F1: Aki halála után lett világbajnok

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.12.06. 20.30

Jochen Rindt 1970-ben lelte halálát egy monzai edzésen. A Ferrarik gyorsabbak voltak, ezért úgy döntöttek, hogy “győzelem vagy halál” alapon az összes szárnyat leszerelik a Lotusról a nagyobb végsebesség érdekében.

Vad, veszélyes, mégis csábító kor a hatvanas évek vége, a hetvenes évek eleje. Mikor az olajpusztító civilizációnk lábujjhegyre állva elérte a Holdat, miközben az élet odalent színes volt és harsány, szinte vasfüggönytől függetlenül. Amerika ontotta a vérlázítóan izgató izomautókat, csak képzeljük magunk elé a gyártósort, ahol Dodge Charger R/T-k készülnek váltott műszakban. Két gumiégetés között, és száz gallon üzemanyaggal arrébb pedig LSD mámorban úszó tömeg előtt tépi a húrokat Jimi Hendrix.

Hogy miről jutott eszembe ez az egész? Jochen Rindt történetéről. Mert akkor a Forma-1 is másképp volt jó. Több dráma, több őrült hős, és sajnos, több halál jellemezte a sportot.

F1: Aki halála után lett világbajnok 1
Jochen Rindt – 1969 Német Nagydíj (forrás: tumblr.com)

Az osztrák volánforgató zseni 1970-ben lelte halálát egy monzai edzésen. A Ferrarik gyorsabbak voltak, ezért Colin Chapman csapatánál úgy döntöttek, hogy “győzelem vagy halál” alapon az összes szárnyat leszerelik a Lotusról a nagyobb végsebesség érdekében. A merész döntés végzetesnek bizonyult, de a bajnokság négy versenyén már senki sem szerzett elég pontot, hogy behozza Rindt előnyét. Ma már nem fordulhatna elő ilyen őrültség…

Számok, amelyek keveset árulnek el Jochen Rindt-ről

Rindt 1964-1970 között kereken 60 versenyen indult, 6-szor nyert, 10-szer állt az első rajtkockában. Győzelmeit 9 hónapon belül érte el: az 1969-es Amerikai Nagydíjon kezdődött a nagy sorozat a Lotusszal, ami az 1970-es Német Nagydíjon ért véget. Rindt négyszer nyert zsinórban, és toronymagas favorit volt hazája első steiermarki versenyén is, ahol, ez a sors fintora, motorhiba miatt kiesett. Monzában már megnyerhette volna a bajnokságot. – f1classic.blog.hu

Aki szeretne többet tudni a baleset körülményeiről, a korban halálosan veszélyes autók között is időzített bombának tűnő Lotusokról, illetve magáról a hihetetlen tehetséges osztrák pilótáról, lapozzon bele az f1classic.blog.hu témába vágó cikkébe, megéri.

F1: Aki halála után lett világbajnok 2

Jochen Rindt és csapatfőnöke, Colin Chapman. Ha utóbbi nem lett volna a tömegcsökkentés fanatikus megszállottja, és nem tett volna meg minden radikális, veszélyes lépést a győzelemért, az osztrák pilóta talán nem csatlakozik a tragikus halált halt versenyzők sorához.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.