F1: Kész agymunka lesz idén a vezetés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 12.40

A McLaren tesztpilótája szerint a 2014-es Forma-1-es autók leszorítóereje drasztikusan csökken, emiatt és a számos egyéb újdonság miatt pedig még a régi motorosoktól is hatalmas koncentrációt kíván majd a vezetés.

A McLaren veterán tesztelőjét, Gary Paffettet a brit Sky Sports kérdezte a 2014-es autókról. A szimulátoron számtalan órát vezető angol pilóta szerint mindenkinek fell kell majd kötnie a gatyát, az új Forma-1-esek nagy odafigyelést kívánnak majd: 


“Izgalmas lesz, az autók nagyon eltérőek az előző években megszokottaktól. A leszorítóerő különösen nagy mértékben csökkent. Az FIA korábban is igyekezett már elérni ezt, de úgy tűnik, most sikerrel is jártak. Nehezebb is vezetni az autókat, főképp a turbómotorok eltérő nyomatéka miatt. Még közepes-gyors kanyarokat is nehezebb bevenni a kipufogó által generált leszorítóerő nélkül. Egyértelműen nehezebb vezetni, izgalmas lesz látni, hogyan birkóznak meg ezzel a pilóták.”
 
“Egyértelműen változtatni kell majd a stíluson. Régóta dolgozom a szimulátoron ezzel az autóval, és amikor váltanom kellett az MP4-29-es és a 28-as között, akkor mindig stílust is kellett váltani. Amikor Jenson először készült vezetni az új autót a szimulátoron, beszélgettem vele a különbségekről előtte, és aztán szemmel láthatóan agymunkát is követelt tőle a vezetés.”
“A versenyzőknek alaposan meg kell majd gondolniuk, hogyan vezetnek, ugyanis most már nem csak az autó balanszáról van szó, a gumik használata, az üzemanyag-fogyasztás, és a számtalan egyéb dolog, különös tekintettel a KERS-re, jóval nagyobb koncentrációt követel majd a pilótáktól.”
Paffettet a McLarennél idén bemutatkozó újoncról, Kevin Magnussenről is megkérdezték.
“Izgalmas pilóta, nem kétséges. Nagyon kevés fiatal versenyző kerül gyorsan élcsapathoz, csak Lewis Hamilton és talán Sebastian Vettel a két példa a közelmúltból. Szóval valóban izgalmas Kevin bemutatkozása. Azt már bizonyította, hogy gyors. Bizonyította a teszteken és bizonyította a World Series By Renault-ban. Az első éve ott még hullámzó volt, de nagyon sokat fejlődött és tavaly bajnok is lett, szóval megmutatta, hogy gyors és képes változtatni is. Mindannyian kíváncsian várjuk, hogyan szerepel, reméljük, hogy meg tudja izzasztani Jensont is!”


“A lehetséges céljairól nehéz beszélni, mindenesetre nem szabad úgy nekiállnia, hogy na, most megnyerem a bajnoki címet, ez irreális. Azonban a nagy szabályváltozások miatt a korábbi pilótáknak is nagyon sok mindent újra kell majd tanulniuk a Forma-1-ről ő pedig eleve ebbe kerül bele. Tesztelt is már, igaz, nem olyan sokat, de most úgyis új fejezet kezdődik az F1-ben. Persze így is lesz mit tanulnia.”
“Újoncként is fontos a versenyképesség, a jó eredmények, de a legfőbb cél az egyenletes teljesítmény kell, hogy legyen, persze talán ez is egy kicsit nagy elvárás. Az fontos, hogy tartani tudja majd a lépést Jensonnal. Persze ha megkérdeztük volna Lewist a céljairól a 2007-es idény előtt, valószínűleg beérte volna pár szép eredménnyel, aztán végül kis híján bajnok lett, szóval nyitottan kell hozzáállni. Nem szabad úgy érkezni, hogy idén én leszek a bajnok, de nem szabad úgy nézni, hogy esélyem sincs, egyszerűen csak mindent bele kell adni, aztán majd alakul.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.