F1: Túlreagálta gumiproblémáit a Mercedes

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.17. 14.30

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint azért esett vissza az istálló teljesítménye az év második felében, mert túl sokat foglalkozott a gumikkal.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint azért esett vissza az istálló teljesítménye az év második felében, mert túl sokat foglalkozott a gumikkal. A csapat így is kihozta a maximumot az évből, második lett a konstruktőri versenyben a Red Bull mögött, de az év első felében aratott futamgyőzelmek megismétlésére esélye sem volt a nyári szünet után.


Wolff úgy véli, annyit foglalkoztak a gumiproblémák megoldásával, hogy az visszaütött, miután a Pirelli változtatott az abroncsok szerkezetén a silverstone-i defektdráma után. “Volt néhány pillanatunk az év első felében” – mondta Wolff. “Ahol elrontottuk, az a nyári szünet körüli időszak volt, az új gumik bevezetésével.”

“Olyan autónk volt, amely rendkívül durván bánt a hátsó gumikkal, de mindent jól csináltunk, hogy ez ne így legyen. Aztán amikor jöttek az új gumik, nem változtattunk az irányon.”

“Így aztán lett egy olyan autónk, amely majdnem Lotus-szintre emelkedett – túl puhán bánt a gumikkal, nem tudtuk rendesen felmelegíteni őket. A fejlesztési munka már csak ilyen, nem ismertük fel a helyes irányt, szóval ezen a területen bőven tudunk javulni.”

Wollf szerint a Red Bull nemcsak az új gumik miatt lett egyeduralkodó a nyári szünet után, az egész azt bizonyította, hogy a csapat milyen jól reagál a változásokra. “Egyszerűen csak intelligens döntéseket hoztak. Jött a gumi, amellyel tavaly megnyerték a bajnokságot, ismerték, mint a tenyerüket. Jó döntésekkel és a helyes irány megtalálásával hozzá tudták igazítani az autót. Ha egy csapat annyira egyben van, mint a Red Bull, akkor az ilyen dolgok egyszerűen működnek.”

Kommentek

F1: Hamiltonék nem kérnek a csapatutasításokból

A Mercedes versenyzői azt mondják, nem s szeretnének a csapatutasításokról és a pilótasorrendről beszélni, persze ha úgy alakul, engedelmeskedni kell.

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

Itt zárják le Budapestet a hosszú hétvégén

Április 30-án és május 1-jén rendezik Budapesten a Nagy Futam versenyautós bemutatót több fővárosi fő közlekedési útvonal forgalmának korlátozásával.

Százéves plug-in hibriddel ünnepel a Mitsubishi

Legelső autójának modern újraértelmezésével köszönti magát az idén száz esztendős Mitsubishi.

Jeepre hajaz a Hyundai városi SUV-ja

Sejtelmes részletfotóval előlegezte meg a nyáron érkező Kona városi crossovert a Hyundai.

Filmbe illő balesetet videózott egy kamionos

Halálos iramban-i magaslatokat verdes az alábbi baleset, csak az a kár, hogy ez nem egy filmben történt.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.