F1: Túlnyerte magát a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.03. 15.30

A Mercedes AMG 2013-as jó formája kényelmetlen helyzetbe hozta a csapatot 2014-re, a bajnoki második helyről csak egy lépcsőfok maradt felfelé.

Míg a Mercedes-csapat 2012-ben, harmadik F1-es évében szégyenszemre csak a konstruktőri bajnokság 5. helyén zárt, az alakulat 2013-ban végre felfelé indult. Lewis Hamilton és Nico Rosberg együtt nyolc pole pozíciót és három futamgyőzelmet szerzett, a csapat pedig a Ferrarit is megelőzve a bajnokság 2. helyén zárt az amúgy érinthetetlen Red Bull mögött.
A Mercedes motorsportfőnöke, egyben az F1-csapat társfőnöke, Toto Wolff csak félszívvel örül a tavalyi eredményeknek, ezek miatt ugyanis mind a stuttgarti céges központ, mind a szurkolók részéréről igen nagy nyomás nehezedik majd rájuk, hátrafelé pedig nem haladhatnak 2014-ben.


“Nem, nem fér bele, hogy rosszabbul teljesítsünk. Ha a harmadik-negyedik helyen zártunk volna, akkor lehetne mondani, hogy van még hova fejlődni, mielőtt bajnokok leszünk, de így az elvárások már nagyon nagyok, pedig bajnoki címet nyerni egyáltalán nem könnyű, sőt nagyon is nehéz” – idézte az Autosport az osztrák szakembert.
“Nem ugyanaz, mint futamokat nyerni, ugyanis a bajnoki címhez mindennek a helyén kell lenni. Állíthatjuk biztosra, hogy bajnoki esélyek vagyunk? Nem.”
Wolff szerint nagyon észnél kell lenni, meg kell találni a középutat az elvárásokat tekintve.
“Az optimizmus mindig veszélyes. Jobb pesszimistán bizakodni. Inkább legyünk pesszimisták úgy általánosságban. Semmit sem szabad biztosra venni. Persze ugyanakkor a túlzott borúlátással sem szabad elrontani a dolgokat. Annyit tudok, hogy komoly munkát fektettünk az új motor, az új erőforrás kifejlesztésébe, szerintem jó úton járunk.”

Fotó: Europress/Getty Images


Tavaly nyár óta az a hír járja, hogy a Mercedes áll majd elő a legerősebb új motorral, de Wolff ezt a témát is óvatosan kezeli: 
“Hogy mit csinál a Ferrari vagy a Renault? Nos azt nem tudhatom. Biztos vagyok benne, hogy ott is okos emberek vannak, akik jó munkát végeznek, de ez csak jósolgatás. Nem tudhatjuk. Csak pletykák, szóbeszédek vannak, csak arra alapul minden, hogy X mondott valamit Y-nak, miközben valószínűleg egyiküknek sincs fogalma semmiről.”
“Emlékszem, hogy mit láttam Viryben (Viry-Chatillon, a Renault motorközpontja) és Maranellóban, ott sem hülyék dolgoznak! Nagyon okos emberek teszik a dolgukat, kétlem, hogy bármelyik motorgyártó is komolyabb előnyben lesz majd.”

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.