Két kötelező kerékcserét akarnak az F1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 14.30

Nem volt hiábavaló a sok kritika a Pirelli részéről, alaposan átalakulnak a gumiszabályok a Forma-1-ben.

Nem volt hiábavaló a sok kritika a Pirelli részéről, alaposan átalakulnak a gumiszabályok a Forma-1-ben. Az olasz cégnek régóta fájt, hogy bűnbaknak kiáltották ki a gyorsan kopó abroncsok miatt, noha éppen a csapatok kértek olyan gumikat, amelyek érdekesebbé teszik a futamokat.

A gumik valóban ilyenek voltak, de emiatt folyton a Pirellinek kellett elvinnie a balhét, és a cég érthetően nem a negatív reklám miatt érkezett az F1-be. Az olaszok az Amerikai Nagydíjra szándékosan olyan keverékeket vittek, hogy egy kiállással is teljesíthető legyen a futam, az austini verseny nem is volt túl izgalmas. A Pirelli jelezte, ha nem foglalják szabályba a kiállások minimális számát, olyan gumikat készít a 2014-es szezonra, hogy minden verseny teljesíthető legyen egy kiállással.


Ezt érthetően a csapatok sem akarják, az F1-nek létfontosságú, hogy ne unalmas körözgetésből álljanak a versenyek. A kiállások kötelező minimális számát sem nagyon akarták azonban szabályban rögzíteni, ez ugyanis sokat elvenne az F1 stratégiai sokszínűségéből, és feleslegessé tenné azokat a mérnöki erőfeszítéseket is, amelyek gumikímélőbb autók kifejlesztését célozzák.

Az előnyöket és hátrányokat figyelembe véve mégis olyan javaslat kerül a csapatok elé az Autosport szerint, amely két kötelező kerékcserét írna elő a pilóták számára. Az F1 stratégiai munkacsoportja jövő hónapban tárgyal a javaslatról, és ha a csapatok, majd később a Motorsport Világtanács is rábólint, már jövőre életbe léphet az új szabály.

A részletszabályokat is módosítanák, ennek értelmében a keményebb keverékkel nem lehetne a versenytáv ötven százalékánál többet megtenni, míg a lágyabbal legalább a versenytáv harminc százalékát kell megtenni. Ez egy kis taktikázásnak mégis teret adna.

“Világos és egyértelmű iránymutatást akarunk, mert az idei kritikák alapján az emberek valószínűleg elfelejtették, hogy mire kértek minket” – mondta korábban Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. “Ez valahol elveszett az időben, és számunkra fontos, hogy ez a kérdés rendeződjön.”

A stratégiai munkacsoport arról is tárgyal, hogy a Pirellinek több lehetősége legyen tesztelni. Szó van arról, hogy a nyolc szezon közbeni tesztnap egyikét gumitesztté alakítják, ahogy arról is, hogy az egyik előszezoni tesztnapon szimulált vizes körülmények között tesztelnek a csapatok.

Kommentek

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

A Ferrari nem ad el több Forma-1-es autót

A Ferrari a 2014-es modellévtől már nem adja el régi Forma-1-es autóit a veteránprogramjában.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.