F1: Elszabadul a fejlesztési verseny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 09.30

A 2014-ben érkező új szabályok mellett újra egy kicsit szélesebb tere nyílik a kísérletezésnek, fejlesztéseknek, a nagy, gyári csapatok pedig nem is tehetnek majd mást, mint hogy mindent beleadjanak. Indul az újabb költekezési háború?

Unásig ismételt tény, hogy a 2014-es Forma-1-es idényben új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások és új aerodinamikai szabályok jönnek. Az új keretrendszer persze még felfedezésre vár, mindenki igyekszik megtalálni a legjobb megoldásokat, a kiskapukat.
“Mivel a szabályok még nem lesznek teljesen kiforrottak, 2009-hez hasonlóan megint buzognak majd az ötletek. Az idény kezdetén valószínűleg igen nagy tempójú lesz a fejlesztés, ahogy minden csapat igyekszik majd belerázódni” – nyilatkozta a címvédő Red Bull főnöke, Christian Horner az Autosportnak.


“Az elmúlt pár évben megmutattuk, hogy képesek vagyunk hatékonyan fejleszteni az autót, remélhetőleg ez lesz igaz az új idényben is” – tette hozzá.
A közvélekedés szerint a gyári csapatok, azaz a Ferrari, a Mercedes és a Renault kiemelt, félgyári partnereként működő Red Bull, valamint 2015-től a Hondával összeálló McLaren előnyben lesz a klienscsapatokkal szemben. 
A 2013-as bajnokság utolsó helyén végző Caterham csapatfőnöke, Cyril Abiteboul tart tőle, hogy a presztízsharc költekezési háborúhoz vezet, ami ellehetetleníti a közép- és kiscsapatokat:
“Úgy gondolom, hogy a szabályváltozás számunkra egy kis lehetőség a középmezőnyhöz való felzárkózásra, azonban csakis arra. Az új körülmények mellett a középmezőny elég messze lesz az élcsapatoktól, ugyanis tudom, hogy ők mennyit tudnak fordítani a fejlesztésre” – mondta a francia szakember az Autosportnak.
“A másik, hogy 2015-ben, amikor már négy nagy játékos lesz – a Ferrari, a Red Bull a Renault-val, a Mercedes és a Honda is -, kötelező lesz a siker. Bizonyítaniuk kell, hogy megérte a befektetett pénz, a győzelmi kényszer pedig durva fegyverkezési versenyt generál majd. Komoly a veszély, hogy a Forma-1 négy élmenőből és a többiekből áll majd.”

Kommentek

Meghalt egy kisfiú Alonso gokartpályáján

Fernando Alonsót is megrázta az eset, a balesetet kivizsgálják.

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

1300 kilométert vezetett egyedül egy gyerek

Ezerháromszáz kilométert vezetett egyedül egy 12 éves fiú Ausztráliában, mielőtt a rendőrök vasárnap lekapcsolták volna, mivel az autó egyik lökhárítója leszakadt.

Elrajtolt a Hankook Racer Cup új idénye

Izgalmas csatákkal indult el a Hankook Racer Cup bajnokság a hétvégén.

Ésszerű szabadidőautó: Dacia Sandero Stepway

Jó árával, vállalható megjelenésével és élvezetes motorjával a Dacia Sandero Stepway valószínűleg a legolcsóbb szabadidő-autó.

80-nal 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.