F1: A McLarennek kellett a seggberúgás

Január 25-én jöhet az új, narancs autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.24. 10.35

A McLaren főnöke szerint a 2013-as kudarcos év hasznos volt az alakulat számára, a Honda 2015-ös érkezése után pedig legalább egy évtizedig az élcsapatok között lesznek megint. Úgy tudni, már megvan az új autó leleplezési időpontja is.

A McLaren 2013-ban az utóbbi évtizedek egyik leggyengébb szezonját produkálta, legutóbb 1980-ban fordult elő, hogy a wokingiak autója dobogós helyezésig sem jutott. Az év egyértelműen súlyos kudarc volt, de a csapatfőnök szerint hasznukra válik majd ez.


“A kudarc fájdalmas dolog, de néha szükség van az ilyen fenékbe billentésre egyéni és szervezeti szinten is. Optimista típus vagyok, szóval úgy vagyok vele, hogy ez nem volt valami jó, de a jövőt illetően olyan döntésekre kényszerített minket az idei év, amiket tavaly télen még biztosan nem hoztunk volna meg, mert Ausztráliáig azt hittük, mindent jól csinálunk” – magyarázta az Autosportnak Martin Whitmarsh.
“Nem ülhetünk a babérjainkon azt gondolva, hogy nem kell változtatni semmin, mert valóban nem végeztünk elég jó munkát. Szóval ebben az atmoszférában könnyebb meglépni a változtatásokat, a változások pedig minden szervezetnél elengedhetetlenek. Viszont olyankor nehezebb bevezetni őket, ha elégedettek vagyunk magunkkal.” 
A McLarent 2009 óta irányító főnök elismerte, hogy a pocsék év miatt az állása elvesztése is megfordult a fejében:
“Igen, bizonyos szinten tartottam ettől. De a legnagyobb nyomást én magam helyezem önmagamra. Ha leesik egy kerék, én vagyok a felelős. Ha az autó nem elég jó, én vagyok a felelős. Ha a pilóta hibázik, akkor is én vagyok a felelős. Beszélhetnek elvárásokról, de a legnagyobb elvárásokat én magam támasztom önmagammal szemben.”
A wokingi csapat jövőre átmeneti évet él majd, hiszen Kevin Magnussen személyében újoncot vetnek be, miközben az új turbókorszakban a Mercedes-partnerség utolsó idényét töltik, mielőtt 2015-ben visszatér majd régi szállítójuk, a Honda. Whitmarsh szerint fényes jövő vár rájuk:


“A Honda-partnerség a következő 10 évre bebiztosítja, hogy élcsapat legyünk. Ez már biztos, és a gazdasági jövőnk is nagyon stabil, kevés csapat áll ilyen jól.”
 
Ami a pénzügyi hátteret illeti, a McLarent az idény végén elhagyta a névadó szponzor Vodafone, és a csapat eddig nem jelentette be a következő fő támogatót, de az F1-es bevételeik növekedése miatt azért nem állnak rosszul.
Az olasz Omnicorse egyébként úgy tudja, hogy a Vodafone távozása miatt Wokingban komolyan fontolgatják, hogy a csapat visszatér a hagyományos színéhez, a narancssárgához – ez legkésőbb január 25-én kiderülhet, ugyanis állítólag akkor tartják majd az MP4-29-es bemutatóját. Hivatalos bejelentés még nincs, de a lap szerint a McLaren ezt a dátumot egyeztette a többi csapattal, hogy elkerüljék a leleplezések ütközését.

Kommentek

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.