Az F1 legjobb és legrosszabb rajtszámai

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.12. 14.30

A Forma-1 a következő idénytől átáll egy Amerikában régóta jól működő rendszerre, a világbajnoki címvédőnek járó 1-es kivételével mindenki tetszés szerinti rajtszámmal vághat neki a versenyeknek.

A Forma-1 a következő idénytől átáll egy Amerikában régóta jól működő rendszerre, a világbajnoki címvédőnek járó 1-es kivételével mindenki tetszés szerinti rajtszámmal vághat neki a versenyeknek, a választott szám pályafutásuk végéig elkíséri a pilótákat.

Az F1-ben is volt olyan korábban, hogy egy adott versenyző sokáig ugyanazzal a számmal indult, de ez nem teljesen olyan rendszer volt, mint amilyen a következő évtől életbe lép. A csapatok a világbajnokságban elért helyezések alapján cserélgették egymás között a számtartományokat, a véletlennek is szerepe volt abban, ha valakinek sokáig ugyanaz a szám jutott.

Egy konkrét rajtszámmal a legtöbb versenyt Jacques Laffite tette meg, aki 176 indulásából 132-szer 26-os rajtszámmal indult. Az Autosport összeállítása szerint második a listán Michael Schumacher, aki hét világbajnoki címének köszönhetően 120-szor rajtolt 1-essel. Harmadik a sorban Gerhard Berger, aki összesen 112 versenyen volt 28-as, ezzel mindössze eggyel előzi meg Riccardo Patresét, aki 111-szer volt 6-os.

Berger a Ferrarinál és a McLarennél, Patrese a Brabhamnél, a Williamsnél és a Benettonnál is ugyanezzel a rajtszámmal indult, de egyikükhöz sem volt “hozzánőve” a szám, csak véletlen egybeeséseknek köszönhető, hogy különböző munkaadóknál is indulhattak velük. A jelenlegi mezőnyből Fernando Alonso tette meg a legtöbb versenyt azonos rajtszámmal, az 5-össel, ennek oka azonban, hogy az 1996 utáni rendszerben négy szezont is olyan csapatnál töltött, amely harmadik volt az előző évi konstruktőri versenyben.

A legszerencsésebb szám természetesen az 1-es, a világbajnoki címvédők összesen 181 győzelmet szereztek. Második az 5-ös 130 győzelemmel, de 1996 után a 3-6-osig terjedő számtartomány egésze nagy kiugrást mutat, mert az előző évi éllovasok többnyire a következő szezonban is a mezőny elején maradtak. Az 5-ös és 6-os azért került ugyanakkor kis előnybe a 3-assal és 4-essel szemben, mert utóbbiak sokáig a Tyrell állandó számai voltak, a csapatnak pedig volt egy hosszú sikertelen sorozata.

Világbajnokságot 12 alkalommal nyertek az 1-es számmal, második a listán az 5-ös kilenc győzelemmel. A peches számok közé rögtön odakívánkozik a kettes: világbajnoki csapattársként összejött ugyan 83 futamgyőzelem a pilótáknak (ez a vonatkozó listán harmadik helyet jelent), világbajnokságot azonban csak és kizárólag Alain Prost tudott nyerni vele, igaz, háromszor is (1985, 1989 és 1993).

A legtöbb műszaki hiba a 22-eseket sújtotta 274 lerobbanással, a 15-ös szám eggyel van lemaradva. Ez nemcsak az elmúlt évekkel magyarázható, köze van hozzá a ’80-as éveknek is, amikor a Renault-é volt a 15-ös és 16-os, az Alfa Romeóé pedig a 22-es és 23-as, a két márka célba érési aránya pedig nem volt éppen kiemelkedő. A 22-es olyan csapatoké is volt, mint az Osella, a Rial, a Scuderia Italia és a Forti.

Az összeesküvés-elméletek kedvelőinek jó hír, hogy a világbajnokok csapattársainak sokkal több műszaki hibájuk volt, mint a címvédőnek. A 2-es rajtszámú autók műszaki hibáinak száma 221, szemben az 1-es rajtszám 163 meghibásodásával.

Olasz lapok szerint a Ferrarinál állítólag már döntöttek, Fernando Alonso a 14-es, Kimi Räikkönen a 7-es számot választotta.

Kommentek

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-s idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.