F1: Elszabadul a fejlesztési verseny?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.06. 09.30

A 2014-ben érkező új szabályok mellett újra egy kicsit szélesebb tere nyílik a kísérletezésnek, fejlesztéseknek, a nagy, gyári csapatok pedig nem is tehetnek majd mást, mint hogy mindent beleadjanak. Indul az újabb költekezési háború?

Unásig ismételt tény, hogy a 2014-es Forma-1-es idényben új, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások és új aerodinamikai szabályok jönnek. Az új keretrendszer persze még felfedezésre vár, mindenki igyekszik megtalálni a legjobb megoldásokat, a kiskapukat.
“Mivel a szabályok még nem lesznek teljesen kiforrottak, 2009-hez hasonlóan megint buzognak majd az ötletek. Az idény kezdetén valószínűleg igen nagy tempójú lesz a fejlesztés, ahogy minden csapat igyekszik majd belerázódni” – nyilatkozta a címvédő Red Bull főnöke, Christian Horner az Autosportnak.


“Az elmúlt pár évben megmutattuk, hogy képesek vagyunk hatékonyan fejleszteni az autót, remélhetőleg ez lesz igaz az új idényben is” – tette hozzá.
A közvélekedés szerint a gyári csapatok, azaz a Ferrari, a Mercedes és a Renault kiemelt, félgyári partnereként működő Red Bull, valamint 2015-től a Hondával összeálló McLaren előnyben lesz a klienscsapatokkal szemben. 
A 2013-as bajnokság utolsó helyén végző Caterham csapatfőnöke, Cyril Abiteboul tart tőle, hogy a presztízsharc költekezési háborúhoz vezet, ami ellehetetleníti a közép- és kiscsapatokat:
“Úgy gondolom, hogy a szabályváltozás számunkra egy kis lehetőség a középmezőnyhöz való felzárkózásra, azonban csakis arra. Az új körülmények mellett a középmezőny elég messze lesz az élcsapatoktól, ugyanis tudom, hogy ők mennyit tudnak fordítani a fejlesztésre” – mondta a francia szakember az Autosportnak.
“A másik, hogy 2015-ben, amikor már négy nagy játékos lesz – a Ferrari, a Red Bull a Renault-val, a Mercedes és a Honda is -, kötelező lesz a siker. Bizonyítaniuk kell, hogy megérte a befektetett pénz, a győzelmi kényszer pedig durva fegyverkezési versenyt generál majd. Komoly a veszély, hogy a Forma-1 négy élmenőből és a többiekből áll majd.”

Kommentek

Ennyibe kerül az új Lada itthon, holnaptól lehet venni

Bemutatták Magyarországon is a Lada Vestát, és végre kiderült, hogy mennyibe fog kerülni. A forgalmazás március első napján, azaz szerdán kezdődik.

Kipróbáltuk a világ legcsúnyább autóját

A csúnyaautó-válogatások örök dobogósa, legendás autóipari kudarc, túl hamar jött zseniális koncepció, tákolt borzalom, a világ leghíresebb kémiatanár-droggyárosának ikonikus járműve: hölgyeim és uraim, íme, egy igazi, ráadásul Magyarországon futó Pontiac Aztek!

Ha Ferrariba ülsz, soha ne indulj el így

Van, akiknek úgy hozta a sors, hogy egy Ferrari vezetőülésében találta magát, és van, akinek ez a feladat meghaladja a vezetői képességeit. Ha ez a két körülmény adott, akkor születnek ilyen videók.

F1: Folytatódik a McLaren vergődése

A második barcelonai tesztnap délelőttje is a Mercedesé volt, miközben több csapat autója is a garázsban vesztegelt. A McLarennél megint motort kellett cserélni.

F1: A Ferrari megtanult hallgatni, máris támadják miatta

Olaszországban nem vették jó néven, hogy a Ferrari az idei előszezonban hallgatásba burkolózik.

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

F1: 2025-ig marad az Orosz Nagydíj

Az Orosz Nagydíj szervezői szerződést hosszabbítottak, 2025-ig biztosan marad Szocsiban a Forma-1. Éjszakai futam is lehet.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

F1: A Red Bull-főnök beszólt a McLarennek

A Red Bull csapatfőnökének nagyon nem tetszenek az idén újra megjelent cápauszonyok, mindent megtesz majd, hogy a jövő évre eltűnjenek. Valami más is bántja Christian Horner szemét.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.