F1: Csak egy nyers ötlet az új költségplafon

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.10. 12.30

A szabályváltoztatások mellett arról is döntött az F1 stratégiai munkacsoportja és az F1 Commission hétfőn, hogy 2015-től költségplafont vezetnek be a Forma-1-ben.

A szabályváltoztatások mellett arról is döntött az F1 stratégiai munkacsoportja és az F1 Commission hétfőn, hogy 2015-től költségplafont vezetnek be a Forma-1-ben. Ez a korábbi FIA-elnök Max Mosley nagy álma volt, a harmincmillió fontos, később negyvenmilliósra emelt limit ellen azonban a csapatok folyamatosan és hangosan tiltakoztak. 11-14 milliárd forint valóban kissé szűkös keret is lett volna.


Az elmúlt években a laza költségkorlátozási egyezménnyel (RRA) próbálták kordában tartani kiadásaikat a csapatok, ez a megoldás azonban semennyire sem volt hatékony.

A költségplafon bevezetésének kimondásával egyelőre csak az első lépést tette meg az F1, mert a javaslatnak tulajdonképpen egyetlen részlete sincs kidolgozva. Nem tudni, hogy mennyi lesz a limit, és azt sem, hogy milyen területeteket érint majd. A részleteket egy munkacsoport dolgozza majd ki, vagyis biztosra vehető, hogy sok adok-kapok lesz még a témában.

A munkacsoport az FIA tagjaiból, valamint a csapatok és a kereskedelmi jogok tulajdonosának képviselőiből áll majd. Borítékolható, hogy nem fognak könnyen közös nevezőre jutni.

Kommentek

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

F1: Massa vállalná a Mercedes-munkát

Felipe Massa a Mercedes-ülés kedvéért simán visszatérne a nyugdíjból, igaz, nem lát sok esélyt arra, hogy őt válasszák.

Így változik az útdíjrendszer jövőre

Jövőre nem emelkednek a tömegközlekedési tarifák, és az úthasználati díjrendszerben sem lesz komoly változtatás.

Hidrogén hajthatja a Lexus új csúcsmodelljét

Brit sajtóértesülések szerint a Lexus LS utódmodellje nem is hibrid, hanem egyenesen hidrogén üzemanyagcellás lesz. A modell 2019-ben érkezik, addig még bármi megtörténhet.

F1: Wehrlein készen áll, hogy beüljön a Mercibe

A Mercedes neveltje, Pascal Wehrlein úgy gondolja, készen áll a kihívásra, ha Toto Wolffék úgy döntenek, vele pótolják a visszavonuló Nico Rosberget.

F1: Vettel nem készül a Mercedeshez

Sebastian Vettel azt mondja, nem pályázik Nico Rosberg megüresedett mercedeses ülésére, neki a Ferrarinál van dolga 2017-ben is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.