F1: Spórolást tanulnak Alonsóék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.10. 10.30

A Ferrarinál úgy vélik, hogy az 2014-es Forma-1-es szabályok, az üzemanyag-fogyasztási limit miatt a versenyzőknek teljesen új vezetési stílust kell megtanulniuk.

Amellett, hogy új, sokkal hangsúlyosabb energia-visszanyerő rendszerrel kombinált, 1,6 literes V6-os turbómotorok és alaposan átfazonírozott aerodinamikai megoldások jönnek az F1-ben, a versenyzőknek és a csapatoknak a fogyasztásra is kiemelt figyelmet kell fordítaniuk, ugyanis 2014-ben már szigorú megkötés, óránként 100 kg üzemanyag áll majd csak rendelkezésre.
A Ferrari egyik technikai főnöke, James Allison az Autosportnak azt mondta, hogy a mérnökök igen tanulságosnak találták Fernando Alonso visszajelzéseit ebben a tekintetben, miután a spanyol még  karácsony előtt kipróbálta a 2014-es autót szimulátoron. Új vezetési stílust kell tanulni, és a mérnököknek is új prioritásokhoz kell hozzászokni. 


“Alonso dolgozott a szimulátoron és nagyon érdekes dolgokat mondott nekünk. Fernando lényeges visszajelzéseket szolgáltatott, amiknek nagyon jó hasznát vehetjük majd az edzések és a futamok tervezésében” – kezdte az angol szakember. 
“Az edzéseken az autónak több elektromos energia áll majd rendelkezésére és a fogyasztási limiten lehet hajtani, de a futam egész más lesz. Egyes futamokra a 100 kg-os mennyiség simán megfelel, de lesznek olyan versenyek, amikor minden egyes körben figyelni kell majd a fogyasztást.”
“Ezt az újfajta vezetési módot ki kell gyakorolni, meg kell tanulni, hogy legyünk gyorsak túl sok üzemanyag felhasználása nélkül” – festett nem túl biztató képet Allison.
A fogyasztásra való kiemelt odafigyelés mellett a turbómotorok egészen eltérő erőleadása is új kihívás lesz a versenyzőknek, erről nemrég Jenson Button beszélt: “Méter hosszú gázpedál kell majd ahhoz, hogy jól kezelhessük a motor nyomatékát” – utalt arra a 2009-es bajnok, hogy mennyire finoman, érzéssel kell majd hajtani a 2014-es autókat.
Szintén a Ferrarihoz kapcsolódó hír, hogy a német Auto Motor und Sport szerint a maranellói cég valóban pályán teszteli már az idei motort. Egy korábbi, a fioranói tesztpályán rögzített videón már gyanús volt, hogy a LaFerrariban nem a saját V12-ese muzsikál, a szaklap fotói pedig alátámasztják ezt. 
A szupersportkocsi tetején rendellenesen nagy a légbeömlő, a kipufogóból – az idei F1-es szabályoknak megfelelően – csak egy középső kivezetés akad, a kasztnin pedig sárga figyelmeztető matricák láthatók, amelyek a 2014-ben a korábbinál sokkal nagyobb szerepet kapó KERS (pontosabban ERS) jelenlétére utalnak.
F1

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.