F1: A sereghajtó sem fog késni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 08.40

A Caterham a harmadik Forma-1-es csapat, amely bejelentette a 2014-es autója bemutatóját. A mezőny végi kiscsapat is kész lesz az első tesztre.

Míg a Lotus csak a többiek után három héttel, a február 19-én kezdődő bahreini tesztelésen veti be a 2014-es autóját, a Mercedes és a McLaren után szerda este a Caterham is jelezte, hogy már január 28-án ott lesznek a spanyolországi Jerezben.


A CT04-est a Mercedeshez hasonlóan az első tesztnap reggelén leplezik majd le, azt azonban még nem tudni, hogy ki is vezeti a járgányt, hiszen sem Charles Pickel, sem Giedo van der Gardével nem hosszabbítottak még szerződést, a háttérben pedig ott van korábbi pilóta, Heikki Kovalainen, a svéd GP2-es, Marcus Ericsson, valamint a volt Toyota- és Sauber-versenyző, Kobajasi Kamui is.
A Caterham – a Marussiával együtt – már ötödik F1-es évét kezdi, de eddig nem sikerült az előrelépés, a 2010-ben érkezett kicsik csakis egymással küzdöttek az elmúlt négy szezonban, tavaly pedig a Caterham még rontott is, utolsó lett a bajnokságban.
A csapatfőnök, Cyril Abiteboul szerint a semmiből felépített 2010-es csapatoknak szinte törvényszerűen ez volt a sorsa, mondta az Autosporton megjelent interjújában:
“Nehéz megmondani, mit is tehettünk volna másképp. Talán csak egy már jól működő, nagy csapattal kötött együttműködéssel lehetett volna lerövidíteni a fejlődést – úgy valóban azonnal kézzelfogható lenne a teljesítményjavulás.”


“De az alapítás, a semmiből 350 fősre való növekedés, az átszervezés nagyon sok időbe telik. A nulláról való kezdésnél eleinte tényleg semmi nincs, se bankszámla, se hierarchia, se pénzügyi likviditás, semmi. Mindennek párhuzamosan kell felépülnie, az üzleti oldal megléte mellett pedig olyan cégekkel kell versenyképesnek lenni, amelyek már 35 éve foglalkoznak ugyanezzel, mint például a Williams.”
“Hogy lehetett-e volna jobb munkát végezni? Úgy gondolom, hogy az elmúlt két évben azért lehettünk volna közelebb is a régi csapatokhoz, de óriási kihívás ez.”
“Nézzük csak a Red Bullt: nekik is eltartott egy darabig, mire sínre kerültek a dolgok, pedig már a Jaguarra (az pedig még a Stewart Grand Prix-ra – a szerk.) építették a csapatot. A Lotus egy nagyszerű alakulat, szó se róla, de az ő gyökereik is a Benettonhoz és a Tolemanhez nyúlnak vissza (a 80-as évekbe). A Sauber is rég működő csapat volt, amikor társult a BMW-vel, szóval láthatjuk, hogy a versenyképes csapatok azért versenyképesek, mert már olajozottan működő szervezetek, nekünk is erre a szintre kell eljutnunk.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.