A McLaren 2013-ban 32 év után produkált dobogós helyezés nélküli idényt, úgy, hogy 2012 végén még az ő autójuk volt a leggyorsabb. A csapatfőnök az utóbbi kitétel ellenére is 2012-ben látja az idei hullámvölgy gyökerét. 
Martin Whitmarsh az Autosportnak nyilatkozva azt mondta, hogy a 2012 közepi kisebb formaromlást túlreagálták Wokingban, és akkor és amiatt határoztak a 2013-as – utólag pocséknak bizonyult – fejlesztési irányról.
“Tavaly gyors autónk volt, egy kicsit megbízhatóbb munkával bajnokok is lettünk volna. De azt hiszem, hogy amikor az idei autóval kapcsolatos döntéseket meghoztuk az idény közepén, akkor épp egy gyengébb sorozatunk volt. Amikor a dolgok jól mennek, akkor minden rendben van, megvan az optimizmus, de amikor néha keményebb időszak következik, akkor előfordul, hogy beijedünk, pánikolunk.” 


“A tavalyi fejlesztést tekintve az autónk elég jól működött, de egyszer csak nem reagált a frissítésekre. Addig minden héten sikerült tovább növelni a leszorítóerőt, aztán hat hétig semmi, nyilván aggódni kezdtünk. A mérnöki stáb ekkor úgy vélte, hogy kifújt a fejlesztési potenciál, és valami teljesen újjal kellene próbálkozni” – utalt arra Whitmarsh, az a riválisokkal ellentétben a régi szabályrendszer utolsó évére miért terveztek az alapoktól új modellt.
“Persze így a szezonnyitóra sikerült pocsék helyzetbe pánikolni magunkat, ugyanis ott, a melbourne-i huplis pályán tökéletesen bevált a hasmagasságunk, és így továbbmentünk a rossz irányba. Hogy őszinte legyek: egy gyenge autót rontottunk tovább.”


“Jócskán lemaradtunk és már a következő évekre kellett koncentrálni, így idén nem is tehettünk sokat. Azonban a Red Bullhoz viszonyított különbséget nem tekintve sikerült fejlődnünk, az utolsó négy-öt futamon már a Ferrarival, a Mercedesszel és a Lotusszal küzdhettünk. Szóval sikerült előrébb lépnünk úgy, hogy három-négy hónapja már semmilyen alapvető fejlesztést nem végeztünk az autón, egyszerűen az első szabadedzésen kísérletezgettünk és arra építettünk.”