F1: A Lotus kihagyja az első tesztet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 08.40

A Lotus az első, de valószínűleg nem az utolsó csapat, amelyik bejelentette, hogy nem lesz ott az első 2014-es téli teszten Jerezben.

A Lotus hétfőn kora este publikált házi interjút a csapat technikai főnökével, Nick Chesterrel, aki igen szép csomagolásban ugyan, de azt jelentette be, hogy az alakulat nem lesz ott az első, január 28-31. között Jerezben tartott teszten.
“Az E22-es fejlesztési programja már két éve folyik, felvillanyozó volt látni a haladást. Enstone stabil alapokon áll, készen állunk az új szezon kihívására” – kezdte a nyáron a Ferrarihoz távozott James Allison helyére előléptetett szakember. 
“A számok ígéretesek, a fejlesztés pozitívan alakult eddig, persze tegyük hozzá, hogy fogalmunk sincs, a többiek hogy állnak. Egy radikálisan új szabályrendszer első éve jön, a csapatok egészen eltérő irányokba is mehetnek a fejlesztésekkel. Nekünk, mérnököknek ez egészen lenyűgöző, reméljük, hogy a nézők számára is az! Úgy véljük, jó megoldásokat találtunk a kihívásokra, de csak akkor derül ki, ha az E22-es kifut a pályára.”
“Úgy gondolom, hogy az E21-es jó alap, tényleg nagyon jó autó volt, az idény végén különösen versenyképesen ment, csak mi tudtunk a Red Bull közelébe jutni. Van néhány olyan dolog, ami az E22-re is átvihető belőle, de alapvetően a fejlesztési módszerünk és a munka összehangolása az, ami igazán biztató.”


Chester elmondta, hogy ugyan jól állnak a járgánnyal, de az első teszten nem lesznek ott. 
“Jól haladtunk a különböző homologációs tesztekkel, amelyeket már karácsony előtt elvégeztünk, így például megvolt a kasztnyi nyomástesztje, az oldalsó és a hátsó törésteszt is, azaz már csak az orr van hátra az autó teljes homologációjához. Romainnal és Pastorral elvégeztük az üléspróbákat. Azok a partnereink, akik már látták az autót, mind nagyon meg voltak elégedve az összbenyomással és a különböző műszaki megoldásainkkal.”
  
“Más csapatoknál egy kicsit tovább rejtegetjük majd az autót, arra jutottunk, hogy a jerezi teszt nem lenne ideális a fejlesztési gyártási programunk szempontjából. Valószínűleg a bahreini tesztek előtt leplezzük majd le az autót, hogy aztán Bahreinben releváns időjárási viszonyok között próbáljuk ki.”
A kétszer négynapos bahreini tesztelés február 19-én indul, azonban nagy kérdés, hogy a teljesen új erőforrások, aerodinamika és gumik kiismerésére elég lesz-e ennyi idő, hiszen nagyon valószínű, hogy a megbízhatóság “röhejes” lesz kezdetben. 

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.