F1: Jövőre a megbízhatóság dönt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.08. 16.00

A Ferrari technikai főnöke szerint a 2014-ben érkező új turbómotorok közt sem lesz jelentős teljesítménykülönbség, a döntő tényező a megbízhatóság lesz. És persze az aerodinamika.

A 2006-tól a 2013-as idény végéig használt, teljesítmény tekintetében gyakorlatilag egyenlő, a megbízhatóság szempontjából pedig már-már bombabiztos 2,4 literes V8-as motorok után, 2014 új fejezetet nyit a Forma-1-ben az új, 1,6 literes V6-os turbós erőforrásokkal.
Az elmúlt fél évben többször felröppent, hogy a három gyártó (a Renault, a Mercedes és a Ferrari) közül a Mercedes építette a legjobb motort a jövő évre, de a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry úgy véli, nem az erő dönt majd 2014-ben.


“A motorok között elsősorban a megbízhatóság jelenti majd a fő különbséget. Nagyon bonyolult technikáról van szó, a pilótánkénti évi öt erőforrás pedig nagyon kevés” – utalt arra a szakember, hogy a “sima” belsőégésű motor mellett immár a jóval hangsúlyosabb KERS és a turbó is hibaforrást jelent majd.
“Nem hiszem, hogy nagy teljesítménykülönbség lesz a gyártmányok között. Esetleg a futamon kap majd jelentőséget a dolog, amikor a fogyasztás diktálja majd a teljesítményt” – célzott a jövő évben a versenyre 100 literben maximált üzemanyag-mennyiségre. 
Sokan – köztük például a Ferrari évek óta hangosan panaszkodó elnöke, Luca di Montezemolo – úgy vélik, hogy 2014 végre háttérbe szorítja az aerodinamika dominanciáját, és a motoroké lesz a főszerep. Fry szerint erre nem érdemes várni.
“Az aerodinamikai előírások elég egyértelműek, de úgy vélem, lesz lehetőség néhány eltérő értelmezésre. Lesznek korábban nem látott megoldások. Az aerodinamika ugyanolyan fontos marad, mint az elmúlt 15 évben volt.”

Kommentek

Hat Suzuki Ignis, amitől könnybe lábad a szemed

Ebben az esetben nem ítélkezünk, ha valakinek ebben a formában tetszik az Suzuki Ignis, akkor nincs mit tenni, a lényeg, hogy a tulaj boldog legyen.

Őszinte használt autók több mint 500 000 kilométerrel

Ebben a kategóriában sokkal több eladó darabot találnánk, ha nem volna nemzetközi sport a kilométerórák visszatekerése. De mivel valamilyen csoda folytán a legtöbb eladó 15-20 éves autó alig futott 150-250 ezer kilométert, így a kilométert bevalló sokat futott autók ritkák, akár a fehér holló.

Minden autóba nyomkövetőt kell szerelni Kínában

Minden gépjárműbe műholdas nyomkövetőt kell szerelni az északnyugat-kínai Hszincsiang-Ujgur autonóm körzet egyik prefektúrájában a terrorizmus elleni küzdelem keretében.

Hivatalosan is megvan Magyarország legtorzabb BMW-je

Ha valaki netán van olyan elvetemült és pénzt ad érte, egy dologra kérjük: bontsa szét és alkatrészenként adjon túl rajta, mert ez ebben a formában a márka meggyalázása.

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Most minden kiderül egy F1-es kormány titkairól

A Haas versenyzője, Romain Grosjean ad egy kis eligazítást a Forma-1-es kormányok titkairól.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Hamilton: Az új Merci olyan, mint egy hajó

Lewis Hamilton elmondta, hogy mit gondol a Mercedes 2017-es autójáról, a W08-asról.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

F1: Gyönyörű autót tervezett a Red Bull

Christian Horner csapatfőnök szerint a Red Bull 2017-es autója az egyik “legcsinosabb”, amit valaha tervezett a csapat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.