Martin Brundle szerint aggasztó, hogy milyen sok fizetős pilóta szerepel a Forma-1-ben, de belátja, hogy a jelenlegi gazdasági helyzetben ez elkerülhetetlen. Brundle természetesen tisztában van azzal, hogy a jelenség nem újdonság, de a Lotus lépése, hogy Pastor Maldonadót igazolta le a csapat, betette a kaput a korábbi F1-es pilótánál.


“Amikor egy olyan csapat, mint amilyen a Red Bull-lal 2013-ban szinte végig versenyképes Lotus nem tudja fizetni a számláit és pénzzavarral küzd, akkor nyugodtan lehet azt mondani, hogy valami alapjaiban rossz” – mondta Brundle. “Így vagy úgy, a versenyzésért fizetni kell. De a mérleg nyelve veszélyesen kezd a fizetős pilóták felé billenni.”

Brundle szerint az is baj, hogy a fizetős pilóták nehezen tudnak kitörni a skatulyából. “A fizetős pilóta borzalmas kifejezés, amitől ráadásul nehéz megszabadulni. Pedig még Niki Lauda példája is mutatja, előfordul, hogy bankkölcsönt kell felvenni egy karrier beindításához.”

“Még én is ígértem Ken Tyrrellnek 150 ezer fontot 1984-ben, persze annyim nem volt. Aztán mondta, hogy ‘tudom, nincs ennyi pénzed, de én feltétlenül azt akarom, hogy nálunk vezess.’ Így vagy úgy, de előbb-utóbb pénzt is kell hozni, ettől függetlenül azért rossz látni olyan pilóták távozását, mint amilyen Paul di Resta. Akinek csak azért kellett mennie, mert másoknak pénzük is van.”