Az F1 legjobb és legrosszabb rajtszámai

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.12. 14.30

A Forma-1 a következő idénytől átáll egy Amerikában régóta jól működő rendszerre, a világbajnoki címvédőnek járó 1-es kivételével mindenki tetszés szerinti rajtszámmal vághat neki a versenyeknek.

A Forma-1 a következő idénytől átáll egy Amerikában régóta jól működő rendszerre, a világbajnoki címvédőnek járó 1-es kivételével mindenki tetszés szerinti rajtszámmal vághat neki a versenyeknek, a választott szám pályafutásuk végéig elkíséri a pilótákat.

Az F1-ben is volt olyan korábban, hogy egy adott versenyző sokáig ugyanazzal a számmal indult, de ez nem teljesen olyan rendszer volt, mint amilyen a következő évtől életbe lép. A csapatok a világbajnokságban elért helyezések alapján cserélgették egymás között a számtartományokat, a véletlennek is szerepe volt abban, ha valakinek sokáig ugyanaz a szám jutott.

Egy konkrét rajtszámmal a legtöbb versenyt Jacques Laffite tette meg, aki 176 indulásából 132-szer 26-os rajtszámmal indult. Az Autosport összeállítása szerint második a listán Michael Schumacher, aki hét világbajnoki címének köszönhetően 120-szor rajtolt 1-essel. Harmadik a sorban Gerhard Berger, aki összesen 112 versenyen volt 28-as, ezzel mindössze eggyel előzi meg Riccardo Patresét, aki 111-szer volt 6-os.

Berger a Ferrarinál és a McLarennél, Patrese a Brabhamnél, a Williamsnél és a Benettonnál is ugyanezzel a rajtszámmal indult, de egyikükhöz sem volt “hozzánőve” a szám, csak véletlen egybeeséseknek köszönhető, hogy különböző munkaadóknál is indulhattak velük. A jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso tette meg a legtöbb versenyt azonos rajtszámmal, az 5-össel, ennek oka azonban, hogy az 1996 utáni rendszerben négy szezont is olyan csapatnál töltött, amely harmadik volt az előző évi konstruktőri versenyben.

A legszerencsésebb szám természetesen az 1-es, a világbajnoki címvédők összesen 181 győzelmet szereztek. Második az 5-ös 130 győzelemmel, de 1996 után a 3-6-osig terjedő számtartomány egésze nagy kiugrást mutat, mert az előző évi éllovasok többnyire a következő szezonban is a mezőny elején maradtak. Az 5-ös és 6-os azért került ugyanakkor kis előnybe a 3-assal és 4-essel szemben, mert utóbbiak sokáig a Tyrell állandó számai voltak, a csapatnak pedig volt egy hosszú sikertelen sorozata.

Világbajnokságot 12 alkalommal nyertek az 1-es számmal, második a listán az 5-ös kilenc győzelemmel. A peches számok közé rögtön odakívánkozik a kettes: világbajnoki csapattársként összejött ugyan 83 futamgyőzelem a pilótáknak (ez a vonatkozó listán harmadik helyet jelent), világbajnokságot azonban csak és kizárólag Alain Prost tudott nyerni vele, igaz, háromszor is (1985, 1989 és 1993).

A legtöbb műszaki hiba a 22-eseket sújtotta 274 lerobbanással, a 15-ös szám eggyel van lemaradva. Ez nemcsak az elmúlt évekkel magyarázható, köze van hozzá a ’80-as éveknek is, amikor a Renault-é volt a 15-ös és 16-os, az Alfa Romeóé pedig a 22-es és 23-as, a két márka célba érési aránya pedig nem volt éppen kiemelkedő. A 22-es olyan csapatoké is volt, mint az Osella, a Rial, a Scuderia Italia és a Forti.

Az összeesküvés-elméletek kedvelőinek jó hír, hogy a világbajnokok csapattársainak sokkal több műszaki hibájuk volt, mint a címvédőnek. A 2-es rajtszámú autók műszaki hibáinak száma 221, szemben az 1-es rajtszám 163 meghibásodásával.

Olasz lapok szerint a Ferrarinál állítólag már döntöttek, Fernando Alonso a 14-es, Kimi Räikkönen a 7-es számot választotta.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.