F1: Nyerhet és bukhat a Honda 2015-tel

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 16.30

A rivális Renault szerint előnyei és hátrányai is lehetnek, hogy a Honda nem idén, hanem csak 2015-ben száll be motorgyártóként a Forma-1-be.

A rivális Renault szerint előnyei és hátrányai is lehetnek, hogy a Honda nem idén, hanem csak 2015-ben száll be motorgyártóként a Forma-1-be. 2014-ben debütálnak az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok, amelyekhez minden eddiginél hatékonyabb és erősebb energiavisszanyerő rendszerek kapcsolódnak.


Idén csak a Renault, a Ferrari és a Mercedes szállít motort, a Honda jövőre csatlakozik a McLarenhez. “Lehet mondani, hogy ez előny, de azt is, hogy nem” – fogalmazott Remi Taffin, a Renault vezető versenymérnöke. “Van még egy plusz év a motor tanulmányozására és fejlesztésére, bár már mi is dolgozunk a következő szezonon.”

“Ez inkább erőforrásokkal kapcsolatos kérdés, mert így a Hondának nem kell 2014-gyel foglalkoznia, teljes erővel 2015-re koncentrálhat. Ez előny lehet, mert ők minden pénzt erre költhetnek, míg nekünk két irányba kell gondolkoznunk.”

“Ugyanakkor semmi nem helyettesítheti a versenyzést. Még ha meg is van minden a gyárban, csak az autóban derül ki, hogy minden az elképzelések szerint működik-e.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.