Állandó rajtszámok a Forma-1-ben?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2013.11.29. 08.40

Brit sajtóértesülés szerint a Forma-1-es csapatok szeretnék, ha megszűnne a rajtszámok évenkénti csereberéje, és az autók vagy a pilóták állandó számokkal indulhatnának.

A brit Autosport értesülése szerint az F1-es csapatok, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a sportágat gazdasági oldalról szervező FOM hat-hat képviselőjéből álló Stratégiai Munkacsoport komolyan fontolgatja az állandó rajtszámok bevezetését.
1973-ig a csapatok saját belátásuk szerint rendeltek (még szabad) számokat az autóikhoz, utána pedig az akkori konstruktőri bajnoki helyezésük alapján kaptak rajtszámokat, amelyek nagyjából állandónak számítottak. A változást az jelentette, hogy az egyéni világbajnok autója az 1-es számot kapta a következő évben, csapattársáé pedig a 2-est, emellett csapatok szálltak ki, érkeztek újak. 

Ki ne tudná, hogy Nigel Mansell volt a piros 5-ös?

Ki ne tudná, hogy Nigel Mansell volt a piros 5-ös?


A ma is működő, az egyéni világbajnoknak járó 1-es (és 2-es) mellett az előző évi konstruktőri helyezések alapján idényenként újraszámozó rendszert 1996-ban vezették be.
Az Autosport úgy tudja, hogy a Stratégiai Munkacsoportban egyetértés volt az állandó rajtszámok bevezetéséről, és csak a részletekről kell még dönteni. Többek között arról, hogyan kapják a versenyzők a rajtszámokat, azok rá lesznek-e vezetve az F1-es jogosítványra, a szuperlicencre.  
Az új, állandó számos rendszerben csak a világbajnok válthatna számot az 1-esre, ha akar. Az állandó számokkal a szurkolók azonosíthatnák a versenyzőket, marketingszempontból egy óriási előny lenne a csapatoknak, a pólók sapkák, ajándéktárgyak terén.
Felmerült, hogy a számok kiosztása/kiválasztása/kisorsolása is külön esemény lehetne, valahogy úgy, mint a különböző focitornák csoport-összesorsolásai. 

Csak az aktuális világbajnok válthat 1-esre, ha akar, mindenki más a kiválasztott számot viszi végig az F1-ben

Csak az aktuális világbajnok váltana 1-esre, ha akar, mindenki más a karrierje kezdetén kapott-választott számot vinné végig az F1-ben


Megoldásra vár még a rajtszámokból adódó sportkérdések tisztázása, hiszen jelenleg mért időeredmény híján például a rajtszám alapján kapják a pilóták a helyüket a rajtrácson. 
Szintén fontos kérdés a rajtszámok méretének megnövelése, ugyanis hiába az állandó, pilótához kötődő szám, ha az egyáltalán nem látszik az autón. A méretek szabályba foglalása is a lehetőségek között van, igaz, ez kényes terület, hiszen minél nagyobb a rajtszám, annál nagyobb felületet vesz el a szponzori logók, matricák elöl.
Ha a stratégiai munkacsoport véglegesíti a tervezetét, azt utána az FIA Motorsport Világtanácsának kell még jóváhagynia. A 2014-es bevezetés sem kizárt, de a 2015-ös a valószínűbb.  
F1

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.