Soha nem látott új szabályok az F1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.10. 08.30

Nemcsak az 1,6 literes V6-os turbómotorok, és az új aerodinamikai előírások jelentenek majd változást jövőre a Forma-1-ben.

Nemcsak az 1,6 literes V6-os turbómotorok, és az új aerodinamikai előírások jelentenek majd változást jövőre a Forma-1-ben. A Nemzetközi Automobil Szövetség soha nem látott változtatásról döntött, amelynek értelmében 2014-től dupla pontokat osztanak majd a szezonzáró futamon. A módosításra az F1 stratégiai munkacsoportja és az F1 Commission is rábólintott.


Ez azt jelenti, hogy a győztes nem 25, hanem 50 pontot kap majd az év utolsó versenyén, amellyel az FIA azt szeretné elérni, hogy az utolsó pillanatig nyílt legyen a harc. További célja a változtatásnak, hogy a pilóták az utolsó pillanatig koncentráljanak és harcoljanak, és ne dőljön el minden olyan korán, mint az idén, amikor Sebastian Vettel már tét nélkül vághatott neki az utolsó három versenynek.

Noha a kezdeményezés célja érthető, a bevezetés időpontja minimum megkérdőjelezhető. A jövőre bemutatkozó új V6-os turbómotorok és az egész évben felhasználható mindössze öt erőforrás miatt eleve nagyon kérdéses lesz a megbízhatóság, bármikor, bármelyik versenyen, bármelyik pilótának lehet motorhibája, nem tűnik túl jó ötletnek megfejelni mindezt egy dupla pontos szezonzáróval. Nagyon is elképzelhető, hogy a szabály miatt részben a szerencsén fog múlni, ki lesz a világbajnok, ami nem biztos, hogy jó az F1-nek. Ebben a rendszerben a 2008-as (Lewis Hamilton helyett Felipe Massa) és a 2012-es világbajnokságnak (Vettel helyett Fernando Alonso) is más győztese lett volna.

Az FIA elfogadta a fix rajtszámokat is: a versenyzők mostantól maguk választhatnak számot maguknak, amelyet karrierjük végéig az autójukon viselhetnek. Az elmúlt években az előző szezon sorrendje alapján osztották ki a rajtszámokat, korábban azonban már voltak állandó rajtszámok a sorozatban. Az aktuális világbajnok továbbra is az 1-es számot kapja. Számot az előző világbajnokság sorrendje alapján választhatnak maguknak a pilóták, így Sebastian Vettel dönthet elsőként arról, hogy amikor éppen nem lesz világbajnok, és nem az övé lesz az 1-es rajtszám, akkor melyikkel szeretne indulni.

Döntés született az öt másodperces időbüntetések bevezetéséről, amely a kisebb vétségek igazságosabb szankcionálására szolgál. Mivel a pályákon elég nagy munkát igényelne egy rövid félreállásra szolgáló “büntetősáv” kialakítása, valószínűleg továbbra is a versenyidőhöz adják majd hozzá a büntetést.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

Ilyen, amikor bosszút áll egy fa

Sivatag, közel-kelet, és egy útban lévő fatuskó. Utóbbit mifelénk is szokás autóval kirángatni, de mielőtt valaki neki állna a telken, nézze meg az alábbi videót.

Jelentős forgalomkorlátozások Budapesten

A kerékpáros közlekedésre hívja fel a figyelmet minden évben az I Bike nevű hatalmas bringás felvonulás, amely minden évben megbénítja útvonala mentén az autós közlekedést.

Olyan kis drága!

Tolatókamera is van benne. TOLATÓKAMERA! Három méter hetvenhez! Meg sávelhagyás-jelző. És színre fújt ajtóbehúzó. Hát csoda, hogy több mint ötmilliót kérnek érte?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.