F1: Már Kanadában elszállt a Ferrari

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.09. 11.30

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy a csapat gyakorlatilag már a nyári szünet előtt elbukta az idei bajnokságot.

A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy a csapat gyakorlatilag már a nyári szünet előtt elbukta az idei bajnokságot. A Kanadai Nagydíjra vitt fejlesztések zsákutcát jelentettek, és ezt a kisiklást már nem tudta helyrehozni az istálló.


A Ferrari vesszőfutását korábban a félrekalibrált szélcsatornára vezették vissza, de Fry szerint nem ez volt a döntő. “Nem hiszem, hogy ezt a szélcsatornára lehet fogni” – vélekedett Fry. “A télen nagyon jól dolgoztunk, és folyamatosan fejlődtünk. Az első fejlesztési csomag nagyon jól működött, talán jobban is, mint amire számítottunk.”

“Minden a Kanadai Nagydíjon kezdődött, ahova új felső részt vittünk. Akadt néhány probléma, amit nem értettünk, próbáltuk kiküszöbölni a hibákat. Úgy gondolom, hogy a fejlesztési potenciálunk itt bicsaklott meg, egyszerűen nem találtuk meg, mit rontottunk el.”

Fry szerint a Pirelli gumiváltása sem jött jól a csapatnak, mert az eredeti szerkezetű abroncsok teljesen véletlenül pont az autó erősségeit domborították ki. “Az autó kíméletes volt a gumikkal, a felmelegítésükkel viszont küszködtünk. Erre kaptunk egy túlmelegedésre hajlamos gumit, amivel hirtelen nem volt többé gond a gyors felmelegítés.”

“Ez nem okos tervezés vagy szimuláció következménye volt, egyszerűen kedvezett nekünk a gumiválasztás. A váltás után pedig visszaestünk, mert akkor már nem kedveztek nekünk a gumik. De mindig a mi dolgunk, hogy az adott körülmények között működjön jól az autó.”

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.