F1: Spórolást tanulnak Alonsóék

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.10. 10.30

A Ferrarinál úgy vélik, hogy az 2014-es Forma-1-es szabályok, az üzemanyag-fogyasztási limit miatt a versenyzőknek teljesen új vezetési stílust kell megtanulniuk.

Amellett, hogy új, sokkal hangsúlyosabb energia-visszanyerő rendszerrel kombinált, 1,6 literes V6-os turbómotorok és alaposan átfazonírozott aerodinamikai megoldások jönnek az F1-ben, a versenyzőknek és a csapatoknak a fogyasztásra is kiemelt figyelmet kell fordítaniuk, ugyanis 2014-ben már szigorú megkötés, óránként 100 kg üzemanyag áll majd csak rendelkezésre.
A Ferrari egyik technikai főnöke, James Allison az Autosportnak azt mondta, hogy a mérnökök igen tanulságosnak találták Fernando Alonso visszajelzéseit ebben a tekintetben, miután a spanyol még  karácsony előtt kipróbálta a 2014-es autót szimulátoron. Új vezetési stílust kell tanulni, és a mérnököknek is új prioritásokhoz kell hozzászokni. 


“Alonso dolgozott a szimulátoron és nagyon érdekes dolgokat mondott nekünk. Fernando lényeges visszajelzéseket szolgáltatott, amiknek nagyon jó hasznát vehetjük majd az edzések és a futamok tervezésében” – kezdte az angol szakember. 
“Az edzéseken az autónak több elektromos energia áll majd rendelkezésére és a fogyasztási limiten lehet hajtani, de a futam egész más lesz. Egyes futamokra a 100 kg-os mennyiség simán megfelel, de lesznek olyan versenyek, amikor minden egyes körben figyelni kell majd a fogyasztást.”
“Ezt az újfajta vezetési módot ki kell gyakorolni, meg kell tanulni, hogy legyünk gyorsak túl sok üzemanyag felhasználása nélkül” – festett nem túl biztató képet Allison.
A fogyasztásra való kiemelt odafigyelés mellett a turbómotorok egészen eltérő erőleadása is új kihívás lesz a versenyzőknek, erről nemrég Jenson Button beszélt: “Méter hosszú gázpedál kell majd ahhoz, hogy jól kezelhessük a motor nyomatékát” – utalt arra a 2009-es bajnok, hogy mennyire finoman, érzéssel kell majd hajtani a 2014-es autókat.
Szintén a Ferrarihoz kapcsolódó hír, hogy a német Auto Motor und Sport szerint a maranellói cég valóban pályán teszteli már az idei motort. Egy korábbi, a fioranói tesztpályán rögzített videón már gyanús volt, hogy a LaFerrariban nem a saját V12-ese muzsikál, a szaklap fotói pedig alátámasztják ezt. 
A szupersportkocsi tetején rendellenesen nagy a légbeömlő, a kipufogóból – az idei F1-es szabályoknak megfelelően – csak egy középső kivezetés akad, a kasztnin pedig sárga figyelmeztető matricák láthatók, amelyek a 2014-ben a korábbinál sokkal nagyobb szerepet kapó KERS (pontosabban ERS) jelenlétére utalnak.
F1

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.