F1: Ezt az évet kegyetlenül el lehet szúrni!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 14.30

A Ferrari főmérnöke, Pat Fry szerint az idén soha nem látott esély kínálkozik arra, hogy a csapatok teljesen melléfogjanak az autójukkal.

A Ferrari főmérnöke, Pat Fry szerint az idén soha nem látott esély kínálkozik arra, hogy a csapatok teljesen melléfogjanak az autójukkal. Lassan mindenki a célegyenesbe fordul, három hét van hátra az első jerezi tesztig, amelyen először viszik pályára az 1,6-os V6-os turbómotorral szerelt autókat. A csapatoknak nemcsak az új motor jelentett fejtörést a felkészülés során, az új aerodinamikai szabályok és hűtési követelmények is okoztak nehézségeket.


“Azt hiszem, ez egyike lesz azoknak az években, amikor folyamatosan fejleszteni kell az autót ahelyett, hogy hűtési problémákat oldanánk meg” – mondta Fry. “Minden évben rengeteg erőforrást emészt fel, ha valaki elszúrja a hűtést: már mi is jártunk így a Ferrarinál, és korábbi csapatomnál, a McLarennél is, ezek elvesztegetett hónapok.”

“Minden korábbinál komolyabbak a 2014-es változások, óriási a sansz, hogy valaki teljesen melléfogjon az autóval. Remélhetőleg mi jól dolgoztunk, de biztos, hogy januárban sokan vakarják majd a fejüket.”

Fry azt feltételezi, hogy minden gyártónak egyedi hűtésigényű a motorja, emiatt nagy különbségek lehetnek idén az autók megjelenésében. “Érdekes lesz, ki hogyan oldja meg a hűtést, én arra számítok, hogy drámai különbségek lesznek az autók között.”

Az új Ferrari várhatóan ezen a héten esik át a kötelező FIA-törésteszten, bemutatója január 23-án, 24-én vagy 25-én lehet. Nagyon valószínű, hogy a Ferrari felhagy a tavalyi és tavalyelőtti vonórudas felfüggesztéssel való kísérletezéssel, az idei autó – amelynek nevét internetes szavazáson a közönség dönti el – ismét nyomórudakat használ.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.