F1: A középcsapatok nagy éve?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.08. 13.30

A Toro Rosso idén bemutatkozó újonca, Danyiil Kvjat szerint a 2014-es új Forma-1-es szabályrendszer a előrelépési lehetőség lesz a hozzájuk hasonló alakulatoknak.

Bár az általános vélemény az, hogy az új motorokat/erőforrásokat és új aerodinamikai előírásokat hozó 2014-es F1-es idény a gyári csapatokat juttatja majd jelentős előnyhöz, a kisebbeknél azért titokban remélik, hogy valami ötletes fejlesztéssel “belenyúlnak a tutiba” és előrébb léphetnek. Így van ezzel a Toro Rosso 19 éves újonca, Danyiil Kvjat is.


“Nincsenek konkrét céljaim, szerintem egyszerűen mindig a maximális teljesítményre kell törekedni, aztán kiderül, hogy az mire elég” – nyilatkozta egy orosz televíziónak. “Azt viszont mindenképp hiszem, hogy jó esélyünk van az élmezőnyben való küzdelemre, főképp, hogy ekkora szabályváltozások jönnek. A középcsapatoknak most lehetősége nyílik előretörni, nagyon remélem, hogy így is lesz!”
Kvjat ősszel a korábban fő esélyesnek tartott, jóval tapasztaltabb Felix da Costával szemben kapta meg a Toro Rossó-s ülést, a döntés hátterében valószínűleg orosz nemzetisége is szerepet játszott, hiszen 2014 októberében Szocsiban megrendezik az első Forma-1-es Orosz Nagydíjat. Az ifjonc azt mondja, örülne, ha a jelenlétének köszönhetően hazai támogatók kopogtatnának a faenzai csapatnál.
“Hosszú és nehéz folyamat ez, de természetesen nyitottak vagyunk bármilyen szponzori tárgyalásra.  Bármilyen érdekes ajánlatot megfontolunk, szívesen fogadnánk az orosz támogatókat” – mondta.

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.