F1: Vettel miatt változtattak szabályt

Ecclestone még tovább menne

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 12.35

A Forma-1 ura, Bernie Ecclestone nem tagadja, hogy Sebastian Vettel tavalyi dominanciája miatt vezették be a duplapontos szezonzárót, igaz, ő maga az utolsó három futamon szeretné látni a rendszert.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) december elején tette közzé a 2014-re vonatkozó új Forma-1-es szabályokat és -módosításokat, egyebek mellett azt, hogy ezután a szezonzáró – idén az Abu-Dzabi Nagydíj – kétszer annyi pontot ér majd, mint a többi verseny. A cél a bajnoki küzdelem elnyújtása.
A szabálymódosítás az F1-es szereplők többségének és a szurkolók jelentős részének sem tetszik, de úgy tűnik, a fejesek nem értik kritikákat. Az FIA elnök apró változtatásnak nevezte a lépést, Bernie Ecclestone pedig még emelte is a tétet egy korábbi megszólalásában, ő az utolsó három futamra terjesztené ki az újítást.
Egy friss, a Wall Street Journalban megjelent interjú alapján az F1 ura nem viccelt legutóbb.
“Néhány csapat ellenezte a módosítást, de a kritikusok sem tudják megmondani, miért is rossz ötlet ez. Ők maguk sem tudják” – mondta, hozzátéve, hogy ő maga viszont tényleg az utolsó három futamos megoldásért lobbizott, ugyanis Sebastian Vettel dominanciája miatt élvezhetetlen volt az idei küzdelem.


“A három versenyt nem fogadták el, mondtam, hogy akkor legyen egy, ebbe pedig mindenki belement. 2013-ban nem is volt bajnoki harc, esett a nézettség, nem is kicsivel. Ha az utolsó három futamon dupla pontokat osztanának, akkor a csapatok is úgy lennének vele, hogy húzzunk bele. Ha Fernando (Alonso) az utolsó háromból kettőt megnyer, akkor a bajnokság úgy is az utolsó futamig kitart, ha Sebastian másodikként ér be.”
“Én azt szeretném, ha 2015-ben már három futamra emelnénk, de majd meglátjuk.” 
Sokan azt sem értik, hogy ha már változtatni kellett a pontrendszeren, miért nem a közkedvelt és általában izgalmas Brazil Nagydíj maradt a szezonzáró, és miért a sokkal lélektelenebb és unalmasabbnak tartott abu-dzabi helyszínnek jut a “kitüntetés”. Ecclestone azt mondja, ennek csak praktikus okai voltak, a muszlim böjthónap, a ramadán mozgó jellege miatt történt a csere:
“Abu-Dzabi vallási okból lett a szezonzáró, ugyanis a szokásos időpontban zárva lett volna a pálya. Emiatt vándorló ünnep-dolog miatt kellett változtatni.” 

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.