F1: Elszabadul a fejlesztési verseny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 09.30

A 2014-ben érkező új szabályok mellett újra egy kicsit szélesebb tere nyílik a kísérletezésnek, fejlesztéseknek, a nagy, gyári csapatok pedig nem is tehetnek majd mást, mint hogy mindent beleadjanak. Indul az újabb költekezési háború?

Unásig ismételt tény, hogy a 2014-es Forma-1-es idényben új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások és új aerodinamikai szabályok jönnek. Az új keretrendszer persze még felfedezésre vár, mindenki igyekszik megtalálni a legjobb megoldásokat, a kiskapukat.
“Mivel a szabályok még nem lesznek teljesen kiforrottak, 2009-hez hasonlóan megint buzognak majd az ötletek. Az idény kezdetén valószínűleg igen nagy tempójú lesz a fejlesztés, ahogy minden csapat igyekszik majd belerázódni” – nyilatkozta a címvédő Red Bull főnöke, Christian Horner az Autosportnak.


“Az elmúlt pár évben megmutattuk, hogy képesek vagyunk hatékonyan fejleszteni az autót, remélhetőleg ez lesz igaz az új idényben is” – tette hozzá.
A közvélekedés szerint a gyári csapatok, azaz a Ferrari, a Mercedes és a Renault kiemelt, félgyári partnereként működő Red Bull, valamint 2015-től a Hondával összeálló McLaren előnyben lesz a klienscsapatokkal szemben. 
A 2013-as bajnokság utolsó helyén végző Caterham csapatfőnöke, Cyril Abiteboul tart tőle, hogy a presztízsharc költekezési háborúhoz vezet, ami ellehetetleníti a közép- és kiscsapatokat:
“Úgy gondolom, hogy a szabályváltozás számunkra egy kis lehetőség a középmezőnyhöz való felzárkózásra, azonban csakis arra. Az új körülmények mellett a középmezőny elég messze lesz az élcsapatoktól, ugyanis tudom, hogy ők mennyit tudnak fordítani a fejlesztésre” – mondta a francia szakember az Autosportnak.
“A másik, hogy 2015-ben, amikor már négy nagy játékos lesz – a Ferrari, a Red Bull a Renault-val, a Mercedes és a Honda is -, kötelező lesz a siker. Bizonyítaniuk kell, hogy megérte a befektetett pénz, a győzelmi kényszer pedig durva fegyverkezési versenyt generál majd. Komoly a veszély, hogy a Forma-1 négy élmenőből és a többiekből áll majd.”

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.