F1: Vérfürdő a teszteken?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 14.30

Az utolsó simításokat végzik autóikon a Forma-1-es csapatok, készülve a január 28-án, Jerezben kezdődő tesztelésre. Sokan tartanak attól, hogy a teszteken káosz lesz.

Az utolsó simításokat végzik autóikon a Forma-1-es csapatok, készülve a január 28-án, Jerezben kezdődő tesztelésre. Tekintettel a jelentős szabályváltoztatásokra, sokan tartanak attól, hogy a tesztelés káoszba, és ezzel együtt megbízhatósági vérfürdőbe fullad majd.

Fotó: Europress/Getty Images


Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban nem tart semmitől, szerinte nem lesz semmilyen káosz Jerezben. “Nem hiszem, hogy ‘vérfürdőre’ kell készülni” – jelentette ki Wolff. “Túlzás attól tartani, hogy az autók egyáltalán nem lesznek pályán, és állandóan lerobbannak majd. Az biztos, hogy nem szokásos tesztelés lesz, amikor naponta száz kört megyünk, de valahol a kettő között meglesz az egyensúly.”

“A műszaki hibák benne vannak a fejlesztésben, meg kell találni a problémákat. Pont ezért megyünk tesztelni.” Egyes vélemények szerint a 2014-es szezonra túl sok minden változott, kisebb lépésekben kellett volna haladni, Wolff azonban nem osztja ezt az álláspontot.

“Ez egy nagy kihívás a mérnökök számára, és ez nagyon fontos eleme a Forma-1-nek. Az F1 mindig is az első számú motorsport volt, mert az innovációról és a csapatok közötti versenyről szólt. A verseny pedig innovációt is hoz magával.”

“Ami az idén várható, az egyszerűen wow! Harmadával kisebb fogyasztás, a korábbi teljesítmény megtartása mellett, és az egész versenyautóba csomagolva. A hűtés probléma, a fogyasztás menedzselése kulcs lesz, ahogy az is, hogy a korábbinál kisebb aerodinamikai leszorítóerő áll rendelkezésre. Ez jó.”

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.