F1: A Red Bull bukhat a legnagyobbat idén

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.01.02. 15.30

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey szerint az új, 2014-es szabályok őket vethetik vissza leginkább a mezőnyben. A korábbi fölény most üt vissza.

Bár a legtöbb szó a 2,4 literes V8-asokat leváltó 1,6 literes turbós V6-osokról esett az elmúlt egy-másfél évben, a Forma-1-es autók az erőforrásokon kívül is komoly változásokon mennek át. 
Ahogy ezen a videón is látható, az aerodinamikai területen is lényegi változások következnek: keskenyebb első szárny, alacsonyabb orr és orr-rész, szélesebb oldaldobozok és leegyszerűsített, egy kivezetős kipufogórendszer jön majd.


Mivel az aerodinamika terén, különösen a kipufogógázok leszorítóerővé való konvertálásában a Red Bull volt az éllovas az elmúlt években, ez most visszaüthet majd, mondja a sztártervező, Adrian Newey.
“Hátrébb kinyúló, egycsöves kipufogónak gyakorlatilag semmilyen hatása nem lesz, emellett a turbó is energiát vesz el, így semmi nem marad majd. A kipufogóval talán mi dolgoztunk a legjobban a korábbi előírások mellett, szóval emiatt sajnos mi is járhatunk majd a legrosszabbul” – idézte az F1-es szakíró James Allen blogján a mérnököt.
“Úgy gondolom, komoly fejtörést jelent majd jövőre a keskenyebb első szárny, ami nagy változás. 10 centi elvesztése nem tűnhet soknak, de valójában igen komoly változás, ugyanis a véglapok most már pont az első gumik elé kerülnek, aerodinamikailag ennek a kiegyenlítése lesz az egyik fő kihívás.”
“Emellett a motor beszerelése, elhelyezése lesz nagy falat. Az erőforrás – ez a helyesebb kifejezés – egy igen összetett jószág. Kétszer-háromszor olyan bonyolult az elhelyezése, mint a V8-asoké volt.”

Kommentek

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.