F1: Ezek a rajtszámok várhatóak idén

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.01.03. 19.30

Vajon ki mit választ majd? Szép lassan szállingóztak a hírek, és mára összeállt egy hivatalosnak nem mondható, de azért nagyjából pontos lista. Lássuk!

A 2014-es év szabályváltozásai között érdekes tételként jelent meg a pilóták által választható rajtszám. Az elmúlt években mindig az előző idény sorrendje döntötte el, ki mivel indulhat, pedig ha kitekintünk a többi motorsportra, látható, hogy sok szakágban nincs ilyen megkötés.

Az idei évtől viszont a Forma-1-es pilóták is megkapják a választás szabadságát, mindenki saját szerencseszámával vághat neki az évnek, még Sebastian Vettel számára sem kötelező az egyest használni, ha úgy érzi jónak, lemondhat a világbajnok számára fenntartott számról.

Csak órák kellettek az újítás bejelentése után, hogy beinduljon a pletykagyár. Vajon ki mit választ majd? Szép lassan szállingóztak a hírek, és mára összeállt egy hivatalosnak nem mondható, de azért nagyjából pontos lista. Lássuk!

3. Pastor Maldonado – Nem találtunk hivatalos információt a választás okáról.

6. Nico Rosberg – Családi kötődés vezetett a hatoshoz, Nico Rosberg édesapja, Keke Rosberg ezzel a rajtszámmal nyert világbajnoki címet 1982-ben.

7. Kimi Raikkonen – A Ferrarihoz visszatérő finn a hetest választotta, és szokás szerint nem fűzött megjegyzést a döntéséhez.

8. Romain Grosjean
– A Lotus francia pilótája ragaszkodik a megszokott dolgokhoz, így marad az általa 2009-ben és 2013-ban használt nyolcasnál.

11. Sergio Perez
-A mexikó még junior kategóriákban szerette meg ezt a rajtszámot.

14. Fernando Alonso – A spanyol kétszeres világbajnok választása nem meglepetés, ez a szerencseszáma, mióta 14 évesen, 1996. július 14-én a 14-es rajtszámú gokartjával megnyerte a világbajnokságot.

19. Felipe Massa
– A Ferraritól a Williams csapathoz csatlakozó brazil pilóta évek óta a tizenkilences számmal gokartozik, és immár az F1-es versenyeken is ezzel áll rajthoz.

20. Kevin Magnussen – Szerencseszám, Kevin csak harmadik helyen jelölte meg a szintén F1-es pilóta, édesapja Jan Magnussen 23-as rajtszámát.

25. Jean-Eric Vergne – Az első pletykák szerint a Ferrari és Gilles Villeneuve miatt legendás 27-re pályázott a Toro Rosso pilótája, de később mégis a huszonötösre esett a választása.

26. Daniil Kvyat – Az újonc orosz pilóta választása valószínűleg nem szerencseszám, bár április 26-án született.

27. Jules Bianchi – Valahogy mindenki tartott ettől a legendás számtól a nagyok között, és Bianchi sem ezt jelölte meg első helyen, de mivel a hetest elvitte a tavaly több pontot szerző Kimi Raikonnen, így a Marussia orrára kerül az ikonikus szám.

44. Lewis Hamilton
– A brit világbajnok köztudottan babonás, kedvenc száma pedig a 44, így egyértelmű volt a döntés. A Monacói Nagydíjon viselt egyedi sisakfestéssel is erre a számra utalt, ahol a rulettkeréken a negyvennégyes számon állt a labda, holott a fekete-piros számozás csak harmincnyolcig tart a valódi ruletten.

77. Valterri Bottas – Az ifjú pilóta már a digitális kor gyermeke, így a Twitter üzenőfalán jelentette be a 77-est, ami a nevébe írva (BO77AS) is jól mutat.

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.