F1: Vérfürdő a teszteken?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 14.30

Az utolsó simításokat végzik autóikon a Forma-1-es csapatok, készülve a január 28-án, Jerezben kezdődő tesztelésre. Sokan tartanak attól, hogy a teszteken káosz lesz.

Az utolsó simításokat végzik autóikon a Forma-1-es csapatok, készülve a január 28-án, Jerezben kezdődő tesztelésre. Tekintettel a jelentős szabályváltoztatásokra, sokan tartanak attól, hogy a tesztelés káoszba, és ezzel együtt megbízhatósági vérfürdőbe fullad majd.

Fotó: Europress/Getty Images


Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban nem tart semmitől, szerinte nem lesz semmilyen káosz Jerezben. “Nem hiszem, hogy ‘vérfürdőre’ kell készülni” – jelentette ki Wolff. “Túlzás attól tartani, hogy az autók egyáltalán nem lesznek pályán, és állandóan lerobbannak majd. Az biztos, hogy nem szokásos tesztelés lesz, amikor naponta száz kört megyünk, de valahol a kettő között meglesz az egyensúly.”

“A műszaki hibák benne vannak a fejlesztésben, meg kell találni a problémákat. Pont ezért megyünk tesztelni.” Egyes vélemények szerint a 2014-es szezonra túl sok minden változott, kisebb lépésekben kellett volna haladni, Wolff azonban nem osztja ezt az álláspontot.

“Ez egy nagy kihívás a mérnökök számára, és ez nagyon fontos eleme a Forma-1-nek. Az F1 mindig is az első számú motorsport volt, mert az innovációról és a csapatok közötti versenyről szólt. A verseny pedig innovációt is hoz magával.”

“Ami az idén várható, az egyszerűen wow! Harmadával kisebb fogyasztás, a korábbi teljesítmény megtartása mellett, és az egész versenyautóba csomagolva. A hűtés probléma, a fogyasztás menedzselése kulcs lesz, ahogy az is, hogy a korábbinál kisebb aerodinamikai leszorítóerő áll rendelkezésre. Ez jó.”

Kommentek

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

Barbár Mad-Max autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.