Két kötelező kerékcserét akarnak az F1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 14.30

Nem volt hiábavaló a sok kritika a Pirelli részéről, alaposan átalakulnak a gumiszabályok a Forma-1-ben.

Nem volt hiábavaló a sok kritika a Pirelli részéről, alaposan átalakulnak a gumiszabályok a Forma-1-ben. Az olasz cégnek régóta fájt, hogy bűnbaknak kiáltották ki a gyorsan kopó abroncsok miatt, noha éppen a csapatok kértek olyan gumikat, amelyek érdekesebbé teszik a futamokat.

A gumik valóban ilyenek voltak, de emiatt folyton a Pirellinek kellett elvinnie a balhét, és a cég érthetően nem a negatív reklám miatt érkezett az F1-be. Az olaszok az Amerikai Nagydíjra szándékosan olyan keverékeket vittek, hogy egy kiállással is teljesíthető legyen a futam, az austini verseny nem is volt túl izgalmas. A Pirelli jelezte, ha nem foglalják szabályba a kiállások minimális számát, olyan gumikat készít a 2014-es szezonra, hogy minden verseny teljesíthető legyen egy kiállással.


Ezt érthetően a csapatok sem akarják, az F1-nek létfontosságú, hogy ne unalmas körözgetésből álljanak a versenyek. A kiállások kötelező minimális számát sem nagyon akarták azonban szabályban rögzíteni, ez ugyanis sokat elvenne az F1 stratégiai sokszínűségéből, és feleslegessé tenné azokat a mérnöki erőfeszítéseket is, amelyek gumikímélőbb autók kifejlesztését célozzák.

Az előnyöket és hátrányokat figyelembe véve mégis olyan javaslat kerül a csapatok elé az Autosport szerint, amely két kötelező kerékcserét írna elő a pilóták számára. Az F1 stratégiai munkacsoportja jövő hónapban tárgyal a javaslatról, és ha a csapatok, majd később a Motorsport Világtanács is rábólint, már jövőre életbe léphet az új szabály.

A részletszabályokat is módosítanák, ennek értelmében a keményebb keverékkel nem lehetne a versenytáv ötven százalékánál többet megtenni, míg a lágyabbal legalább a versenytáv harminc százalékát kell megtenni. Ez egy kis taktikázásnak mégis teret adna.

“Világos és egyértelmű iránymutatást akarunk, mert az idei kritikák alapján az emberek valószínűleg elfelejtették, hogy mire kértek minket” – mondta korábban Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. “Ez valahol elveszett az időben, és számunkra fontos, hogy ez a kérdés rendeződjön.”

A stratégiai munkacsoport arról is tárgyal, hogy a Pirellinek több lehetősége legyen tesztelni. Szó van arról, hogy a nyolc szezon közbeni tesztnap egyikét gumitesztté alakítják, ahogy arról is, hogy az egyik előszezoni tesztnapon szimulált vizes körülmények között tesztelnek a csapatok.

Kommentek

F1: A Ferrari megint verte a Mercedest

A Forma-1-es Orosz Nagydíj utolsó szabadedzésén is határozott előnnyel verte a Ferrari a Mercedest, Sebastian Vettel a leggyorsabb, Lewis Hamilton csak a 4.

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25-ödik Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.