F1: Az elnök nem érti, mi a gond

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.26. 11.30

Az FIA elnöke, Jean Todt egyáltalán nem érti miért utasítják el sokan a módosítást, miszerint jövőre a szezonzáróért kétszer annyi pont jár majd, mint a többi futamért.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bő két hete számos szabálymódosítást jelentett be a 2014-es idényre, köztük azt is, hogy a szezonzáró futamért (az Abu-Dzabi Nagydíj) kétszer annyi pontot osztanak majd, mint a többiért.
A cél a bajnoki küzdelem nyitottan tartása lenne, de nagyon sokan úgy vélik, hogy mind egyéniben, mind a konstruktőri versenyben – különösen a kisebb csapatoknál – nagyon sportszerűtlen fordulatok adódhatnak majd emiatt. A nézői elutasítás szinte egyöntetű, de még a négyszeres bajnok címvédő, Sebastian Vettel, valamint a Ferrari-elnök Luca di Montezemolo is rossz ötletnek tartja az újítást – szinte a bejelentés óta téma a szabály visszavonása.


Az FIA elnöke, Jean Todt nem érti, mi a gond.
“Sokat beszélnek az új pontszabályokról, pedig igazából nem egy jelentős változás. Szerintem sokkal fontosabb lenne a Forma-1-es költségek mérsékléséről beszélni. Jövőre 40 %-kal kevesebb üzemanyag fogy majd az új (1,6 literes turbós V6-os) motoroknak köszönhetően. Az új pontrendszer aprócska szabályváltozás, semmi különös, szóval igazán nem értem, miért ekkora téma ez” – nyilatkozta a spanyol AS-nek a nemrég második ciklusra is újraválasztott francia.
A módosítás 2013-ban egyébként semmilyen változás nem hozott volna, Vettel ugyanúgy behúzta volna a negyedik címét, 2012-ben azonban Fernando Alonso lett volna a bajnok, ha már akkor is él a duplapontos szabály. 


Az F1 története során 63-ból 10 alkalommal lett volna más a végeredmény: Alberto Ascari kétszeres helyett csak egyszeres bajnok lenne (1953 elveszne), Sir Stirling Moss kétszer is bajnok lett volna (1956-ban és 1958-ban, utóbbi Mike Hawthorn kárára), Jacky Ickx és Gilles Villeneuve is gyűjtött volna egy-egy címet, Jochen Rindt (1970) és Jody Schekter (1979) helyett, Alan Jones kétszeres bajnok lett volna, és három helyett ennyivel kellene beérnie Nelson Piquet-nek és Niki Laudának is, míg Alain Prost négy helyett öt címmel büszkélkedhetne. 
A közelmúltban Michael Schumacher csak 6 címet nyert volna, 2003-ban Räikkönen vitte volna az egyiket a hétből, 2008-ban Felipe Massa lett volna a bajnok Lewis Hamilton helyett, és ahogy említettük, két éve Alonso győzött volna Vettel helyett.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.