Csúcstalálkozót tartanak az F1 jövőjéről

A költségplafon lesz a fő téma

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 16.30

A Forma-1-es csapatok csúcstalálkozóra hívták a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetőit, a megbeszélést január 22-én tartják Genfben.

A Forma-1-es csapatok csúcstalálkozóra hívták a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetőit, a megbeszélést január 22-én tartják Genfben. A csapatok a jövő új szabályait szeretnék keretbe foglalni, illetve megkezdenék az egyeztetéseket a tervezett költségplafonról.


A csapatok és az FIA tavaly állapodott meg arról, hogy az eddiginél szigorúbb költségkontrollt vezet be 2015-től, konkrétumok azonban eddig egyik oldal részéről sem hangzottak el. A fókusz azon lesz, hogy a csapatok működésének pontosan mely részeire vonatkozzon a költségplafon, júniusig szeretnének megállapodni erről a csapatok.

Már most borítékolható, hogy nehéz lesz mindenki számára megfelelő megoldást találni. Ha a költségplafont túl magasan húzzák meg, abból nem profitálnak a kiscsapatok, ha viszont túl alacsonyan, a nagyok fognak tiltakozni. A Ferrari korábban olyan javaslattal állt elő, hogy kezeljék külön, és így állapítsanak meg külön költséghatárt a motort is maguknak gyártó gyári csapatok, illetve a motort és sok más egyéb alkatrészt is másoktól vásárló istállókat.

“Mi egy, a korábbiaktól különböző javaslatot tettünk le az asztalra. Mert legyünk őszinték: ez az egész inkább a nagyobb csapatok helyzetét befolyásolja, nem pedig azokét, amelyek haldokolnak” – mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.

“Így megtarthatnánk az egyensúlyt a bevétel és a kiadás között, úgy, hogy mindenkinek az egyedi igényeihez alkalmazkodunk.”

Eric Boullier, a Lotus főnöke szerint olyan megoldás kell, amely minden csapat versenyképességét biztosítja. “Versenyképes helyzetet kell teremtenünk, amelyben a csapatok nagy része a dobogóért küzdhet. Ha mindig ugyanaz a győztes, az veszélyezteti az F1 jövőjét. Stabilitást kell teremtenünk, de úgy, hogy fenntartjuk a versenyzés izgalmát.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.