F1: Vettel miatt változtattak szabályt

Ecclestone még tovább menne

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 12.35

A Forma-1 ura, Bernie Ecclestone nem tagadja, hogy Sebastian Vettel tavalyi dominanciája miatt vezették be a duplapontos szezonzárót, igaz, ő maga az utolsó három futamon szeretné látni a rendszert.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) december elején tette közzé a 2014-re vonatkozó új Forma-1-es szabályokat és -módosításokat, egyebek mellett azt, hogy ezután a szezonzáró – idén az Abu-Dzabi Nagydíj – kétszer annyi pontot ér majd, mint a többi verseny. A cél a bajnoki küzdelem elnyújtása.
A szabálymódosítás az F1-es szereplők többségének és a szurkolók jelentős részének sem tetszik, de úgy tűnik, a fejesek nem értik kritikákat. Az FIA elnök apró változtatásnak nevezte a lépést, Bernie Ecclestone pedig még emelte is a tétet egy korábbi megszólalásában, ő az utolsó három futamra terjesztené ki az újítást.
Egy friss, a Wall Street Journalban megjelent interjú alapján az F1 ura nem viccelt legutóbb.
“Néhány csapat ellenezte a módosítást, de a kritikusok sem tudják megmondani, miért is rossz ötlet ez. Ők maguk sem tudják” – mondta, hozzátéve, hogy ő maga viszont tényleg az utolsó három futamos megoldásért lobbizott, ugyanis Sebastian Vettel dominanciája miatt élvezhetetlen volt az idei küzdelem.


“A három versenyt nem fogadták el, mondtam, hogy akkor legyen egy, ebbe pedig mindenki belement. 2013-ban nem is volt bajnoki harc, esett a nézettség, nem is kicsivel. Ha az utolsó három futamon dupla pontokat osztanának, akkor a csapatok is úgy lennének vele, hogy húzzunk bele. Ha Fernando (Alonso) az utolsó háromból kettőt megnyer, akkor a bajnokság úgy is az utolsó futamig kitart, ha Sebastian másodikként ér be.”
“Én azt szeretném, ha 2015-ben már három futamra emelnénk, de majd meglátjuk.” 
Sokan azt sem értik, hogy ha már változtatni kellett a pontrendszeren, miért nem a közkedvelt és általában izgalmas Brazil Nagydíj maradt a szezonzáró, és miért a sokkal lélektelenebb és unalmasabbnak tartott abu-dzabi helyszínnek jut a “kitüntetés”. Ecclestone azt mondja, ennek csak praktikus okai voltak, a muszlim böjthónap, a ramadán mozgó jellege miatt történt a csere:
“Abu-Dzabi vallási okból lett a szezonzáró, ugyanis a szokásos időpontban zárva lett volna a pálya. Emiatt vándorló ünnep-dolog miatt kellett változtatni.” 

Kommentek

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik a Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Milliárdos papával könnyebb az F1-be jutni

A Williamsnél idén bemutatkozó 18 éves újonc, Lance Stroll nem tagadja, hogy édesapja anyagi támogatása sokat segített a Forma-1-be való eljutásban, igaz, tehetséget azért nem ő vett neki.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló, sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

F1: Ki lesz a Red Bull tartalékosa?

A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko elmondta, kit ültetnének a nagycsapat autójába, ha Daniel Ricciardo vagy Max Verstappen kidőlne valamiért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.