F1: A sereghajtó sem fog késni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 08.40

A Caterham a harmadik Forma-1-es csapat, amely bejelentette a 2014-es autója bemutatóját. A mezőny végi kiscsapat is kész lesz az első tesztre.

Míg a Lotus csak a többiek után három héttel, a február 19-én kezdődő bahreini tesztelésen veti be a 2014-es autóját, a Mercedes és a McLaren után szerda este a Caterham is jelezte, hogy már január 28-án ott lesznek a spanyolországi Jerezben.


A CT04-est a Mercedeshez hasonlóan az első tesztnap reggelén leplezik majd le, azt azonban még nem tudni, hogy ki is vezeti a járgányt, hiszen sem Charles Pickel, sem Giedo van der Gardével nem hosszabbítottak még szerződést, a háttérben pedig ott van korábbi pilóta, Heikki Kovalainen, a svéd GP2-es, Marcus Ericsson, valamint a volt Toyota- és Sauber-versenyző, Kobajasi Kamui is.
A Caterham – a Marussiával együtt – már ötödik F1-es évét kezdi, de eddig nem sikerült az előrelépés, a 2010-ben érkezett kicsik csakis egymással küzdöttek az elmúlt négy szezonban, tavaly pedig a Caterham még rontott is, utolsó lett a bajnokságban.
A csapatfőnök, Cyril Abiteboul szerint a semmiből felépített 2010-es csapatoknak szinte törvényszerűen ez volt a sorsa, mondta az Autosporton megjelent interjújában:
“Nehéz megmondani, mit is tehettünk volna másképp. Talán csak egy már jól működő, nagy csapattal kötött együttműködéssel lehetett volna lerövidíteni a fejlődést – úgy valóban azonnal kézzelfogható lenne a teljesítményjavulás.”


“De az alapítás, a semmiből 350 fősre való növekedés, az átszervezés nagyon sok időbe telik. A nulláról való kezdésnél eleinte tényleg semmi nincs, se bankszámla, se hierarchia, se pénzügyi likviditás, semmi. Mindennek párhuzamosan kell felépülnie, az üzleti oldal megléte mellett pedig olyan cégekkel kell versenyképesnek lenni, amelyek már 35 éve foglalkoznak ugyanezzel, mint például a Williams.”
“Hogy lehetett-e volna jobb munkát végezni? Úgy gondolom, hogy az elmúlt két évben azért lehettünk volna közelebb is a régi csapatokhoz, de óriási kihívás ez.”
“Nézzük csak a Red Bullt: nekik is eltartott egy darabig, mire sínre kerültek a dolgok, pedig már a Jaguarra (az pedig még a Stewart Grand Prix-ra – a szerk.) építették a csapatot. A Lotus egy nagyszerű alakulat, szó se róla, de az ő gyökereik is a Benettonhoz és a Tolemanhez nyúlnak vissza (a 80-as évekbe). A Sauber is rég működő csapat volt, amikor társult a BMW-vel, szóval láthatjuk, hogy a versenyképes csapatok azért versenyképesek, mert már olajozottan működő szervezetek, nekünk is erre a szintre kell eljutnunk.”

Kommentek

Kabaréba illő jelenet egy nyíregyházi parkolóban

Az egy dolog, hogy szabálytalanul parkolt két autós is, de a kiállni készülő kolléga sem volt a helyzet magaslatán.

Ez az autózás jövője. Kipróbáltuk!

Az új Smart, abból is főleg az elektromos változat autóbuzi szemmel egy érdektelen kis izé. Ugyanakkor ez a kocsika az európai nagyvárosi közlekedés közeljövőjének meghatározó eleme, az utcákat elárasztó igazi slágertermék lehet.

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.