Két kötelező kerékcserét akarnak az F1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 14.30

Nem volt hiábavaló a sok kritika a Pirelli részéről, alaposan átalakulnak a gumiszabályok a Forma-1-ben.

Nem volt hiábavaló a sok kritika a Pirelli részéről, alaposan átalakulnak a gumiszabályok a Forma-1-ben. Az olasz cégnek régóta fájt, hogy bűnbaknak kiáltották ki a gyorsan kopó abroncsok miatt, noha éppen a csapatok kértek olyan gumikat, amelyek érdekesebbé teszik a futamokat.

A gumik valóban ilyenek voltak, de emiatt folyton a Pirellinek kellett elvinnie a balhét, és a cég érthetően nem a negatív reklám miatt érkezett az F1-be. Az olaszok az Amerikai Nagydíjra szándékosan olyan keverékeket vittek, hogy egy kiállással is teljesíthető legyen a futam, az austini verseny nem is volt túl izgalmas. A Pirelli jelezte, ha nem foglalják szabályba a kiállások minimális számát, olyan gumikat készít a 2014-es szezonra, hogy minden verseny teljesíthető legyen egy kiállással.


Ezt érthetően a csapatok sem akarják, az F1-nek létfontosságú, hogy ne unalmas körözgetésből álljanak a versenyek. A kiállások kötelező minimális számát sem nagyon akarták azonban szabályban rögzíteni, ez ugyanis sokat elvenne az F1 stratégiai sokszínűségéből, és feleslegessé tenné azokat a mérnöki erőfeszítéseket is, amelyek gumikímélőbb autók kifejlesztését célozzák.

Az előnyöket és hátrányokat figyelembe véve mégis olyan javaslat kerül a csapatok elé az Autosport szerint, amely két kötelező kerékcserét írna elő a pilóták számára. Az F1 stratégiai munkacsoportja jövő hónapban tárgyal a javaslatról, és ha a csapatok, majd később a Motorsport Világtanács is rábólint, már jövőre életbe léphet az új szabály.

A részletszabályokat is módosítanák, ennek értelmében a keményebb keverékkel nem lehetne a versenytáv ötven százalékánál többet megtenni, míg a lágyabbal legalább a versenytáv harminc százalékát kell megtenni. Ez egy kis taktikázásnak mégis teret adna.

“Világos és egyértelmű iránymutatást akarunk, mert az idei kritikák alapján az emberek valószínűleg elfelejtették, hogy mire kértek minket” – mondta korábban Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. “Ez valahol elveszett az időben, és számunkra fontos, hogy ez a kérdés rendeződjön.”

A stratégiai munkacsoport arról is tárgyal, hogy a Pirellinek több lehetősége legyen tesztelni. Szó van arról, hogy a nyolc szezon közbeni tesztnap egyikét gumitesztté alakítják, ahogy arról is, hogy az egyik előszezoni tesztnapon szimulált vizes körülmények között tesztelnek a csapatok.

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.