A brit Autosport értesülése szerint az F1-es csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a sportágat gazdasági oldalról szervező FOM hat-hat képviselőjéből álló Stratégiai Munkacsoport komolyan fontolgatja az állandó rajtszámok bevezetését.
1973-ig a csapatok saját belátásuk szerint rendeltek (még szabad) számokat az autóikhoz, utána pedig az akkori konstruktőri bajnoki helyezésük alapján kaptak rajtszámokat, amelyek nagyjából állandónak számítottak. A változást az jelentette, hogy az egyéni világbajnok autója az 1-es számot kapta a következő évben, csapattársáé pedig a 2-est, emellett csapatok szálltak ki, érkeztek újak. 

Ki ne tudná, hogy Nigel Mansell volt a piros 5-ös?

Ki ne tudná, hogy Nigel Mansell volt a piros 5-ös?


A ma is működő, az egyéni világbajnoknak járó 1-es (és 2-es) mellett az előző évi konstruktőri helyezések alapján idényenként újraszámozó rendszert 1996-ban vezették be.
Az Autosport úgy tudja, hogy a Stratégiai Munkacsoportban egyetértés volt az állandó rajtszámok bevezetéséről, és csak a részletekről kell még dönteni. Többek között arról, hogyan kapják a versenyzők a rajtszámokat, azok rá lesznek-e vezetve az F1-es jogosítványra, a szuperlicencre.  
Az új, állandó számos rendszerben csak a világbajnok válthatna számot az 1-esre, ha akar. Az állandó számokkal a szurkolók azonosíthatnák a versenyzőket, marketingszempontból egy óriási előny lenne a csapatoknak, a pólók sapkák, ajándéktárgyak terén.
Felmerült, hogy a számok kiosztása/kiválasztása/kisorsolása is külön esemény lehetne, valahogy úgy, mint a különböző focitornák csoport-összesorsolásai. 

Csak az aktuális világbajnok válthat 1-esre, ha akar, mindenki más a kiválasztott számot viszi végig az F1-ben

Csak az aktuális világbajnok váltana 1-esre, ha akar, mindenki más a karrierje kezdetén kapott-választott számot vinné végig az F1-ben


Megoldásra vár még a rajtszámokból adódó sportkérdések tisztázása, hiszen jelenleg mért időeredmény híján például a rajtszám alapján kapják a pilóták a helyüket a rajtrácson. 
Szintén fontos kérdés a rajtszámok méretének megnövelése, ugyanis hiába az állandó, pilótához kötődő szám, ha az egyáltalán nem látszik az autón. A méretek szabályba foglalása is a lehetőségek között van, igaz, ez kényes terület, hiszen minél nagyobb a rajtszám, annál nagyobb felületet vesz el a szponzori logók, matricák elöl.
Ha a stratégiai munkacsoport véglegesíti a tervezetét, azt utána az FIA Motorsport Világtanácsának kell még jóváhagynia. A 2014-es bevezetés sem kizárt, de a 2015-ös a valószínűbb.  
  • Címkék:
  • F1