Nemcsak a két kötelező kerékcserét, hanem a minimális súlyhatár emelését is leszavazták a csapatok a stratégiai munkacsoport hétfői ülésén. Hiába emelték 2014-re 690 kilóra a pilóta és az autó együttes minimális tömegét, az új V6-os turbómotorok, az eddiginél bonyolultabb energiavisszanyerő rendszer és a jelentősen változó aerodinamika miatt így is hátrányba kerülnek a nehezebb versenyzők.


A Red Bullhoz igazoló Daniel Ricciardóval már hetekkel ezelőtt közölte a csapat, hogy fogyókúráznia kell, de Adrian Sutil és Nico Hülkenberg is kellemetlenül érezheti magát az új előírások miatt. Néhány csapat azt szerette volna elérni, hogy a súlyhatárt 700 kilóra emeljék, de ahogy a kötelező két kerékcseréhez, ehhez is a csapatok egyhangú támogatása kellett volna.

Korábban a Mercedes ellenezte a szabályváltoztatást, végül azonban a Ferrari és a Lotus is ellene szavazott, így a 690 kilós előírás marad érvényben. “Igazságtalan lenne ilyen későn változtatni ezen a szabályon” – nyilatkozta Sergio Perez, aki hivatalosan még be sem jelentette, hol folytatja pályafutását (valószínűleg a Force Indiánál – a szerző). “Sok csapat dolgozott keményen azon, hogy a többieknél könnyebb autót építsen.”