F1: Kész agymunka lesz idén a vezetés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.13. 12.40

A McLaren tesztpilótája szerint a 2014-es Forma-1-es autók leszorítóereje drasztikusan csökken, emiatt és a számos egyéb újdonság miatt pedig még a régi motorosoktól is hatalmas koncentrációt kíván majd a vezetés.

A McLaren veterán tesztelőjét, Gary Paffettet a brit Sky Sports kérdezte a 2014-es autókról. A szimulátoron számtalan órát vezető angol pilóta szerint mindenkinek fell kell majd kötnie a gatyát, az új Forma-1-esek nagy odafigyelést kívánnak majd: 


“Izgalmas lesz, az autók nagyon eltérőek az előző években megszokottaktól. A leszorítóerő különösen nagy mértékben csökkent. Az FIA korábban is igyekezett már elérni ezt, de úgy tűnik, most sikerrel is jártak. Nehezebb is vezetni az autókat, főképp a turbómotorok eltérő nyomatéka miatt. Még közepes-gyors kanyarokat is nehezebb bevenni a kipufogó által generált leszorítóerő nélkül. Egyértelműen nehezebb vezetni, izgalmas lesz látni, hogyan birkóznak meg ezzel a pilóták.”
 
“Egyértelműen változtatni kell majd a stíluson. Régóta dolgozom a szimulátoron ezzel az autóval, és amikor váltanom kellett az MP4-29-es és a 28-as között, akkor mindig stílust is kellett váltani. Amikor Jenson először készült vezetni az új autót a szimulátoron, beszélgettem vele a különbségekről előtte, és aztán szemmel láthatóan agymunkát is követelt tőle a vezetés.”
“A versenyzőknek alaposan meg kell majd gondolniuk, hogyan vezetnek, ugyanis most már nem csak az autó balanszáról van szó, a gumik használata, az üzemanyag-fogyasztás, és a számtalan egyéb dolog, különös tekintettel a KERS-re, jóval nagyobb koncentrációt követel majd a pilótáktól.”
Paffettet a McLarennél idén bemutatkozó újoncról, Kevin Magnussenről is megkérdezték.
“Izgalmas pilóta, nem kétséges. Nagyon kevés fiatal versenyző kerül gyorsan élcsapathoz, csak Lewis Hamilton és talán Sebastian Vettel a két példa a közelmúltból. Szóval valóban izgalmas Kevin bemutatkozása. Azt már bizonyította, hogy gyors. Bizonyította a teszteken és bizonyította a World Series By Renault-ban. Az első éve ott még hullámzó volt, de nagyon sokat fejlődött és tavaly bajnok is lett, szóval megmutatta, hogy gyors és képes változtatni is. Mindannyian kíváncsian várjuk, hogyan szerepel, reméljük, hogy meg tudja izzasztani Jensont is!”


“A lehetséges céljairól nehéz beszélni, mindenesetre nem szabad úgy nekiállnia, hogy na, most megnyerem a bajnoki címet, ez irreális. Azonban a nagy szabályváltozások miatt a korábbi pilótáknak is nagyon sok mindent újra kell majd tanulniuk a Forma-1-ről ő pedig eleve ebbe kerül bele. Tesztelt is már, igaz, nem olyan sokat, de most úgyis új fejezet kezdődik az F1-ben. Persze így is lesz mit tanulnia.”
“Újoncként is fontos a versenyképesség, a jó eredmények, de a legfőbb cél az egyenletes teljesítmény kell, hogy legyen, persze talán ez is egy kicsit nagy elvárás. Az fontos, hogy tartani tudja majd a lépést Jensonnal. Persze ha megkérdeztük volna Lewist a céljairól a 2007-es idény előtt, valószínűleg beérte volna pár szép eredménnyel, aztán végül kis híján bajnok lett, szóval nyitottan kell hozzáállni. Nem szabad úgy érkezni, hogy idén én leszek a bajnok, de nem szabad úgy nézni, hogy esélyem sincs, egyszerűen csak mindent bele kell adni, aztán majd alakul.”

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.