F1: A Lotus kihagyja az első tesztet

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.07. 08.40

A Lotus az első, de valószínűleg nem az utolsó csapat, amelyik bejelentette, hogy nem lesz ott az első 2014-es téli teszten Jerezben.

A Lotus hétfőn kora este publikált házi interjút a csapat technikai főnökével, Nick Chesterrel, aki igen szép csomagolásban ugyan, de azt jelentette be, hogy az alakulat nem lesz ott az első, január 28-31. között Jerezben tartott teszten.
“Az E22-es fejlesztési programja már két éve folyik, felvillanyozó volt látni a haladást. Enstone stabil alapokon áll, készen állunk az új szezon kihívására” – kezdte a nyáron a Ferrarihoz távozott James Allison helyére előléptetett szakember. 
“A számok ígéretesek, a fejlesztés pozitívan alakult eddig, persze tegyük hozzá, hogy fogalmunk sincs, a többiek hogy állnak. Egy radikálisan új szabályrendszer első éve jön, a csapatok egészen eltérő irányokba is mehetnek a fejlesztésekkel. Nekünk, mérnököknek ez egészen lenyűgöző, reméljük, hogy a nézők számára is az! Úgy véljük, jó megoldásokat találtunk a kihívásokra, de csak akkor derül ki, ha az E22-es kifut a pályára.”
“Úgy gondolom, hogy az E21-es jó alap, tényleg nagyon jó autó volt, az idény végén különösen versenyképesen ment, csak mi tudtunk a Red Bull közelébe jutni. Van néhány olyan dolog, ami az E22-re is átvihető belőle, de alapvetően a fejlesztési módszerünk és a munka összehangolása az, ami igazán biztató.”


Chester elmondta, hogy ugyan jól állnak a járgánnyal, de az első teszten nem lesznek ott. 
“Jól haladtunk a különböző homologációs tesztekkel, amelyeket már karácsony előtt elvégeztünk, így például megvolt a kasztnyi nyomástesztje, az oldalsó és a hátsó törésteszt is, azaz már csak az orr van hátra az autó teljes homologációjához. Romainnal és Pastorral elvégeztük az üléspróbákat. Azok a partnereink, akik már látták az autót, mind nagyon meg voltak elégedve az összbenyomással és a különböző műszaki megoldásainkkal.”
  
“Más csapatoknál egy kicsit tovább rejtegetjük majd az autót, arra jutottunk, hogy a jerezi teszt nem lenne ideális a fejlesztési gyártási programunk szempontjából. Valószínűleg a bahreini tesztek előtt leplezzük majd le az autót, hogy aztán Bahreinben releváns időjárási viszonyok között próbáljuk ki.”
A kétszer négynapos bahreini tesztelés február 19-én indul, azonban nagy kérdés, hogy a teljesen új erőforrások, aerodinamika és gumik kiismerésére elég lesz-e ennyi idő, hiszen nagyon valószínű, hogy a megbízhatóság “röhejes” lesz kezdetben. 

Kommentek

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.