A Pirelli szerint nincs semmilyen biztonsági aggály a 2014-es gumik biztonságával kapcsolatban. A csütörtökön véget ért, háromnapos bahreini gumiteszt utolsó napján kapott Nico Rosberg 320 km/h-s tempónál defektet, és az autóval ugyan nem ment neki semminek, a karosszéria így is jelentősen károsodott.


Rosberg az eset után egy Twitter-üzenetben jelezte, hogy szüksége lenne egy kis WC-papírra, annyira megijedt, ezt azonban törölték a teszt privát jellegge miatt, amelyről elvben semmilyen információ nem kerülhetett volna ki.

Mivel a Twitter miatt mégis hír lett az esetből, a Pirelli magyarázatot adott a történtekre. Ezek szerint a Rosberg autójára szerelt gumik prototípusok voltak, amelyek “innovatív szerkezettel és gumikeverékkel” készültek. A gyártó többféle kombinációt is kipróbált a teszten, hogy a lehető legjobb megoldást találja meg a 2014-es szezonra.

A szóban forgó gumit korábban csak laboratóriumban tesztelték, a defektből pedig levonta a megfelelő következtetéseket a Pirelli: többet nem használja.

“A 2014-es szezonra szállított gumik biztonsága vitán felül áll” – írta a Pirelli. “Rosberg defektjének körülményeit kivizsgáljuk, az eredményeket pedig a csapatokkal és az FIA illetékeseivel is megosztjuk.”

A teszt egyik fontos eleme volt, hogy jövőre kevesebb legyen az ideális ív melletti gumitörmelék mennyisége, és a jelek szerint a Pirelli ezen a területen sokat lépett előre. A Ferrari legalábbis “biztató jeleket” látott ezzel kapcsolatban.