Soha nem látott új szabályok az F1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.10. 08.30

Nemcsak az 1,6 literes V6-os turbómotorok, és az új aerodinamikai előírások jelentenek majd változást jövőre a Forma-1-ben.

Nemcsak az 1,6 literes V6-os turbómotorok, és az új aerodinamikai előírások jelentenek majd változást jövőre a Forma-1-ben. A Nemzetközi Automobil Szövetség soha nem látott változtatásról döntött, amelynek értelmében 2014-től dupla pontokat osztanak majd a szezonzáró futamon. A módosításra az F1 stratégiai munkacsoportja és az F1 Commission is rábólintott.


Ez azt jelenti, hogy a győztes nem 25, hanem 50 pontot kap majd az év utolsó versenyén, amellyel az FIA azt szeretné elérni, hogy az utolsó pillanatig nyílt legyen a harc. További célja a változtatásnak, hogy a pilóták az utolsó pillanatig koncentráljanak és harcoljanak, és ne dőljön el minden olyan korán, mint az idén, amikor Sebastian Vettel már tét nélkül vághatott neki az utolsó három versenynek.

Noha a kezdeményezés célja érthető, a bevezetés időpontja minimum megkérdőjelezhető. A jövőre bemutatkozó új V6-os turbómotorok és az egész évben felhasználható mindössze öt erőforrás miatt eleve nagyon kérdéses lesz a megbízhatóság, bármikor, bármelyik versenyen, bármelyik pilótának lehet motorhibája, nem tűnik túl jó ötletnek megfejelni mindezt egy dupla pontos szezonzáróval. Nagyon is elképzelhető, hogy a szabály miatt részben a szerencsén fog múlni, ki lesz a világbajnok, ami nem biztos, hogy jó az F1-nek. Ebben a rendszerben a 2008-as (Lewis Hamilton helyett Felipe Massa) és a 2012-es világbajnokságnak (Vettel helyett Fernando Alonso) is más győztese lett volna.

Az FIA elfogadta a fix rajtszámokat is: a versenyzők mostantól maguk választhatnak számot maguknak, amelyet karrierjük végéig az autójukon viselhetnek. Az elmúlt években az előző szezon sorrendje alapján osztották ki a rajtszámokat, korábban azonban már voltak állandó rajtszámok a sorozatban. Az aktuális világbajnok továbbra is az 1-es számot kapja. Számot az előző világbajnokság sorrendje alapján választhatnak maguknak a pilóták, így Sebastian Vettel dönthet elsőként arról, hogy amikor éppen nem lesz világbajnok, és nem az övé lesz az 1-es rajtszám, akkor melyikkel szeretne indulni.

Döntés született az öt másodperces időbüntetések bevezetéséről, amely a kisebb vétségek igazságosabb szankcionálására szolgál. Mivel a pályákon elég nagy munkát igényelne egy rövid félreállásra szolgáló “büntetősáv” kialakítása, valószínűleg továbbra is a versenyidőhöz adják majd hozzá a büntetést.

Kommentek

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

F1: Újsághirdetésben keresik Rosberg utódját

A Mercedes-csapat próbálja vicces oldaláról megfogni Nico Rosberg váratlan távozását: a világbajnok megüresedett pozíciójának betöltésére újsághirdetést adtak fel.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.