A Lotus hétfőn kora este publikált házi interjút a csapat technikai főnökével, Nick Chesterrel, aki igen szép csomagolásban ugyan, de azt jelentette be, hogy az alakulat nem lesz ott az első, január 28-31. között Jerezben tartott teszten.
“Az E22-es fejlesztési programja már két éve folyik, felvillanyozó volt látni a haladást. Enstone stabil alapokon áll, készen állunk az új szezon kihívására” – kezdte a nyáron a Ferrarihoz távozott James Allison helyére előléptetett szakember. 
“A számok ígéretesek, a fejlesztés pozitívan alakult eddig, persze tegyük hozzá, hogy fogalmunk sincs, a többiek hogy állnak. Egy radikálisan új szabályrendszer első éve jön, a csapatok egészen eltérő irányokba is mehetnek a fejlesztésekkel. Nekünk, mérnököknek ez egészen lenyűgöző, reméljük, hogy a nézők számára is az! Úgy véljük, jó megoldásokat találtunk a kihívásokra, de csak akkor derül ki, ha az E22-es kifut a pályára.”
“Úgy gondolom, hogy az E21-es jó alap, tényleg nagyon jó autó volt, az idény végén különösen versenyképesen ment, csak mi tudtunk a Red Bull közelébe jutni. Van néhány olyan dolog, ami az E22-re is átvihető belőle, de alapvetően a fejlesztési módszerünk és a munka összehangolása az, ami igazán biztató.”


Chester elmondta, hogy ugyan jól állnak a járgánnyal, de az első teszten nem lesznek ott. 
“Jól haladtunk a különböző homologációs tesztekkel, amelyeket már karácsony előtt elvégeztünk, így például megvolt a kasztnyi nyomástesztje, az oldalsó és a hátsó törésteszt is, azaz már csak az orr van hátra az autó teljes homologációjához. Romainnal és Pastorral elvégeztük az üléspróbákat. Azok a partnereink, akik már látták az autót, mind nagyon meg voltak elégedve az összbenyomással és a különböző műszaki megoldásainkkal.”
  
“Más csapatoknál egy kicsit tovább rejtegetjük majd az autót, arra jutottunk, hogy a jerezi teszt nem lenne ideális a fejlesztési gyártási programunk szempontjából. Valószínűleg a bahreini tesztek előtt leplezzük majd le az autót, hogy aztán Bahreinben releváns időjárási viszonyok között próbáljuk ki.”
A kétszer négynapos bahreini tesztelés február 19-én indul, azonban nagy kérdés, hogy a teljesen új erőforrások, aerodinamika és gumik kiismerésére elég lesz-e ennyi idő, hiszen nagyon valószínű, hogy a megbízhatóság “röhejes” lesz kezdetben.