F1: Leszavazták a két kötelező kerékcserét

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.10. 14.30

A duplapontos utolsó futam bevezetése is éppen elég komoly szabályváltoztatást jelent 2014-re, így talán nem is baj, hogy egy újabb nagy módosítást nem vezetnek be.

A duplapontos utolsó futam bevezetése is éppen elég komoly szabályváltoztatást jelent 2014-re, így talán nem is baj, hogy egy újabb nagy módosítást nem vezetnek be. A Pirelli szerette volna elérni, hogy legalább két kötelező kiállást vezessenek be a Forma-1-ben, hogy biztosan ne legyenek olyan unalmas versenyek, mint a komplett mezőny által egy kiállással végigcsinált Amerikai Nagydíj.


Noha a csapatok is egyetértettek abban, hogy az egykiállásos versenyek riasztóak lehetnek a nézők számára, az F1 stratégiai sokszínűségét is meg akarták őrizni. Az új szabály bevezetése csak egyhangú támogatással lett volna lehetséges, erre azonban végül esély sem volt. Jövőre is csak annyi megkötés lesz, hogy a keményebb és a lágyabb gumit is használni kell a versenyen.

Noha a Pirellinek marketingszempontból valószínűleg nem tett túl jót az idei szezon, Bernie Ecclestone szerint jó munkát végzett a gyártó. “A Pirelli fantasztikusan dolgozott” – írta Ecclestone a hivatalos F1-szezonösszefoglaló előszavában.

“Eredetileg is azt mondtam, nem akarunk olyan gumikat, amelyek végigbírnak egy egész versenyt. Ehelyett olyanokat kértem, amelyekről senki nem tudja, meddig fogják bírni. Valami ilyesmi lesz a helyzet az új motorokkal is jövőre.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.