F1: Bepánikolt a McLaren

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.28. 14.30

A McLaren főnöke szerint a 2013-as pocsék idény még a 2012-es szezon hozadéka volt, akkor tévesztettek utat.

A McLaren 2013-ban 32 év után produkált dobogós helyezés nélküli idényt, úgy, hogy 2012 végén még az ő autójuk volt a leggyorsabb. A csapatfőnök az utóbbi kitétel ellenére is 2012-ben látja az idei hullámvölgy gyökerét. 
Martin Whitmarsh az Autosportnak nyilatkozva azt mondta, hogy a 2012 közepi kisebb formaromlást túlreagálták Wokingban, és akkor és amiatt határoztak a 2013-as – utólag pocséknak bizonyult – fejlesztési irányról.
“Tavaly gyors autónk volt, egy kicsit megbízhatóbb munkával bajnokok is lettünk volna. De azt hiszem, hogy amikor az idei autóval kapcsolatos döntéseket meghoztuk az idény közepén, akkor épp egy gyengébb sorozatunk volt. Amikor a dolgok jól mennek, akkor minden rendben van, megvan az optimizmus, de amikor néha keményebb időszak következik, akkor előfordul, hogy beijedünk, pánikolunk.” 


“A tavalyi fejlesztést tekintve az autónk elég jól működött, de egyszer csak nem reagált a frissítésekre. Addig minden héten sikerült tovább növelni a leszorítóerőt, aztán hat hétig semmi, nyilván aggódni kezdtünk. A mérnöki stáb ekkor úgy vélte, hogy kifújt a fejlesztési potenciál, és valami teljesen újjal kellene próbálkozni” – utalt arra Whitmarsh, az a riválisokkal ellentétben a régi szabályrendszer utolsó évére miért terveztek az alapoktól új modellt.
“Persze így a szezonnyitóra sikerült pocsék helyzetbe pánikolni magunkat, ugyanis ott, a melbourne-i huplis pályán tökéletesen bevált a hasmagasságunk, és így továbbmentünk a rossz irányba. Hogy őszinte legyek: egy gyenge autót rontottunk tovább.”


“Jócskán lemaradtunk és már a következő évekre kellett koncentrálni, így idén nem is tehettünk sokat. Azonban a Red Bullhoz viszonyított különbséget nem tekintve sikerült fejlődnünk, az utolsó négy-öt futamon már a Ferrarival, a Mercedesszel és a Lotusszal küzdhettünk. Szóval sikerült előrébb lépnünk úgy, hogy három-négy hónapja már semmilyen alapvető fejlesztést nem végeztünk az autón, egyszerűen az első szabadedzésen kísérletezgettünk és arra építettünk.”

Kommentek

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nemcsak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

F1: Itt van Vettel és Räikkönen új Ferrarija

A Ferrari is leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen új járgánya az SF70H névre hallgat.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

F1: Hamiltonnak nem hiányzik Rosberg

Lewis Hamilton azt mondja, kicsit furcsa lesz, hogy immár Valtteri Bottas dolgozik a garázs túlfelén, de nem igazán izgatja a dolog.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

F1: Besült a Toro Rosso első futása

A Toro Rosso csütörtökön küldte pályára első ízben 2017-es modelljét, de motorhiba miatt nem jutott messzire az STR12-es.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.