F1: Kimondták, hogy Kimi másodhegedűs

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.20. 12.55

Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke tisztázta Kimi Räikkönen szerepét a csapaton belül.


Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke tisztázta Kimi Räikkönen szerepét a csapaton belül: a finn pilótának pontokat kell elvennie Fernando Alonso ellenfeleitől. Montezemolo akármennyire is diplomatikusan fogalmazott, ez egyértelműen azt jelenti, hogy a finn pilótát második számú pilótának szerződtették a továbbra is vezérként tisztelt Fernando Alonso mellé.

“Nem szeretek második lenni” – mondta Montezemolo a Ferrari hagyományos karácsonyi vacsoráján. 2014-re valóban nagy erőkkel készül a csapat: megnyílt az új szélcsatorna, technikai igazgatónak megszerezte a csapat James Allisont és több más remek szakembert, Felipe Massát pedig sikerült Räikkönenre cserélni. “A siker minden eleme összeállt” – összegezte a változásokat Montezemolo.

Szavazás

Lenyeli Kimi, hogy be kell állnia Alonso mögé?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Arra ugyanakkor kár számítani, hogy a Ferrari hagyja majd éles csatákat vívni a két sztárpilótát. “Kimit azért szerződtettük, mert egy gyors pilótát akartunk, akinek rengeteg a tapasztalata. De ő is tudja, hogy már karrierje második felében jár.”

“Különösen a versenyeken teljesít jól, így értékes pontokat vehet el Fernando ellenfeleitől. Kimi jelenléte nagyon fontos lesz, mert Fernando nem marad egyedül a helyezésekért és a pontokért vívott harcban.” Montezemolo ezzel egyértelműen arra utalt, hogy Massa ferraris korszaka végén már nem tudott megfelelni ennek a feladatnak.

Persze, lehet, hogy a Ferrari második számú pilótának szerződtette Räikkönent, de arra mérget vehetünk, hogy ha van esélye megelőzni Alonsót, akkor el is fog menni mellette. Montezemolo mindezek mellett arról is beszélt, hogy noha az új duplapontos szezonzáróval Alonso megnyerte volna a tavalyi bajnokságot, az újítást “túl mesterségesnek” tartja. “Nem lennék meglepve, ha hamarosan eltörölnék ezt a szabályt.”

Montezemolo azt is elárulta, hogy Stefano Domenicali csapatfőnök mindkét pilótával elbeszélgetett és tisztázta a feladatot. Mindkét pilótának a Ferrari érdekeit kell szem előtt tartania, aki nem így tesz kereshet másik csapatot.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.