Nem volt hiábavaló a sok kritika a Pirelli részéről, alaposan átalakulnak a gumiszabályok a Forma-1-ben. Az olasz cégnek régóta fájt, hogy bűnbaknak kiáltották ki a gyorsan kopó abroncsok miatt, noha éppen a csapatok kértek olyan gumikat, amelyek érdekesebbé teszik a futamokat.

A gumik valóban ilyenek voltak, de emiatt folyton a Pirellinek kellett elvinnie a balhét, és a cég érthetően nem a negatív reklám miatt érkezett az F1-be. Az olaszok az Amerikai Nagydíjra szándékosan olyan keverékeket vittek, hogy egy kiállással is teljesíthető legyen a futam, az austini verseny nem is volt túl izgalmas. A Pirelli jelezte, ha nem foglalják szabályba a kiállások minimális számát, olyan gumikat készít a 2014-es szezonra, hogy minden verseny teljesíthető legyen egy kiállással.


Ezt érthetően a csapatok sem akarják, az F1-nek létfontosságú, hogy ne unalmas körözgetésből álljanak a versenyek. A kiállások kötelező minimális számát sem nagyon akarták azonban szabályban rögzíteni, ez ugyanis sokat elvenne az F1 stratégiai sokszínűségéből, és feleslegessé tenné azokat a mérnöki erőfeszítéseket is, amelyek gumikímélőbb autók kifejlesztését célozzák.

Az előnyöket és hátrányokat figyelembe véve mégis olyan javaslat kerül a csapatok elé az Autosport szerint, amely két kötelező kerékcserét írna elő a pilóták számára. Az F1 stratégiai munkacsoportja jövő hónapban tárgyal a javaslatról, és ha a csapatok, majd később a Motorsport Világtanács is rábólint, már jövőre életbe léphet az új szabály.

A részletszabályokat is módosítanák, ennek értelmében a keményebb keverékkel nem lehetne a versenytáv ötven százalékánál többet megtenni, míg a lágyabbal legalább a versenytáv harminc százalékát kell megtenni. Ez egy kis taktikázásnak mégis teret adna.

“Világos és egyértelmű iránymutatást akarunk, mert az idei kritikák alapján az emberek valószínűleg elfelejtették, hogy mire kértek minket” – mondta korábban Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. “Ez valahol elveszett az időben, és számunkra fontos, hogy ez a kérdés rendeződjön.”

A stratégiai munkacsoport arról is tárgyal, hogy a Pirellinek több lehetősége legyen tesztelni. Szó van arról, hogy a nyolc szezon közbeni tesztnap egyikét gumitesztté alakítják, ahogy arról is, hogy az egyik előszezoni tesztnapon szimulált vizes körülmények között tesztelnek a csapatok.