F1: A Ferrari készen áll a győzelemre

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.12.05. 13.40

A Ferrari tesztpilótája szerint a csapat az elmúlt évek építkezése után komoly esélyesként fut neki az új kezdetet jelentő 2014-es szezonnak.

A 2009 óta élő szabályrendszerben mindössze két csapat tudott bajnoki címet nyerni a Forma-1-ben: az első évben a Brawn az erős kezdésnek köszönhetően behúzta a címeket az év végén, 2010 óta viszont a Red Bull nyert meg mindent. A Ferrari az elmúlt fél évtizedben csak az egyik fő mellékszereplő lehetett, a vörös autó és Fernando Alonso általában fenyegetést jelentett, de a végső sikerig nem jutottak. 2013-ban az olasz csapat a konstruktőri bajnokság 3. helyén zárt, nagyon fogadkoznak, hogy jövőre már az élen kell lenniük.


A spanyol AS-nek nyilatkozva a Ferrari tesztpilótája, Marc Gené arról beszélt, hogy szerinte a 2014-es új szabályok mellett komoly bajnoki esélyesek lesznek, visszatérnek az élmezőnybe: 
“Igen, én a Ferrarira fogadnék. Jó év lesz, reményeim szerint mindent sikerül összehoznunk a győzelemhez” – állította, hozzátéve, hogy az elmúlt évek munkája érhet be jövőre.
“Minden fejlesztésre szoruló területen javítottunk mostanra. A kudarc fájdalmas, 2010-ben különösen az volt. Abu-Dzabiban akkor egy stratégiai hiba miatt veszítettünk. De sokat javultunk azóta ezen a téren. Idén szerintem nagyon jó stratégiai döntéseink voltak, mostanra az egyik legjobb csapat vagyunk ebben a tekintetben.”
“Szintén javítottunk a bokszkiállásainkon. Három évvel ezelőtt elindítottunk a különböző részlegeink modernizálását is, a szélcsatornát is felújítottuk mostanra, megszereztük James Allisont a Lotustól, és más jó szakembereket is igazoltunk. Átszerveztük a csapatot.”


A kérdésre, hogy 2014 tiszta lapot jelent-e, vagy a Red Bull dominanciája folytatódhat az új szabályok mellett is, Gené így felelt:
“Az állandóság mindig is fontos lesz. Az autók azért továbbra is F1-es autók lesznek, sok alkatrész, elem ugyanolyan marad. Rendben, hátul ott lesz az új motor, az új KERS, a turbó stb., és az aerodinamika is változik, de azért lesznek dolgok, amiket továbbviszünk. A bajnokcsapat mindig lépéselőnyben van, de ezúttal azért kisebb lesz az előnyük, mintha ugyanazok a szabályok maradtak volna.”
A Ferrari másik spanyol tesztelője, Pedro de la Rosa kicsit óvatosabb: “Nem vagyok nagyon bizakodó, de nyugodt vagyok 2014-et illetően. Mi mindent megtettünk, megvannak az eszközeink, hogy bárkivel felvegyük a küzdelmet. Hogy ez elég lesz-e? Majd meglátjuk!”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.