Szédítő számok az F1-es gumikról

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.12.03. 18.30

Lehet, hogy botrányhős lett a Pirelli, de azért mégis három éve sütnek abroncsot a Forma-1 számára. Ez a hosszú idő pedig bőven elég arra, hogy észbontó számokkal teletömött statisztikát adjanak ki munkásságukról.

Lehet, hogy botrányhős lett a Pirelli, de azért mégis három éve sütnek abroncsot a Forma-1 számára. Ez a hosszú idő pedig bőven elég arra, hogy észbontó számokkal teletömött statisztikát adjanak ki munkásságukról. Íme a Pirelli 2011-2013 közötti szereplése a statisztika nyelvén, röviden leírva!

Összesen 112 200 abroncsot szállítottak az olaszok 2011 és 2013 között, ebből 93600-at a versenyekre, 18600-at pedig tesztelés céljából. A 93600-ból 68800 volt slick, és 24800 esőre optimalizált abroncs. Ennyit szállítottak, de a felhasználás statisztikája már másképp alakul, a csapatok összesen 72200 abroncsot rongyoltak el a futamokon.

A csapatok az elmúlt három idény alatt 3 019 boxkiállást hajtottak végre, ebből 58 volt áthajtásos és kilenc stop and go büntetés. 2013-ban 951 kiállás történt, tehát versenyenként körülbelül ötven darab.

A legtöbb kiállással a Hungaroring büszkélkedhet, 2011-ben nálunk 88 alkalommal dolgoztak a szerelők, a legalacsonyabb szám pedig a 2013-as Olasz Nagydíjhoz fűződik, akkor csak 24 alkalommal kellett akcióba lendülniük.

Hivatalosan elismert leggyorsabb kiállás: 1,923 másodperc, Mark Webber – Amerikai Nagydíj (2013)

A legmagasabb sebesség, amit a Pirelli P Zero F1-es abroncsok elértek 2013-ban 341,1 km/óra (Esteban Gutierrez)

Az autók csökkenő teljesítményéről azért árulkodik a következő két adat: az első rajtkocka idejét csak három alkalommal, a versenyben futott leggyorsabb kör rekordját pedig mindössze egyszer sikerült megdönteni (Sebastian Vettel – Szingapúri Nagydíj)

A Pirelli F1-es története alatt eddig 261 versenyen vett részt, 102 győzelmet aratott és 105 első rajtkockát, valamint 313 pódiumos szereplést ért el.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.