F1: Ezt az évet kegyetlenül el lehet szúrni!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 14.30

A Ferrari főmérnöke, Pat Fry szerint az idén soha nem látott esély kínálkozik arra, hogy a csapatok teljesen melléfogjanak az autójukkal.

A Ferrari főmérnöke, Pat Fry szerint az idén soha nem látott esély kínálkozik arra, hogy a csapatok teljesen melléfogjanak az autójukkal. Lassan mindenki a célegyenesbe fordul, három hét van hátra az első jerezi tesztig, amelyen először viszik pályára az 1,6-os V6-os turbómotorral szerelt autókat. A csapatoknak nemcsak az új motor jelentett fejtörést a felkészülés során, az új aerodinamikai szabályok és hűtési követelmények is okoztak nehézségeket.


“Azt hiszem, ez egyike lesz azoknak az években, amikor folyamatosan fejleszteni kell az autót ahelyett, hogy hűtési problémákat oldanánk meg” – mondta Fry. “Minden évben rengeteg erőforrást emészt fel, ha valaki elszúrja a hűtést: már mi is jártunk így a Ferrarinál, és korábbi csapatomnál, a McLarennél is, ezek elvesztegetett hónapok.”

“Minden korábbinál komolyabbak a 2014-es változások, óriási a sansz, hogy valaki teljesen melléfogjon az autóval. Remélhetőleg mi jól dolgoztunk, de biztos, hogy januárban sokan vakarják majd a fejüket.”

Fry azt feltételezi, hogy minden gyártónak egyedi hűtésigényű a motorja, emiatt nagy különbségek lehetnek idén az autók megjelenésében. “Érdekes lesz, ki hogyan oldja meg a hűtést, én arra számítok, hogy drámai különbségek lesznek az autók között.”

Az új Ferrari várhatóan ezen a héten esik át a kötelező FIA-törésteszten, bemutatója január 23-án, 24-én vagy 25-én lehet. Nagyon valószínű, hogy a Ferrari felhagy a tavalyi és tavalyelőtti vonórudas felfüggesztéssel való kísérletezéssel, az idei autó – amelynek nevét internetes szavazáson a közönség dönti el – ismét nyomórudakat használ.

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.