Newey: Megölik az F1-et a szabályokkal!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.19. 10.30

Adrian Newey szerint veszélyes, hogy a Forma-1-et folyamatosan szigorú szabályokkal kötik gúzsba. Így nem lesz fejlődés.

Adrian Newey szerint veszélyes, hogy a Forma-1-et folyamatosan szigorú szabályokkal kötik gúzsba. A Red Bull technikai igazgatója úgy véli, hogy az állandó korlátozások miatt fennáll a veszélye annak, hogy az F1-ben a fejlődés helyett egyszerű stagnálás lesz.


Holott Newey szerint a Forma-1 hagyományosan az a terület, ahol a technikai újításokat először kipróbálják, az áttöréseket azonban a korlátozások megakadályozzák. “Egy bizonyos szintig ez benne van a játékban” – vélekedett Newey. “Biztosak voltunk benne, hogy az F-csatornát be fogják tiltani, ahogy a dupla diffúzort is a rákövetkező évben. Mindig el kell dönteni, hogy belemegyünk-e ilyen fejlesztésekbe, vagy olyan területekre koncentrálunk, amelyek állandóbbak.”

“Azt gondolom ugyanakkor, hogy nagy kár egyes fejlesztések betiltásáért, a kipufogó például nagyon jó példa erre. Azért veszélyes ez, mert ha a szabályozások továbbra is ennyire korlátozóak lesznek, az autóépítésben az innováció helyét átveszi a szabálykönyvhöz való alkalmazkodás kényszere. És ha ez történik, az olyan lesz, mint a GP1, ahol csak a motor és a pilóta jelent különbséget az egyes autók között. Számomra ez nem Forma-1.”

“Az egyik legfontosabb dolog, amely megkülönbözteti a Forma-1-et az Amerika-kupa (a vitorlásverseny Newey nagy kedvene – a szerző) kivételével majdnem az összes többi sporttól, az ember és gép kombinációja. Lehet nagyszerű autód átlagos pilótával, de nem nyersz, ahogy egy kiváló pilóta sem lehet első átlagos autóval. A sikerhez mindkettő kell, és a közönség szerintem értékeli és elfogadja ezt.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.