F1: A Honda kockáztat 2014-gyel

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.05. 11.40

Míg a jelenlegi motorgyártók már jövőre az új, V6-os turbómotorokkal versenyeznek, az F1-be a McLaren partnereként visszatérő Honda csak 2015-ben lép pályára. Kétélű fegyver a kivárás.

A Forma-1-ben jövőre teljesen új, 1,6 literes V6-os turbómotorokkal versenyeznek majd a csapatok, az új szabvány pedig a jelenlegi gyártók, a Renault, a Mercedes és a Ferrari mellett a japán Honda érdeklődését is felkeltette.
A sportágból 2008 végén kiszállt cég tavasszal bejelentette, hogy az új turbókorszakban visszatér, 2015-től a McLaren partnere lesz. A nagy kérdés az, mivel jár a lépéshátrány.


“Előnyt és hátrányt is jelent a 2014-es kimaradás. Sok minden történik majd az idény során, mi pedig megfigyelhetjük majd a dolgokat. Azonban mivel csak külső szemlélők leszünk, a pályán nem találkozunk közvetlenül a problémákkal. A többiek fejleszthetnek, javíthatják a problémákat, de a megoldások számunkra rejtettek maradnak, a mérnökeinknek a képzeletükre kell hagyatkozniuk” – mondta az FIA Auto magazinjának a Honda motorsportfőnöke, Arai Jaszuhisza.
Az egyéves lemaradás ellenére a japán gyártónál nagyon bíznak a mclarenes együttműködés sikerében: “Nagyon szép közös múltunk van, 1988-ban 16-ból 15 futamot nyertünk együtt. De még ennél is fontosabb, hogy kölcsönösen tiszteljük egymás hozzáállását és munkamódszereit, és ugyanúgy gondolkodunk érzünk, ha a győzelem megszerzése a téma.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.