F1: Sehol sincs a Lotus a 2014-es autóval?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.12.06. 15.30

Tény, hogy a Lotus versenyképes volt az idén, de könnyen megtörténhet, hogy a csapat a középmezőnybe zuhan vissza jövőre.

Tény, hogy a Lotus versenyképes volt az idén, de könnyen megtörténhet, hogy a csapat a középmezőnybe zuhan vissza jövőre. Miközben a Red Bull, a Ferrari, a Mercedes és a McLaren hónapok óta szimulátorozik a 2014-es autóval, a Lotus még el sem kezdte a munkát.


A Lotusszal kapcsolatban hónapok óta csak rossz hírek jönnek, a több tízmillió eurós adóssággal küzdő alakulat nagy ígéretnek tűnő üzlete sem jött össze a Quantum Motorsportsszal. Ezzel magyarázható, hogy Nico Hülkenberg helyett a pénzeszsák Pastor Maldonadót igazolta le a gárda.

Tulajdonképpen a tesztpilóta Nicolas Prost Twitter-üzenete árulta el, hogy a Lotus még sehol sem tart a 2014-es munkával. A francia azt írta a héten, hogy vége a munkának a 2013-as specifikációjú géppel, mostantól “teljes erővel” a 2014-es autóra koncentrálnak.

Amikor Romain Grosjeant szembesítették az infóval, a pilóta elismerte, hogy még nem is vezette az új Lotust a szimulátorban. “Remélem, december vége felé megtehetem” – mondta Grosjean.

“Azért van ez a kis csúszás, mert a szimulátor új eszköz számunkra. Még dolgozunk rajta, hogy a lehető legpontosabb legyen. Amint sikerült megtalálnunk az összhangot az autó pályán mutatott és szimulátorban tapasztalt teljesítménye között, azonnal elkezdjük a munkát a jövő évi autón.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.