F1: Nincs kegyelem a túlsúlyos pilótáknak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.10. 16.30

Nemcsak a két kötelező kerékcserét, hanem a minimális súlyhatár emelését is leszavazták a csapatok a stratégiai munkacsoport hétfői ülésén.

Nemcsak a két kötelező kerékcserét, hanem a minimális súlyhatár emelését is leszavazták a csapatok a stratégiai munkacsoport hétfői ülésén. Hiába emelték 2014-re 690 kilóra a pilóta és az autó együttes minimális tömegét, az új V6-os turbómotorok, az eddiginél bonyolultabb energiavisszanyerő rendszer és a jelentősen változó aerodinamika miatt így is hátrányba kerülnek a nehezebb versenyzők.


A Red Bullhoz igazoló Daniel Ricciardóval már hetekkel ezelőtt közölte a csapat, hogy fogyókúráznia kell, de Adrian Sutil és Nico Hülkenberg is kellemetlenül érezheti magát az új előírások miatt. Néhány csapat azt szerette volna elérni, hogy a súlyhatárt 700 kilóra emeljék, de ahogy a kötelező két kerékcseréhez, ehhez is a csapatok egyhangú támogatása kellett volna.

Korábban a Mercedes ellenezte a szabályváltoztatást, végül azonban a Ferrari és a Lotus is ellene szavazott, így a 690 kilós előírás marad érvényben. “Igazságtalan lenne ilyen későn változtatni ezen a szabályon” – nyilatkozta Sergio Perez, aki hivatalosan még be sem jelentette, hol folytatja pályafutását (valószínűleg a Force Indiánál – a szerző). “Sok csapat dolgozott keményen azon, hogy a többieknél könnyebb autót építsen.”

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.