Ez lehet a Ferrari Le Mans-i prototípusa

Két éven belül rajthoz állhat

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.01.05. 11.00

Minden jel arra mutat, hogy a Ferrari valóban túl szeretne lépni a Forma-1-en. Az alábbi felvételek tanúsága szerint egyre kevésbé tekinthetők fikciónak a márka Le Mans-i részvételéről szóló hírek.

Még tavaly augusztusban számoltunk be arról, hogy a Ferrari a hosszú távú autóversenyzés felé kacsingat. 

A legújabb fejlemények arra engednek következtetni, hogy immár többről van szó elméleti érdeklődésnél: az óév utolsó heteiben a világhálóra felkerült videón egy erősen átépített LaFerrari modell köröz a gyári fioranói tesztpályáján, most pedig előkerültek az első kémfotók is az autóról. 
“Tetszik a gondolat, hogy újra Le Mans királykategóriájában versenyezzük. Ki tudja, egyszer talán visszatérünk, és győztesként térhetünk haza. Talán komolyan el kellene gondolkodnunk a dolgon…” – fejezte ki még annak idején személyes érdeklődését a projekt iránt a márka elnök-vezérigazgatója, Luca Di Montezemolo. A szakember nemrég arról is szólt, hogy a Forma-1-ben bevezetésre kerülő költségcsökkentés is lehetőséget teremt a Le Mans-i projectre, mert nem akarnak kirúgni száz embert a sportrészlegtől.
Mindent összevetve tehát annak ellenére is egyre inkább valószínűsíthető a Ferrari részvétele a hosszú távú világbajnokságban, hogy 2013-ban végül elmaradt az erre vonatkozó, hivatalos megerősítés. 
A korai hírek szerint az LMP1-es versenyautó a vadonatúj specifikációk szerint épített F1-es versenyautó motorját kaphatta volna meg. A legújabb spekulációk szerint azonban valószínűbb, hogy a V6-os helyett inkább egy V8-as hibrid kerülhet a hátsó tengely elé; várhatóan kompresszorral megtámogatva. 
A Ferrari Le Mans-i álmai nem légből kapottak. Bár utoljára negyven éve álltak rajthoz a 24 óráson, előtte hosszú éveken át uralták a hosszú távú autóversenyzés világát: összesen kilencszer győztek itt, utoljára 1965-ben.
Forrás: WildSpeed.com

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.