F1: A McLarennek kellett a seggberúgás

Január 25-én jöhet az új, narancs autó

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.24. 10.35

A McLaren főnöke szerint a 2013-as kudarcos év hasznos volt az alakulat számára, a Honda 2015-ös érkezése után pedig legalább egy évtizedig az élcsapatok között lesznek megint. Úgy tudni, már megvan az új autó leleplezési időpontja is.

A McLaren 2013-ban az utóbbi évtizedek egyik leggyengébb szezonját produkálta, legutóbb 1980-ban fordult elő, hogy a wokingiak autója dobogós helyezésig sem jutott. Az év egyértelműen súlyos kudarc volt, de a csapatfőnök szerint hasznukra válik majd ez.


“A kudarc fájdalmas dolog, de néha szükség van az ilyen fenékbe billentésre egyéni és szervezeti szinten is. Optimista típus vagyok, szóval úgy vagyok vele, hogy ez nem volt valami jó, de a jövőt illetően olyan döntésekre kényszerített minket az idei év, amiket tavaly télen még biztosan nem hoztunk volna meg, mert Ausztráliáig azt hittük, mindent jól csinálunk” – magyarázta az Autosportnak Martin Whitmarsh.
“Nem ülhetünk a babérjainkon azt gondolva, hogy nem kell változtatni semmin, mert valóban nem végeztünk elég jó munkát. Szóval ebben az atmoszférában könnyebb meglépni a változtatásokat, a változások pedig minden szervezetnél elengedhetetlenek. Viszont olyankor nehezebb bevezetni őket, ha elégedettek vagyunk magunkkal.” 
A McLarent 2009 óta irányító főnök elismerte, hogy a pocsék év miatt az állása elvesztése is megfordult a fejében:
“Igen, bizonyos szinten tartottam ettől. De a legnagyobb nyomást én magam helyezem önmagamra. Ha leesik egy kerék, én vagyok a felelős. Ha az autó nem elég jó, én vagyok a felelős. Ha a pilóta hibázik, akkor is én vagyok a felelős. Beszélhetnek elvárásokról, de a legnagyobb elvárásokat én magam támasztom önmagammal szemben.”
A wokingi csapat jövőre átmeneti évet él majd, hiszen Kevin Magnussen személyében újoncot vetnek be, miközben az új turbókorszakban a Mercedes-partnerség utolsó idényét töltik, mielőtt 2015-ben visszatér majd régi szállítójuk, a Honda. Whitmarsh szerint fényes jövő vár rájuk:


“A Honda-partnerség a következő 10 évre bebiztosítja, hogy élcsapat legyünk. Ez már biztos, és a gazdasági jövőnk is nagyon stabil, kevés csapat áll ilyen jól.”
 
Ami a pénzügyi hátteret illeti, a McLarent az idény végén elhagyta a névadó szponzor Vodafone, és a csapat eddig nem jelentette be a következő fő támogatót, de az F1-es bevételeik növekedése miatt azért nem állnak rosszul.
Az olasz Omnicorse egyébként úgy tudja, hogy a Vodafone távozása miatt Wokingban komolyan fontolgatják, hogy a csapat visszatér a hagyományos színéhez, a narancssárgához – ez legkésőbb január 25-én kiderülhet, ugyanis állítólag akkor tartják majd az MP4-29-es bemutatóját. Hivatalos bejelentés még nincs, de a lap szerint a McLaren ezt a dátumot egyeztette a többi csapattal, hogy elkerüljék a leleplezések ütközését.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.