F1: Az elnök nem érti, mi a gond

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.26. 11.30

Az FIA elnöke, Jean Todt egyáltalán nem érti miért utasítják el sokan a módosítást, miszerint jövőre a szezonzáróért kétszer annyi pont jár majd, mint a többi futamért.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) bő két hete számos szabálymódosítást jelentett be a 2014-es idényre, köztük azt is, hogy a szezonzáró futamért (az Abu-Dzabi Nagydíj) kétszer annyi pontot osztanak majd, mint a többiért.
A cél a bajnoki küzdelem nyitottan tartása lenne, de nagyon sokan úgy vélik, hogy mind egyéniben, mind a konstruktőri versenyben – különösen a kisebb csapatoknál – nagyon sportszerűtlen fordulatok adódhatnak majd emiatt. A nézői elutasítás szinte egyöntetű, de még a négyszeres bajnok címvédő, Sebastian Vettel, valamint a Ferrari-elnök Luca di Montezemolo is rossz ötletnek tartja az újítást – szinte a bejelentés óta téma a szabály visszavonása.


Az FIA elnöke, Jean Todt nem érti, mi a gond.
“Sokat beszélnek az új pontszabályokról, pedig igazából nem egy jelentős változás. Szerintem sokkal fontosabb lenne a Forma-1-es költségek mérsékléséről beszélni. Jövőre 40 %-kal kevesebb üzemanyag fogy majd az új (1,6 literes turbós V6-os) motoroknak köszönhetően. Az új pontrendszer aprócska szabályváltozás, semmi különös, szóval igazán nem értem, miért ekkora téma ez” – nyilatkozta a spanyol AS-nek a nemrég második ciklusra is újraválasztott francia.
A módosítás 2013-ban egyébként semmilyen változás nem hozott volna, Vettel ugyanúgy behúzta volna a negyedik címét, 2012-ben azonban Fernando Alonso lett volna a bajnok, ha már akkor is él a duplapontos szabály. 


Az F1 története során 63-ból 10 alkalommal lett volna más a végeredmény: Alberto Ascari kétszeres helyett csak egyszeres bajnok lenne (1953 elveszne), Sir Stirling Moss kétszer is bajnok lett volna (1956-ban és 1958-ban, utóbbi Mike Hawthorn kárára), Jacky Ickx és Gilles Villeneuve is gyűjtött volna egy-egy címet, Jochen Rindt (1970) és Jody Schekter (1979) helyett, Alan Jones kétszeres bajnok lett volna, és három helyett ennyivel kellene beérnie Nelson Piquet-nek és Niki Laudának is, míg Alain Prost négy helyett öt címmel büszkélkedhetne. 
A közelmúltban Michael Schumacher csak 6 címet nyert volna, 2003-ban Räikkönen vitte volna az egyiket a hétből, 2008-ban Felipe Massa lett volna a bajnok Lewis Hamilton helyett, és ahogy említettük, két éve Alonso győzött volna Vettel helyett.

Kommentek

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely a legjobb, amit megszerezhetünk

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.