F1: A Honda kockáztat 2014-gyel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.05. 11.40

Míg a jelenlegi motorgyártók már jövőre az új, V6-os turbómotorokkal versenyeznek, az F1-be a McLaren partnereként visszatérő Honda csak 2015-ben lép pályára. Kétélű fegyver a kivárás.

A Forma-1-ben jövőre teljesen új, 1,6 literes V6-os turbómotorokkal versenyeznek majd a csapatok, az új szabvány pedig a jelenlegi gyártók, a Renault, a Mercedes és a Ferrari mellett a japán Honda érdeklődését is felkeltette.
A sportágból 2008 végén kiszállt cég tavasszal bejelentette, hogy az új turbókorszakban visszatér, 2015-től a McLaren partnere lesz. A nagy kérdés az, mivel jár a lépéshátrány.


“Előnyt és hátrányt is jelent a 2014-es kimaradás. Sok minden történik majd az idény során, mi pedig megfigyelhetjük majd a dolgokat. Azonban mivel csak külső szemlélők leszünk, a pályán nem találkozunk közvetlenül a problémákkal. A többiek fejleszthetnek, javíthatják a problémákat, de a megoldások számunkra rejtettek maradnak, a mérnökeinknek a képzeletükre kell hagyatkozniuk” – mondta az FIA Auto magazinjának a Honda motorsportfőnöke, Arai Jaszuhisza.
Az egyéves lemaradás ellenére a japán gyártónál nagyon bíznak a mclarenes együttműködés sikerében: “Nagyon szép közös múltunk van, 1988-ban 16-ból 15 futamot nyertünk együtt. De még ennél is fontosabb, hogy kölcsönösen tiszteljük egymás hozzáállását és munkamódszereit, és ugyanúgy gondolkodunk érzünk, ha a győzelem megszerzése a téma.”

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Ferrari-uralmat a Mercedesé helyett!

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint jobb lenne, ha a Ferrari, és nem a Mercedes lenne egyeduralkodó a Forma-1-ben.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.