Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint azért esett vissza az istálló teljesítménye az év második felében, mert túl sokat foglalkozott a gumikkal. A csapat így is kihozta a maximumot az évből, második lett a konstruktőri versenyben a Red Bull mögött, de az év első felében aratott futamgyőzelmek megismétlésére esélye sem volt a nyári szünet után.


Wolff úgy véli, annyit foglalkoztak a gumiproblémák megoldásával, hogy az visszaütött, miután a Pirelli változtatott az abroncsok szerkezetén a silverstone-i defektdráma után. “Volt néhány pillanatunk az év első felében” – mondta Wolff. “Ahol elrontottuk, az a nyári szünet körüli időszak volt, az új gumik bevezetésével.”

“Olyan autónk volt, amely rendkívül durván bánt a hátsó gumikkal, de mindent jól csináltunk, hogy ez ne így legyen. Aztán amikor jöttek az új gumik, nem változtattunk az irányon.”

“Így aztán lett egy olyan autónk, amely majdnem Lotus-szintre emelkedett – túl puhán bánt a gumikkal, nem tudtuk rendesen felmelegíteni őket. A fejlesztési munka már csak ilyen, nem ismertük fel a helyes irányt, szóval ezen a területen bőven tudunk javulni.”

Wollf szerint a Red Bull nemcsak az új gumik miatt lett egyeduralkodó a nyári szünet után, az egész azt bizonyította, hogy a csapat milyen jól reagál a változásokra. “Egyszerűen csak intelligens döntéseket hoztak. Jött a gumi, amellyel tavaly megnyerték a bajnokságot, ismerték, mint a tenyerüket. Jó döntésekkel és a helyes irány megtalálásával hozzá tudták igazítani az autót. Ha egy csapat annyira egyben van, mint a Red Bull, akkor az ilyen dolgok egyszerűen működnek.”