Az F1 legjobb és legrosszabb rajtszámai

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.12. 14.30

A Forma-1 a következő idénytől átáll egy Amerikában régóta jól működő rendszerre, a világbajnoki címvédőnek járó 1-es kivételével mindenki tetszés szerinti rajtszámmal vághat neki a versenyeknek.

A Forma-1 a következő idénytől átáll egy Amerikában régóta jól működő rendszerre, a világbajnoki címvédőnek járó 1-es kivételével mindenki tetszés szerinti rajtszámmal vághat neki a versenyeknek, a választott szám pályafutásuk végéig elkíséri a pilótákat.

Az F1-ben is volt olyan korábban, hogy egy adott versenyző sokáig ugyanazzal a számmal indult, de ez nem teljesen olyan rendszer volt, mint amilyen a következő évtől életbe lép. A csapatok a világbajnokságban elért helyezések alapján cserélgették egymás között a számtartományokat, a véletlennek is szerepe volt abban, ha valakinek sokáig ugyanaz a szám jutott.

Egy konkrét rajtszámmal a legtöbb versenyt Jacques Laffite tette meg, aki 176 indulásából 132-szer 26-os rajtszámmal indult. Az Autosport összeállítása szerint második a listán Michael Schumacher, aki hét világbajnoki címének köszönhetően 120-szor rajtolt 1-essel. Harmadik a sorban Gerhard Berger, aki összesen 112 versenyen volt 28-as, ezzel mindössze eggyel előzi meg Riccardo Patresét, aki 111-szer volt 6-os.

Berger a Ferrarinál és a McLarennél, Patrese a Brabhamnél, a Williamsnél és a Benettonnál is ugyanezzel a rajtszámmal indult, de egyikükhöz sem volt “hozzánőve” a szám, csak véletlen egybeeséseknek köszönhető, hogy különböző munkaadóknál is indulhattak velük. A jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso tette meg a legtöbb versenyt azonos rajtszámmal, az 5-össel, ennek oka azonban, hogy az 1996 utáni rendszerben négy szezont is olyan csapatnál töltött, amely harmadik volt az előző évi konstruktőri versenyben.

A legszerencsésebb szám természetesen az 1-es, a világbajnoki címvédők összesen 181 győzelmet szereztek. Második az 5-ös 130 győzelemmel, de 1996 után a 3-6-osig terjedő számtartomány egésze nagy kiugrást mutat, mert az előző évi éllovasok többnyire a következő szezonban is a mezőny elején maradtak. Az 5-ös és 6-os azért került ugyanakkor kis előnybe a 3-assal és 4-essel szemben, mert utóbbiak sokáig a Tyrell állandó számai voltak, a csapatnak pedig volt egy hosszú sikertelen sorozata.

Világbajnokságot 12 alkalommal nyertek az 1-es számmal, második a listán az 5-ös kilenc győzelemmel. A peches számok közé rögtön odakívánkozik a kettes: világbajnoki csapattársként összejött ugyan 83 futamgyőzelem a pilótáknak (ez a vonatkozó listán harmadik helyet jelent), világbajnokságot azonban csak és kizárólag Alain Prost tudott nyerni vele, igaz, háromszor is (1985, 1989 és 1993).

A legtöbb műszaki hiba a 22-eseket sújtotta 274 lerobbanással, a 15-ös szám eggyel van lemaradva. Ez nemcsak az elmúlt évekkel magyarázható, köze van hozzá a ’80-as éveknek is, amikor a Renault-é volt a 15-ös és 16-os, az Alfa Romeóé pedig a 22-es és 23-as, a két márka célba érési aránya pedig nem volt éppen kiemelkedő. A 22-es olyan csapatoké is volt, mint az Osella, a Rial, a Scuderia Italia és a Forti.

Az összeesküvés-elméletek kedvelőinek jó hír, hogy a világbajnokok csapattársainak sokkal több műszaki hibájuk volt, mint a címvédőnek. A 2-es rajtszámú autók műszaki hibáinak száma 221, szemben az 1-es rajtszám 163 meghibásodásával.

Olasz lapok szerint a Ferrarinál állítólag már döntöttek, Fernando Alonso a 14-es, Kimi Räikkönen a 7-es számot választotta.

Kommentek

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

F1: A Ferrari szerint nem gyengül a Mercedes

A Ferrari vezetője, Sergio Marchionne szerint a Mercedes nem lesz gyengébb attól, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

F1: “50 százalék”, hogy Alonso megy a Mercedeshez

A McLaren-Honda főnöke szerint kizárt, hogy Fernando Alonso legyen Nico Rosberg utódja a Mercedesnél, a pilóta honfitársa másképp gondolja.

F1: Hamilton megússza a büntit Rosberg miatt

A Mercedes nem bünteti meg Lewis Hamiltont az Abu-Dzabiban történtek miatt. Most más gondjai vannak a csapatnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.