell lenni, és végre nyerhetne már valaki más is Vettelen kívül. 
“Minden sportágban fontos, hogy többen is nyerjenek. Fontos a kiszámíthatatlanság. Az a jó, ha szombat este az emberek azon gondolkodnak, vajon ki nyer majd másnap, sőt az utolsó három körig az a kérdés, ki lesz a győztes.”
“Én magam is szeretnék más győztest látni, azonban nem akarok beállni a panaszkórusba. Nagyon belejöttünk már a Forma-1 lekicsinylésébe, engem bosszant a dolog, mert igazából sokat nyújtunk. Jó versenyek, jó bajnoki csaták voltak az elmúlt években.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.