Csúcstalálkozót tartanak az F1 jövőjéről

A költségplafon lesz a fő téma

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.14. 16.30

A Forma-1-es csapatok csúcstalálkozóra hívták a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetőit, a megbeszélést január 22-én tartják Genfben.

A Forma-1-es csapatok csúcstalálkozóra hívták a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetőit, a megbeszélést január 22-én tartják Genfben. A csapatok a jövő új szabályait szeretnék keretbe foglalni, illetve megkezdenék az egyeztetéseket a tervezett költségplafonról.


A csapatok és az FIA tavaly állapodott meg arról, hogy az eddiginél szigorúbb költségkontrollt vezet be 2015-től, konkrétumok azonban eddig egyik oldal részéről sem hangzottak el. A fókusz azon lesz, hogy a csapatok működésének pontosan mely részeire vonatkozzon a költségplafon, júniusig szeretnének megállapodni erről a csapatok.

Már most borítékolható, hogy nehéz lesz mindenki számára megfelelő megoldást találni. Ha a költségplafont túl magasan húzzák meg, abból nem profitálnak a kiscsapatok, ha viszont túl alacsonyan, a nagyok fognak tiltakozni. A Ferrari korábban olyan javaslattal állt elő, hogy kezeljék külön, és így állapítsanak meg külön költséghatárt a motort is maguknak gyártó gyári csapatok, illetve a motort és sok más egyéb alkatrészt is másoktól vásárló istállókat.

“Mi egy, a korábbiaktól különböző javaslatot tettünk le az asztalra. Mert legyünk őszinték: ez az egész inkább a nagyobb csapatok helyzetét befolyásolja, nem pedig azokét, amelyek haldokolnak” – mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.

“Így megtarthatnánk az egyensúlyt a bevétel és a kiadás között, úgy, hogy mindenkinek az egyedi igényeihez alkalmazkodunk.”

Eric Boullier, a Lotus főnöke szerint olyan megoldás kell, amely minden csapat versenyképességét biztosítja. “Versenyképes helyzetet kell teremtenünk, amelyben a csapatok nagy része a dobogóért küzdhet. Ha mindig ugyanaz a győztes, az veszélyezteti az F1 jövőjét. Stabilitást kell teremtenünk, de úgy, hogy fenntartjuk a versenyzés izgalmát.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.