F1: A sereghajtó sem fog késni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.09. 08.40

A Caterham a harmadik Forma-1-es csapat, amely bejelentette a 2014-es autója bemutatóját. A mezőny végi kiscsapat is kész lesz az első tesztre.

Míg a Lotus csak a többiek után három héttel, a február 19-én kezdődő bahreini tesztelésen veti be a 2014-es autóját, a Mercedes és a McLaren után szerda este a Caterham is jelezte, hogy már január 28-án ott lesznek a spanyolországi Jerezben.


A CT04-est a Mercedeshez hasonlóan az első tesztnap reggelén leplezik majd le, azt azonban még nem tudni, hogy ki is vezeti a járgányt, hiszen sem Charles Pickel, sem Giedo van der Gardével nem hosszabbítottak még szerződést, a háttérben pedig ott van korábbi pilóta, Heikki Kovalainen, a svéd GP2-es, Marcus Ericsson, valamint a volt Toyota- és Sauber-versenyző, Kobajasi Kamui is.
A Caterham – a Marussiával együtt – már ötödik F1-es évét kezdi, de eddig nem sikerült az előrelépés, a 2010-ben érkezett kicsik csakis egymással küzdöttek az elmúlt négy szezonban, tavaly pedig a Caterham még rontott is, utolsó lett a bajnokságban.
A csapatfőnök, Cyril Abiteboul szerint a semmiből felépített 2010-es csapatoknak szinte törvényszerűen ez volt a sorsa, mondta az Autosporton megjelent interjújában:
“Nehéz megmondani, mit is tehettünk volna másképp. Talán csak egy már jól működő, nagy csapattal kötött együttműködéssel lehetett volna lerövidíteni a fejlődést – úgy valóban azonnal kézzelfogható lenne a teljesítményjavulás.”


“De az alapítás, a semmiből 350 fősre való növekedés, az átszervezés nagyon sok időbe telik. A nulláról való kezdésnél eleinte tényleg semmi nincs, se bankszámla, se hierarchia, se pénzügyi likviditás, semmi. Mindennek párhuzamosan kell felépülnie, az üzleti oldal megléte mellett pedig olyan cégekkel kell versenyképesnek lenni, amelyek már 35 éve foglalkoznak ugyanezzel, mint például a Williams.”
“Hogy lehetett-e volna jobb munkát végezni? Úgy gondolom, hogy az elmúlt két évben azért lehettünk volna közelebb is a régi csapatokhoz, de óriási kihívás ez.”
“Nézzük csak a Red Bullt: nekik is eltartott egy darabig, mire sínre kerültek a dolgok, pedig már a Jaguarra (az pedig még a Stewart Grand Prix-ra – a szerk.) építették a csapatot. A Lotus egy nagyszerű alakulat, szó se róla, de az ő gyökereik is a Benettonhoz és a Tolemanhez nyúlnak vissza (a 80-as évekbe). A Sauber is rég működő csapat volt, amikor társult a BMW-vel, szóval láthatjuk, hogy a versenyképes csapatok azért versenyképesek, mert már olajozottan működő szervezetek, nekünk is erre a szintre kell eljutnunk.”

Kommentek

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítmény-optimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

F1: Az év végéig meglesz Rosberg utódja?

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, nem akarják sokáig húzni a váratlanul visszavonuló világbajnok, Nico Rosberg utódjának kiválasztását.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.