F1: Bepánikolt a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.28. 14.30

A McLaren főnöke szerint a 2013-as pocsék idény még a 2012-es szezon hozadéka volt, akkor tévesztettek utat.

A McLaren 2013-ban 32 év után produkált dobogós helyezés nélküli idényt, úgy, hogy 2012 végén még az ő autójuk volt a leggyorsabb. A csapatfőnök az utóbbi kitétel ellenére is 2012-ben látja az idei hullámvölgy gyökerét. 
Martin Whitmarsh az Autosportnak nyilatkozva azt mondta, hogy a 2012 közepi kisebb formaromlást túlreagálták Wokingban, és akkor és amiatt határoztak a 2013-as – utólag pocséknak bizonyult – fejlesztési irányról.
“Tavaly gyors autónk volt, egy kicsit megbízhatóbb munkával bajnokok is lettünk volna. De azt hiszem, hogy amikor az idei autóval kapcsolatos döntéseket meghoztuk az idény közepén, akkor épp egy gyengébb sorozatunk volt. Amikor a dolgok jól mennek, akkor minden rendben van, megvan az optimizmus, de amikor néha keményebb időszak következik, akkor előfordul, hogy beijedünk, pánikolunk.” 


“A tavalyi fejlesztést tekintve az autónk elég jól működött, de egyszer csak nem reagált a frissítésekre. Addig minden héten sikerült tovább növelni a leszorítóerőt, aztán hat hétig semmi, nyilván aggódni kezdtünk. A mérnöki stáb ekkor úgy vélte, hogy kifújt a fejlesztési potenciál, és valami teljesen újjal kellene próbálkozni” – utalt arra Whitmarsh, az a riválisokkal ellentétben a régi szabályrendszer utolsó évére miért terveztek az alapoktól új modellt.
“Persze így a szezonnyitóra sikerült pocsék helyzetbe pánikolni magunkat, ugyanis ott, a melbourne-i huplis pályán tökéletesen bevált a hasmagasságunk, és így továbbmentünk a rossz irányba. Hogy őszinte legyek: egy gyenge autót rontottunk tovább.”


“Jócskán lemaradtunk és már a következő évekre kellett koncentrálni, így idén nem is tehettünk sokat. Azonban a Red Bullhoz viszonyított különbséget nem tekintve sikerült fejlődnünk, az utolsó négy-öt futamon már a Ferrarival, a Mercedesszel és a Lotusszal küzdhettünk. Szóval sikerült előrébb lépnünk úgy, hogy három-négy hónapja már semmilyen alapvető fejlesztést nem végeztünk az autón, egyszerűen az első szabadedzésen kísérletezgettünk és arra építettünk.”

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.