Szédítő számok az F1-es gumikról

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2013.12.03. 18.30

Lehet, hogy botrányhős lett a Pirelli, de azért mégis három éve sütnek abroncsot a Forma-1 számára. Ez a hosszú idő pedig bőven elég arra, hogy észbontó számokkal teletömött statisztikát adjanak ki munkásságukról.

Lehet, hogy botrányhős lett a Pirelli, de azért mégis három éve sütnek abroncsot a Forma-1 számára. Ez a hosszú idő pedig bőven elég arra, hogy észbontó számokkal teletömött statisztikát adjanak ki munkásságukról. Íme a Pirelli 2011-2013 közötti szereplése a statisztika nyelvén, röviden leírva!

Összesen 112 200 abroncsot szállítottak az olaszok 2011 és 2013 között, ebből 93600-at a versenyekre, 18600-at pedig tesztelés céljából. A 93600-ból 68800 volt slick, és 24800 esőre optimalizált abroncs. Ennyit szállítottak, de a felhasználás statisztikája már másképp alakul, a csapatok összesen 72200 abroncsot rongyoltak el a futamokon.

A csapatok az elmúlt három idény alatt 3 019 boxkiállást hajtottak végre, ebből 58 volt áthajtásos és kilenc stop and go büntetés. 2013-ban 951 kiállás történt, tehát versenyenként körülbelül ötven darab.

A legtöbb kiállással a Hungaroring büszkélkedhet, 2011-ben nálunk 88 alkalommal dolgoztak a szerelők, a legalacsonyabb szám pedig a 2013-as Olasz Nagydíjhoz fűződik, akkor csak 24 alkalommal kellett akcióba lendülniük.

Hivatalosan elismert leggyorsabb kiállás: 1,923 másodperc, Mark Webber – Amerikai Nagydíj (2013)

A legmagasabb sebesség, amit a Pirelli P Zero F1-es abroncsok elértek 2013-ban 341,1 km/óra (Esteban Gutierrez)

Az autók csökkenő teljesítményéről azért árulkodik a következő két adat: az első rajtkocka idejét csak három alkalommal, a versenyben futott leggyorsabb kör rekordját pedig mindössze egyszer sikerült megdönteni (Sebastian Vettel – Szingapúri Nagydíj)

A Pirelli F1-es története alatt eddig 261 versenyen vett részt, 102 győzelmet aratott és 105 első rajtkockát, valamint 313 pódiumos szereplést ért el.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.