F1: Hatalmi harc a McLarennél?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.06. 11.30

Spekulációk szerint a McLaren-csoport vezére, Ron Dennis nagyobb tulajdonrészt próbál szerezni a cégben, hogy megszabadulhasson a Forma-1-es csapatfőnök Martin Whitmarshtól.

A brit Sky gazdasági újságírója, Mark Kleinman úgy értesült, hogy a McLaren korábbi csapatfőnöke, ma a cég címzetes elnökeként dolgozó Ron Dennis szeretné megnövelni tulajdonrészét – és ezzel hatalmát – a cégcsoportban.


A 25 százalékot birtokló Dennis állítólag elégedetlen a Forma-1-es alakulatot 2009 óta irányító utódja, Martin Whitmarsh munkájával – ami a pocsék 2013-as szezon után érthető is -, de az elmozdításához nincs elég hatalma, mert a McLaren két másik résztulajdonosa, a szintén 25 százalékot bíró Mansour Ojjeh és az 50 százalékos tulajdonos, a bahreini állami befektetési cég, a Mumtalakat kitart Whitmarsh mellett.  
Bár nehéz elképzelni, hogy akár Ojjeh, akár a bahreiniek hajlandóak lennének ésszerű áron részvényeket eladni Dennisnek, a 66 éves cégvezér kínai befektetőkben keres ehhez szövetségest. 
Dennis a héten a miniszterelnök, David Cameron delegációjának tagjaként utazott Kínába. “A McLaren globális jövőjét illető álmomat tekintve egyetlen ország sem fontosabb Kínánál” – nyilatkozta a főnök.  
A részvényeladást/vásárlást illető spekulációra a McLarentől annyival reagáltak, hogy Ojjehnek egyáltalán nem áll szándékában ilyesmi, és “minden a megszokott mederben folyik” a cégnél. 

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.