F1: Nincs bajban a Lotus

Mások sem lesznek ott az első teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 12.30

A Lotus csapatfőnöke azt állítja, nem csak ők hagyják majd ki az első, jerezi Forma-1-es tesztet, a kimaradásból pedig nem kell messzemenő következtetéseket levonni, nincs veszélyben az idei indulásuk.

Míg a Mercedes, a McLaren és a Caterham hivatalosan is megerősítette, hogy ott lesznek a január 28-án kezdődő első téli Forma-1-es teszten, a Lotus hétfőn este azt közölte, hogy kihagyják Jerezt és csak a február 19-én induló bahreini teszteken lesznek ott.
A hatalmas szabályváltozások idején furcsának és logikátlannak tűnik a 12 nap harmadának ejtése, egyesek szerint a háttérben nem is műszaki megfontolás áll, komolyabb a baj a köztudottan pénzügyi nehézségekkel küzdő enstone-i alakulatnál. A BBC Sport megkérdezte a Lotus csapatfőnökét.


“Minden rendben van, a Lotus idén, és még sokáig ott lesz a rajtrácson” – reagált Boullier.
A francia szakember azt állította, hogy nem a Lotus lesz az egyetlen, amely nem tudja tartani az első teszt határidejét, és hozzátette, hogy a kimaradásnak előnye is van:
“Meglátják majd, hogy nem csak mi nem leszünk ott az első teszten. Én tényszerűen tudom ezt. Már egy hónappal ezelőtt mondtuk, hogy nagyon szoros lesz a felkészülés. Sőt a legtöbb csapat így volt vele. Mi pedig meghoztuk a döntést.”
“Igaz, hogy az autónk nem készül el az első tesztre, de nem sokkal később már kész lesz. És bizonyos szempontból nem is rossz ez, hiszen megfigyelhetjük majd, hogy mit csinálnak a többiek, ők viszont nem tudják, hogy mi mit csinálunk. Ne feledjük, idén nagy szabályváltozás jön, úgyhogy mindenki árgus szemekkel figyeli majd a többiek munkáját!”
Boullier a fentiekkel együtt azzal is tisztában van, hogy Jerez kihagyásával alaposan feladják a leckét önmaguknak: “A döntés meghozásakor tudatában voltunk, hogy ezzel elveszítjük a tesztelés egyharmadát, ezért egy kicsit más megközelítésben kell majd dolgoznunk, hogy ne legyen akkora veszteség.”
A sauberes Adrian Sutil kedden arra utalt, hogy a szintén pénzügyi gondokkal küszködő svájci csapat ott lesz Jerezben, a Lotus döntését viszont nem érti: “Nagyon fontos lesz ez a teszt, nincs sok tesztelési lehetőség, szóval egyértelműen hátrányosan érinti majd őket. Persez ki tudja, miért döntöttek így. De szerintem semmiképp sem jó dolog.”

Kommentek

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.