F1: Kész agymunka lesz idén a vezetés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 12.40

A McLaren tesztpilótája szerint a 2014-es Forma-1-es autók leszorítóereje drasztikusan csökken, emiatt és a számos egyéb újdonság miatt pedig még a régi motorosoktól is hatalmas koncentrációt kíván majd a vezetés.

A McLaren veterán tesztelőjét, Gary Paffettet a brit Sky Sports kérdezte a 2014-es autókról. A szimulátoron számtalan órát vezető angol pilóta szerint mindenkinek fell kell majd kötnie a gatyát, az új Forma-1-esek nagy odafigyelést kívánnak majd: 


“Izgalmas lesz, az autók nagyon eltérőek az előző években megszokottaktól. A leszorítóerő különösen nagy mértékben csökkent. Az FIA korábban is igyekezett már elérni ezt, de úgy tűnik, most sikerrel is jártak. Nehezebb is vezetni az autókat, főképp a turbómotorok eltérő nyomatéka miatt. Még közepes-gyors kanyarokat is nehezebb bevenni a kipufogó által generált leszorítóerő nélkül. Egyértelműen nehezebb vezetni, izgalmas lesz látni, hogyan birkóznak meg ezzel a pilóták.”
 
“Egyértelműen változtatni kell majd a stíluson. Régóta dolgozom a szimulátoron ezzel az autóval, és amikor váltanom kellett az MP4-29-es és a 28-as között, akkor mindig stílust is kellett váltani. Amikor Jenson először készült vezetni az új autót a szimulátoron, beszélgettem vele a különbségekről előtte, és aztán szemmel láthatóan agymunkát is követelt tőle a vezetés.”
“A versenyzőknek alaposan meg kell majd gondolniuk, hogyan vezetnek, ugyanis most már nem csak az autó balanszáról van szó, a gumik használata, az üzemanyag-fogyasztás, és a számtalan egyéb dolog, különös tekintettel a KERS-re, jóval nagyobb koncentrációt követel majd a pilótáktól.”
Paffettet a McLarennél idén bemutatkozó újoncról, Kevin Magnussenről is megkérdezték.
“Izgalmas pilóta, nem kétséges. Nagyon kevés fiatal versenyző kerül gyorsan élcsapathoz, csak Lewis Hamilton és talán Sebastian Vettel a két példa a közelmúltból. Szóval valóban izgalmas Kevin bemutatkozása. Azt már bizonyította, hogy gyors. Bizonyította a teszteken és bizonyította a World Series By Renault-ban. Az első éve ott még hullámzó volt, de nagyon sokat fejlődött és tavaly bajnok is lett, szóval megmutatta, hogy gyors és képes változtatni is. Mindannyian kíváncsian várjuk, hogyan szerepel, reméljük, hogy meg tudja izzasztani Jensont is!”


“A lehetséges céljairól nehéz beszélni, mindenesetre nem szabad úgy nekiállnia, hogy na, most megnyerem a bajnoki címet, ez irreális. Azonban a nagy szabályváltozások miatt a korábbi pilótáknak is nagyon sok mindent újra kell majd tanulniuk a Forma-1-ről ő pedig eleve ebbe kerül bele. Tesztelt is már, igaz, nem olyan sokat, de most úgyis új fejezet kezdődik az F1-ben. Persze így is lesz mit tanulnia.”
“Újoncként is fontos a versenyképesség, a jó eredmények, de a legfőbb cél az egyenletes teljesítmény kell, hogy legyen, persze talán ez is egy kicsit nagy elvárás. Az fontos, hogy tartani tudja majd a lépést Jensonnal. Persze ha megkérdeztük volna Lewist a céljairól a 2007-es idény előtt, valószínűleg beérte volna pár szép eredménnyel, aztán végül kis híján bajnok lett, szóval nyitottan kell hozzáállni. Nem szabad úgy érkezni, hogy idén én leszek a bajnok, de nem szabad úgy nézni, hogy esélyem sincs, egyszerűen csak mindent bele kell adni, aztán majd alakul.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.