F1: Az elnök nem érti, mi a gond

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.26. 11.30

Az FIA elnöke, Jean Todt egyáltalán nem érti miért utasítják el sokan a módosítást, miszerint jövőre a szezonzáróért kétszer annyi pont jár majd, mint a többi futamért.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bő két hete számos szabálymódosítást jelentett be a 2014-es idényre, köztük azt is, hogy a szezonzáró futamért (az Abu-Dzabi Nagydíj) kétszer annyi pontot osztanak majd, mint a többiért.
A cél a bajnoki küzdelem nyitottan tartása lenne, de nagyon sokan úgy vélik, hogy mind egyéniben, mind a konstruktőri versenyben – különösen a kisebb csapatoknál – nagyon sportszerűtlen fordulatok adódhatnak majd emiatt. A nézői elutasítás szinte egyöntetű, de még a négyszeres bajnok címvédő, Sebastian Vettel, valamint a Ferrari-elnök Luca di Montezemolo is rossz ötletnek tartja az újítást – szinte a bejelentés óta téma a szabály visszavonása.


Az FIA elnöke, Jean Todt nem érti, mi a gond.
“Sokat beszélnek az új pontszabályokról, pedig igazából nem egy jelentős változás. Szerintem sokkal fontosabb lenne a Forma-1-es költségek mérsékléséről beszélni. Jövőre 40 %-kal kevesebb üzemanyag fogy majd az új (1,6 literes turbós V6-os) motoroknak köszönhetően. Az új pontrendszer aprócska szabályváltozás, semmi különös, szóval igazán nem értem, miért ekkora téma ez” – nyilatkozta a spanyol AS-nek a nemrég második ciklusra is újraválasztott francia.
A módosítás 2013-ban egyébként semmilyen változás nem hozott volna, Vettel ugyanúgy behúzta volna a negyedik címét, 2012-ben azonban Fernando Alonso lett volna a bajnok, ha már akkor is él a duplapontos szabály. 


Az F1 története során 63-ból 10 alkalommal lett volna más a végeredmény: Alberto Ascari kétszeres helyett csak egyszeres bajnok lenne (1953 elveszne), Sir Stirling Moss kétszer is bajnok lett volna (1956-ban és 1958-ban, utóbbi Mike Hawthorn kárára), Jacky Ickx és Gilles Villeneuve is gyűjtött volna egy-egy címet, Jochen Rindt (1970) és Jody Schekter (1979) helyett, Alan Jones kétszeres bajnok lett volna, és három helyett ennyivel kellene beérnie Nelson Piquet-nek és Niki Laudának is, míg Alain Prost négy helyett öt címmel büszkélkedhetne. 
A közelmúltban Michael Schumacher csak 6 címet nyert volna, 2003-ban Räikkönen vitte volna az egyiket a hétből, 2008-ban Felipe Massa lett volna a bajnok Lewis Hamilton helyett, és ahogy említettük, két éve Alonso győzött volna Vettel helyett.

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.