F1: Vérfürdő a teszteken?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 14.30

Az utolsó simításokat végzik autóikon a Forma-1-es csapatok, készülve a január 28-án, Jerezben kezdődő tesztelésre. Sokan tartanak attól, hogy a teszteken káosz lesz.

Az utolsó simításokat végzik autóikon a Forma-1-es csapatok, készülve a január 28-án, Jerezben kezdődő tesztelésre. Tekintettel a jelentős szabályváltoztatásokra, sokan tartanak attól, hogy a tesztelés káoszba, és ezzel együtt megbízhatósági vérfürdőbe fullad majd.

Fotó: Europress/Getty Images


Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban nem tart semmitől, szerinte nem lesz semmilyen káosz Jerezben. “Nem hiszem, hogy ‘vérfürdőre’ kell készülni” – jelentette ki Wolff. “Túlzás attól tartani, hogy az autók egyáltalán nem lesznek pályán, és állandóan lerobbannak majd. Az biztos, hogy nem szokásos tesztelés lesz, amikor naponta száz kört megyünk, de valahol a kettő között meglesz az egyensúly.”

“A műszaki hibák benne vannak a fejlesztésben, meg kell találni a problémákat. Pont ezért megyünk tesztelni.” Egyes vélemények szerint a 2014-es szezonra túl sok minden változott, kisebb lépésekben kellett volna haladni, Wolff azonban nem osztja ezt az álláspontot.

“Ez egy nagy kihívás a mérnökök számára, és ez nagyon fontos eleme a Forma-1-nek. Az F1 mindig is az első számú motorsport volt, mert az innovációról és a csapatok közötti versenyről szólt. A verseny pedig innovációt is hoz magával.”

“Ami az idén várható, az egyszerűen wow! Harmadával kisebb fogyasztás, a korábbi teljesítmény megtartása mellett, és az egész versenyautóba csomagolva. A hűtés probléma, a fogyasztás menedzselése kulcs lesz, ahogy az is, hogy a korábbinál kisebb aerodinamikai leszorítóerő áll rendelkezésre. Ez jó.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.