Míg a Lotus csak a többiek után három héttel, a február 19-én kezdődő bahreini tesztelésen veti be a 2014-es autóját, a Mercedes és a McLaren után szerda este a Caterham is jelezte, hogy már január 28-án ott lesznek a spanyolországi Jerezben.


A CT04-est a Mercedeshez hasonlóan az első tesztnap reggelén leplezik majd le, azt azonban még nem tudni, hogy ki is vezeti a járgányt, hiszen sem Charles Pickel, sem Giedo van der Gardével nem hosszabbítottak még szerződést, a háttérben pedig ott van korábbi pilóta, Heikki Kovalainen, a svéd GP2-es, Marcus Ericsson, valamint a volt Toyota- és Sauber-versenyző, Kobajasi Kamui is.
A Caterham – a Marussiával együtt – már ötödik F1-es évét kezdi, de eddig nem sikerült az előrelépés, a 2010-ben érkezett kicsik csakis egymással küzdöttek az elmúlt négy szezonban, tavaly pedig a Caterham még rontott is, utolsó lett a bajnokságban.
A csapatfőnök, Cyril Abiteboul szerint a semmiből felépített 2010-es csapatoknak szinte törvényszerűen ez volt a sorsa, mondta az Autosporton megjelent interjújában:
“Nehéz megmondani, mit is tehettünk volna másképp. Talán csak egy már jól működő, nagy csapattal kötött együttműködéssel lehetett volna lerövidíteni a fejlődést – úgy valóban azonnal kézzelfogható lenne a teljesítményjavulás.”


“De az alapítás, a semmiből 350 fősre való növekedés, az átszervezés nagyon sok időbe telik. A nulláról való kezdésnél eleinte tényleg semmi nincs, se bankszámla, se hierarchia, se pénzügyi likviditás, semmi. Mindennek párhuzamosan kell felépülnie, az üzleti oldal megléte mellett pedig olyan cégekkel kell versenyképesnek lenni, amelyek már 35 éve foglalkoznak ugyanezzel, mint például a Williams.”
“Hogy lehetett-e volna jobb munkát végezni? Úgy gondolom, hogy az elmúlt két évben azért lehettünk volna közelebb is a régi csapatokhoz, de óriási kihívás ez.”
“Nézzük csak a Red Bullt: nekik is eltartott egy darabig, mire sínre kerültek a dolgok, pedig már a Jaguarra (az pedig még a Stewart Grand Prix-ra – a szerk.) építették a csapatot. A Lotus egy nagyszerű alakulat, szó se róla, de az ő gyökereik is a Benettonhoz és a Tolemanhez nyúlnak vissza (a 80-as évekbe). A Sauber is rég működő csapat volt, amikor társult a BMW-vel, szóval láthatjuk, hogy a versenyképes csapatok azért versenyképesek, mert már olajozottan működő szervezetek, nekünk is erre a szintre kell eljutnunk.”