F1: Bepánikolt a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.28. 14.30

A McLaren főnöke szerint a 2013-as pocsék idény még a 2012-es szezon hozadéka volt, akkor tévesztettek utat.

A McLaren 2013-ban 32 év után produkált dobogós helyezés nélküli idényt, úgy, hogy 2012 végén még az ő autójuk volt a leggyorsabb. A csapatfőnök az utóbbi kitétel ellenére is 2012-ben látja az idei hullámvölgy gyökerét. 
Martin Whitmarsh az Autosportnak nyilatkozva azt mondta, hogy a 2012 közepi kisebb formaromlást túlreagálták Wokingban, és akkor és amiatt határoztak a 2013-as – utólag pocséknak bizonyult – fejlesztési irányról.
“Tavaly gyors autónk volt, egy kicsit megbízhatóbb munkával bajnokok is lettünk volna. De azt hiszem, hogy amikor az idei autóval kapcsolatos döntéseket meghoztuk az idény közepén, akkor épp egy gyengébb sorozatunk volt. Amikor a dolgok jól mennek, akkor minden rendben van, megvan az optimizmus, de amikor néha keményebb időszak következik, akkor előfordul, hogy beijedünk, pánikolunk.” 


“A tavalyi fejlesztést tekintve az autónk elég jól működött, de egyszer csak nem reagált a frissítésekre. Addig minden héten sikerült tovább növelni a leszorítóerőt, aztán hat hétig semmi, nyilván aggódni kezdtünk. A mérnöki stáb ekkor úgy vélte, hogy kifújt a fejlesztési potenciál, és valami teljesen újjal kellene próbálkozni” – utalt arra Whitmarsh, az a riválisokkal ellentétben a régi szabályrendszer utolsó évére miért terveztek az alapoktól új modellt.
“Persze így a szezonnyitóra sikerült pocsék helyzetbe pánikolni magunkat, ugyanis ott, a melbourne-i huplis pályán tökéletesen bevált a hasmagasságunk, és így továbbmentünk a rossz irányba. Hogy őszinte legyek: egy gyenge autót rontottunk tovább.”


“Jócskán lemaradtunk és már a következő évekre kellett koncentrálni, így idén nem is tehettünk sokat. Azonban a Red Bullhoz viszonyított különbséget nem tekintve sikerült fejlődnünk, az utolsó négy-öt futamon már a Ferrarival, a Mercedesszel és a Lotusszal küzdhettünk. Szóval sikerült előrébb lépnünk úgy, hogy három-négy hónapja már semmilyen alapvető fejlesztést nem végeztünk az autón, egyszerűen az első szabadedzésen kísérletezgettünk és arra építettünk.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.