F1: Túlnyerte magát a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.03. 15.30

A Mercedes AMG 2013-as jó formája kényelmetlen helyzetbe hozta a csapatot 2014-re, a bajnoki második helyről csak egy lépcsőfok maradt felfelé.

Míg a Mercedes-csapat 2012-ben, harmadik F1-es évében szégyenszemre csak a konstruktőri bajnokság 5. helyén zárt, az alakulat 2013-ban végre felfelé indult. Lewis Hamilton és Nico Rosberg együtt nyolc pole pozíciót és három futamgyőzelmet szerzett, a csapat pedig a Ferrarit is megelőzve a bajnokság 2. helyén zárt az amúgy érinthetetlen Red Bull mögött.
A Mercedes motorsportfőnöke, egyben az F1-csapat társfőnöke, Toto Wolff csak félszívvel örül a tavalyi eredményeknek, ezek miatt ugyanis mind a stuttgarti céges központ, mind a szurkolók részéréről igen nagy nyomás nehezedik majd rájuk, hátrafelé pedig nem haladhatnak 2014-ben.


“Nem, nem fér bele, hogy rosszabbul teljesítsünk. Ha a harmadik-negyedik helyen zártunk volna, akkor lehetne mondani, hogy van még hova fejlődni, mielőtt bajnokok leszünk, de így az elvárások már nagyon nagyok, pedig bajnoki címet nyerni egyáltalán nem könnyű, sőt nagyon is nehéz” – idézte az Autosport az osztrák szakembert.
“Nem ugyanaz, mint futamokat nyerni, ugyanis a bajnoki címhez mindennek a helyén kell lenni. Állíthatjuk biztosra, hogy bajnoki esélyek vagyunk? Nem.”
Wolff szerint nagyon észnél kell lenni, meg kell találni a középutat az elvárásokat tekintve.
“Az optimizmus mindig veszélyes. Jobb pesszimistán bizakodni. Inkább legyünk pesszimisták úgy általánosságban. Semmit sem szabad biztosra venni. Persze ugyanakkor a túlzott borúlátással sem szabad elrontani a dolgokat. Annyit tudok, hogy komoly munkát fektettünk az új motor, az új erőforrás kifejlesztésébe, szerintem jó úton járunk.”

Fotó: Europress/Getty Images


Tavaly nyár óta az a hír járja, hogy a Mercedes áll majd elő a legerősebb új motorral, de Wolff ezt a témát is óvatosan kezeli: 
“Hogy mit csinál a Ferrari vagy a Renault? Nos azt nem tudhatom. Biztos vagyok benne, hogy ott is okos emberek vannak, akik jó munkát végeznek, de ez csak jósolgatás. Nem tudhatjuk. Csak pletykák, szóbeszédek vannak, csak arra alapul minden, hogy X mondott valamit Y-nak, miközben valószínűleg egyiküknek sincs fogalma semmiről.”
“Emlékszem, hogy mit láttam Viryben (Viry-Chatillon, a Renault motorközpontja) és Maranellóban, ott sem hülyék dolgoznak! Nagyon okos emberek teszik a dolgukat, kétlem, hogy bármelyik motorgyártó is komolyabb előnyben lesz majd.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.