F1: Vettel miatt változtattak szabályt

Ecclestone még tovább menne

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 12.35

A Forma-1 ura, Bernie Ecclestone nem tagadja, hogy Sebastian Vettel tavalyi dominanciája miatt vezették be a duplapontos szezonzárót, igaz, ő maga az utolsó három futamon szeretné látni a rendszert.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) december elején tette közzé a 2014-re vonatkozó új Forma-1-es szabályokat és -módosításokat, egyebek mellett azt, hogy ezután a szezonzáró – idén az Abu-Dzabi Nagydíj – kétszer annyi pontot ér majd, mint a többi verseny. A cél a bajnoki küzdelem elnyújtása.
A szabálymódosítás az F1-es szereplők többségének és a szurkolók jelentős részének sem tetszik, de úgy tűnik, a fejesek nem értik kritikákat. Az FIA elnök apró változtatásnak nevezte a lépést, Bernie Ecclestone pedig még emelte is a tétet egy korábbi megszólalásában, ő az utolsó három futamra terjesztené ki az újítást.
Egy friss, a Wall Street Journalban megjelent interjú alapján az F1 ura nem viccelt legutóbb.
“Néhány csapat ellenezte a módosítást, de a kritikusok sem tudják megmondani, miért is rossz ötlet ez. Ők maguk sem tudják” – mondta, hozzátéve, hogy ő maga viszont tényleg az utolsó három futamos megoldásért lobbizott, ugyanis Sebastian Vettel dominanciája miatt élvezhetetlen volt az idei küzdelem.


“A három versenyt nem fogadták el, mondtam, hogy akkor legyen egy, ebbe pedig mindenki belement. 2013-ban nem is volt bajnoki harc, esett a nézettség, nem is kicsivel. Ha az utolsó három futamon dupla pontokat osztanának, akkor a csapatok is úgy lennének vele, hogy húzzunk bele. Ha Fernando (Alonso) az utolsó háromból kettőt megnyer, akkor a bajnokság úgy is az utolsó futamig kitart, ha Sebastian másodikként ér be.”
“Én azt szeretném, ha 2015-ben már három futamra emelnénk, de majd meglátjuk.” 
Sokan azt sem értik, hogy ha már változtatni kellett a pontrendszeren, miért nem a közkedvelt és általában izgalmas Brazil Nagydíj maradt a szezonzáró, és miért a sokkal lélektelenebb és unalmasabbnak tartott abu-dzabi helyszínnek jut a “kitüntetés”. Ecclestone azt mondja, ennek csak praktikus okai voltak, a muszlim böjthónap, a ramadán mozgó jellege miatt történt a csere:
“Abu-Dzabi vallási okból lett a szezonzáró, ugyanis a szokásos időpontban zárva lett volna a pálya. Emiatt vándorló ünnep-dolog miatt kellett változtatni.” 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.