F1: Túlnyerte magát a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.03. 15.30

A Mercedes AMG 2013-as jó formája kényelmetlen helyzetbe hozta a csapatot 2014-re, a bajnoki második helyről csak egy lépcsőfok maradt felfelé.

Míg a Mercedes-csapat 2012-ben, harmadik F1-es évében szégyenszemre csak a konstruktőri bajnokság 5. helyén zárt, az alakulat 2013-ban végre felfelé indult. Lewis Hamilton és Nico Rosberg együtt nyolc pole pozíciót és három futamgyőzelmet szerzett, a csapat pedig a Ferrarit is megelőzve a bajnokság 2. helyén zárt az amúgy érinthetetlen Red Bull mögött.
A Mercedes motorsportfőnöke, egyben az F1-csapat társfőnöke, Toto Wolff csak félszívvel örül a tavalyi eredményeknek, ezek miatt ugyanis mind a stuttgarti céges központ, mind a szurkolók részéréről igen nagy nyomás nehezedik majd rájuk, hátrafelé pedig nem haladhatnak 2014-ben.


“Nem, nem fér bele, hogy rosszabbul teljesítsünk. Ha a harmadik-negyedik helyen zártunk volna, akkor lehetne mondani, hogy van még hova fejlődni, mielőtt bajnokok leszünk, de így az elvárások már nagyon nagyok, pedig bajnoki címet nyerni egyáltalán nem könnyű, sőt nagyon is nehéz” – idézte az Autosport az osztrák szakembert.
“Nem ugyanaz, mint futamokat nyerni, ugyanis a bajnoki címhez mindennek a helyén kell lenni. Állíthatjuk biztosra, hogy bajnoki esélyek vagyunk? Nem.”
Wolff szerint nagyon észnél kell lenni, meg kell találni a középutat az elvárásokat tekintve.
“Az optimizmus mindig veszélyes. Jobb pesszimistán bizakodni. Inkább legyünk pesszimisták úgy általánosságban. Semmit sem szabad biztosra venni. Persze ugyanakkor a túlzott borúlátással sem szabad elrontani a dolgokat. Annyit tudok, hogy komoly munkát fektettünk az új motor, az új erőforrás kifejlesztésébe, szerintem jó úton járunk.”

Fotó: Europress/Getty Images


Tavaly nyár óta az a hír járja, hogy a Mercedes áll majd elő a legerősebb új motorral, de Wolff ezt a témát is óvatosan kezeli: 
“Hogy mit csinál a Ferrari vagy a Renault? Nos azt nem tudhatom. Biztos vagyok benne, hogy ott is okos emberek vannak, akik jó munkát végeznek, de ez csak jósolgatás. Nem tudhatjuk. Csak pletykák, szóbeszédek vannak, csak arra alapul minden, hogy X mondott valamit Y-nak, miközben valószínűleg egyiküknek sincs fogalma semmiről.”
“Emlékszem, hogy mit láttam Viryben (Viry-Chatillon, a Renault motorközpontja) és Maranellóban, ott sem hülyék dolgoznak! Nagyon okos emberek teszik a dolgukat, kétlem, hogy bármelyik motorgyártó is komolyabb előnyben lesz majd.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.