F1: Már Kanadában elszállt a Ferrari

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.09. 11.30

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy a csapat gyakorlatilag már a nyári szünet előtt elbukta az idei bajnokságot.

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy a csapat gyakorlatilag már a nyári szünet előtt elbukta az idei bajnokságot. A Kanadai Nagydíjra vitt fejlesztések zsákutcát jelentettek, és ezt a kisiklást már nem tudta helyrehozni az istálló.


A Ferrari vesszőfutását korábban a félrekalibrált szélcsatornára vezették vissza, de Fry szerint nem ez volt a döntő. “Nem hiszem, hogy ezt a szélcsatornára lehet fogni” – vélekedett Fry. “A télen nagyon jól dolgoztunk, és folyamatosan fejlődtünk. Az első fejlesztési csomag nagyon jól működött, talán jobban is, mint amire számítottunk.”

“Minden a Kanadai Nagydíjon kezdődött, ahova új felső részt vittünk. Akadt néhány probléma, amit nem értettünk, próbáltuk kiküszöbölni a hibákat. Úgy gondolom, hogy a fejlesztési potenciálunk itt bicsaklott meg, egyszerűen nem találtuk meg, mit rontottunk el.”

Fry szerint a Pirelli gumiváltása sem jött jól a csapatnak, mert az eredeti szerkezetű abroncsok teljesen véletlenül pont az autó erősségeit domborították ki. “Az autó kíméletes volt a gumikkal, a felmelegítésükkel viszont küszködtünk. Erre kaptunk egy túlmelegedésre hajlamos gumit, amivel hirtelen nem volt többé gond a gyors felmelegítés.”

“Ez nem okos tervezés vagy szimuláció következménye volt, egyszerűen kedvezett nekünk a gumiválasztás. A váltás után pedig visszaestünk, mert akkor már nem kedveztek nekünk a gumik. De mindig a mi dolgunk, hogy az adott körülmények között működjön jól az autó.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.